538249053
نشستن زیاد چه تاثیرات منفی روی سلامتی ما میگذارد باعث بروز چه تغییراتی در وزن و تناسب اندام ما می شود اگر ییک ساعت از زمانی که نشسته اید را صرف انجام امور به صورت ایستاده کنید ، تاثیرات مفیدی روی تناسب اندام خود خواهید گذاشت

طبق مطالعات انجام شده، ۷۱ دقیقه کاهش در زمان نشستن در محیط کار می تواند به کاهش وزن و عمر طولانی تر کمک کند.

مطالعات محققان دانمارکی نشان می دهد کاهش مدت زمان نشستن در محیط کار می تواند به کاهش چربی اضافی بدن انجامیده و در نتیجه ریسک ابتلا به بیماری قلبی، دیابت و مرگ زودهنگام کمتر می شود.

محققان با سه ماه پیگیری وضعیت افراد شرکت کننده در مطالعه شاهد کاهش ۰.۶۱ درصدی میزان چربی در این افراد بودند. این نتیجه حاصل ۷۱ دقیقه کاهش در مدت زمان نشستن در طول ساعات کاری هر روز بعد از گذشت یک ماه بود.

جین تلستراپ، عضو تیم تحقیق از موسسه ملی سلامت عمومی دانمارک، در این باره می گوید: «کاهش روزانه مدت زمان نشستن در محیط کار تا ۷۱ دقیقه تاثیر بلندمدتی در درازمدت دارد و با کاهش ریسک ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و مرگ و میر زودهنگام به هر علتی همراه است.»

تیم تحقیق در این مطالعه ۳۱۷ کارمند را از ۱۹ اداره مختلف مورد بررسی قرار دادند و هریک را به طور تصادفی به یکی از گروه های کنترل یا اقدام اختصاص دادند.

گروه اقدام شامل تغییرات محیطی محل کار و سخنرانی و کارگاه آموزشی بود که در آنجا کارمندان مجبور به فعالیت و تحرک بیشتری بودند.

با اتصال دستگاه شتاب سنج به این افراد، محققان توانستند نتایج را در طول مدت ۶ روز کاری هفته تعیین کنند. بعد از گذشت یک ماه، شرکت کنندگان در گروه اقدام در مقایسه با گروه کنترل ۷۱ دقیقه کمتر در ۸ ساعت کاری نشسته بودند. این مدت زمان بعد از سه ماه به ۴۸ دقیقه کاهش یافته بود.

به گفته محققان این مطالعه، «تعداد گام های افراد در طول یک ماه به ازای هر یک ساعت ۷ درصد و در سه ماه ۸ درصد بیشتر شده بود.»
مهر

 

ارسال شده در 13 اردیبهشت 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • چاره صبحانه نخوردن کودک اینجاست
  • مراقب روحیه و روان همسر پا به ماهتان باشید
  • شدت یافتن برخی بیماری ها در فصل زمستان
  • دانستنی هایی درباره عمل فصد خون
  • درمان اضطراب و استرس با ماست پروبیوتیک
  • استرس و پیامدهای مهم آن
  • تاثیر رنگ لباس بر جذب حشرات
  • روغن دارچین خانگی موثرترین داروی تقویت جنسی
  • دانستنی هایی در مورد اختلال شخصیت نمایشی
  • علائم و نشانه های چرخش بیضه چیست؟
  • بهترین روش ها برای سوختن کالری در پیاده روی
  • نبود بویایی مساوی با مرگ
  • چگونه راهی را برای پیشگیری از پیری پوست پیدا کنیم؟
  • دندان پوسیده و مراقبت های آن
  • مصرف ویتامین B و جلوگیری از آلزایمر
  • محبوبترین ها

  • چرا در زمستان باید از شال گردن استفاده کنیم؟
  • چه عنصری از انتشار سرطان در بدن پیشگیری می‌کند؟
  • تاثیرات مختلف گریه روی سلامتی
  • چطوری یک ژل قادر است سبب اتصال محکم تر ایمپلنت های ارتوپدی و دندانی به استخوان شود
  • سوداوی ها اینگونه اند
  • دخترانی که اضافه وزن دارند 8 برابر زیادتر ام‌اس می‌گیرند
  • با این 7 روش سلامت ریه های خود را تضمین کنید
  • این اشتباهات می توانند سلامتی تان را نابود کنند
  • تقویت موها با کمک گرفتن از این مواد طبیعی
  • سالاد آووکادو با لوبیا چشم بلبلی
  • کم شدن ویتامین ها با این علائم
  • مشاهده زیاد از حد تلویزیون
  • توصیه هایی مهم در مورد فشار خون
  • چگونه می توانید شیوه ی زندگی تان را تغییر دهید؟
  • کم دردسر ترین سرطان ها
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است