فواید خندیدن علم روانشناسی طراوت و نشاط شادابی و خنده رفتار شادی آفرین خنده از ته دل
– خنده را فراموش نکنید. سعی کنید که افکار شادی داشته باشید. تبسم کردن را تمرین کنید تا عادت شما بشود. هر روز خندیدن از ته دل را بیاموزید. چنانچه خواهان شادی هستید باید آن را در خود ایجاد کنید. بهانه ای برای خندیدن پیدا کنید و بلافاصله بهتر شدن حال خود را احساس نمایید. همیشه لبخندی بر روی لبهایتان شکوفا باشد بگذارید دنیا به خاطر آنچه بر شما گذشته شگفت انگیز گردد. در برخورد با دیگران حالت شادی و لبخند خود را حفظ نمایید. کلمات خوب و شادی بخش بر زبان آورید. حرفهای شاد بزنید. به این ترتیب بدون اینکه متوجه شوید باور می کنید که می توانید شاد باشید. از دیگران با تبسم و بیان جمله ای دلنشین استقبال کنید. وقت بیشتری را با افراد شاد بگذرانید آن وقت کشف خواهید کرد که شادی گرفتنی است. با خنده بیش از اخم کردن از نگرانی خلاص شوید. لبخند بزنید و بلافاصله بهتر شدن را احساس کنید. لبخند زدن، مرکز لذت در مغزتان را تحریک می کند.
– استراحت کنید و از آن لذت ببرید. لحظه های لذت بخشی را جدی بگیرید. حتی هر قدر که کوچک باشند آنها را بپذیرید. یادتان باشد که تلاش روزانه ما برای پیش آمدن همین
لحظه هاست اما گاهی آنها را نادیده می گیریم یا برایشان کم وقت می گذاریم. برای داشتن یک زندگی پر توان و نیرومند لازم است صبح خود را پیش از ترک خانه با خوشی و سرزندگی شروع کنید.
– با خنده به استقبال روز جدید بروید. خورشید را غافلگیر کنید. لذت بخش ترین دقایق روز درست قبل از طلوع خورشید است. این را امتحان کنید. بدون اینکه به جز لذت ذهنی هدف دیگری داشته باشید هر روز صبح به خود بگویید: امروز من شاد و سلامت هستم. با یک لبخند به استقبال صبح بروید و همیشه خوشحال و خندان باشید. اگر قرار است یک روزی تصمیم بگیرید شاد و خوشحال باشید چرا از همین امروز نباشید. بنابراین با خنده به استقبال روز جدید بروید. امروز را به شادی بگذرانید و از سرزنش دیگران برای اینکه مانع شادی شما می شوند خودداری ورزید. روزهای بد خود را از طریق خندیدن به روزهای خوب و شاد تغییر دهید.
– به زندگی خود شادی ببخشید. خنده را وارد زندگی کنید. به زندگی یاد بدهید مثبت و همراه با شوخ طبعی و نشاط نگاه نمایید. با نگرش امیدوارانه به زندگی محیط شادتری برای خود پدید آورید. چیزهایی که باعث خوشی و شادی شما می شوند فکر کنید سپس تا آنجایی که ممکن است به سوی این شادیها بروید. تا می توانید چیزهای خنده دار وارد زندگی خود کنید. به پارکهای تفریحی، کنسرتها، باشگاههای ورزشی و تفریحی و تماشای فیلمهای خنده دار بروید و بازیهای خنده دار انجام دهید. این فعالیتها شما را در فعال کردن اثر درمانی خنده در زندگی یاری خواهد کرد. کوشش کنید کارهایی انجام دهید که به زندگی شما شادی ببخشد. در هر زمان و مکان باید شاد باشید زندگی را چنانچه هست با تمام مشکلاتش قبول کنید و شاد باشید. شادی را که دیران از آن لذت می برند جذب نمایید. برای تندرست زیستن خنده بهترین اکسیر است.
– به ترسهایتان بخندید. وقتی ترسهایتان را ریشه یابی کنید و به منشا آنها برسید متوجه می شوید که تا چه اندازه مضحک و خنده دارند.
این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

5 1000
ارسال شده در 13 اردیبهشت 1395 توسط با موضوع روانشناسی | 465 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • روشن سازی و شفاف سازی پوست در خانه
  • فعالیتهای پیشنهادی در منزل برای بیماران افسرده
  • نان داغ را برروی روزنامه قرار ندهید
  • خواص درمانی و ارزش تغذیه ای روغن کنجد
  • ارتباط چاقی با افسردگی پس از زایمان
  • رژیم ضد پیری را با رژیم اوکیناوایی، تجربه کنید
  • اطلاعات پزشکی درباره زگیل تناسلی
  • اهمیت استفاده از مارچوبه در رژیم غذایی
  • محبوبترین ها

  • باورهای نادرست درباره انواع غذاها
  • روش صحیح پاکسازی بدن با آبمیوه
  • نفاس پس از زایمان و شیردهی
  • 6 ترفند زیرکانه برای لاغر شدن
  • مواد غذایی مفید برای رهایی از استرس
  • ماهی برای سلامتی خوب است دلیلش چیست؟
  • بهترین صبحانه برای لاغری شامل چه موادی است؟
  • 4 دلیلی که باعث میشود شما روز به روز چاق شوید
  • رپورتاژ

  • درمانی بدون درد در نهایت آرامش با یک دندانپزشک حرفه ای
  • دندان تاجی از زیبایی
  • لبخندی دلنشین و جذاب
  • اصلاح طرح لبخند و دندانپزشکی زیبایی
  • کلینیک آندوسکوپی وکولونسکوپی دکتر فرزاد فرامرزی
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام
    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما