مثبت اندیش علم روانشناسی سلامت جسم و روان زندگی شادمانه امیدواری و شادی ارامش اعصاب

– ناامیدی را از خود دور کنید. هر انسانی باید بداند که یاس و ناامیدی باعث آن خواهد شد که فکر و مغز درست کار نکند در حقیقت انسان را فلج می کند. بنابراین ناامیدی را برای همیشه کنار بگذارید. در ناامیدی به دنبال یافتن روزنه های امید باشید. راز غلبه بر ناامیدی برداشتن یاس و جایگزین کردن امیدواری و شادی به جای آن است. هرگز از هیچ کاری ناامید و عصبانی نشوید. هیچ گاه به خاطر شکستهایی که خورده اید ناامید نشوید. خنده و نشاط
می تواند یکی از سالم ترین پادزهرهای ناامیدی و ناکامی باشد.
– با آرامش به خواب بروید. شبها قبل از خواب به مدت 5 دققه زندگی خوش و شاد فردایتان را در خاطر مجسم کنید و مابقی کارها را به ضمیر ناخودآگاهتان بسپارید. هرگز با حالت عصبانی به رختخواب نروید، زیرا بر انرژی شما تاثیر خواهد گذارد و درخت یاس در وجودتان خواهد رویید. قبل از رفتن به خواب احساسات خود را بیان کنید و سعی کنید علامتی از دوستی بروز دهید. بهتر است در آرامش به خواب بروید. یقین داشته باشید که فرایند زندگی پشتیبان شماست و از والاترین خیر و صلاح و عظیم ترین شادمانی مراقبت می کند.
– مثبت اندیش باشید. مثبت اندیشی یکی از اصول زندگی شادمانه است. ذهن مثبت راهی برای شاد و با نشاط بودن پیدا می کند. با استفاده از کلمات مثبت با خودتان حرف بزنید تا احساس خوبی پیدا کنید. به جای خوبم بگویید خوشحالم به جای خوب است بگویید فوق العاده است و به جای خیلی خوب است بگویید عالی است. سعی کنید ذهنتان را درگیر افکار شاد نمایید. به طور کلی در زندگی مثبت اندیشی را انتخاب کنید. افکار مثبت و نشاط آور جسم و روان را سالم نگه می دارد. برخورد و کلام مثبت و شاد در زندگی انسان بسیار موثر است. سعی کنید با دیدی مثبت و خوش بینانه به مسائل اطراف خود نگاه کنید. برای مثبت بودن و مثبت اندیشی سعی بیشتری کنید. مطمئن باشید که از این کار سودهای زیادی خواهید برد. برای اندیشه ای مثبت دیگران هم ارزش قائل شوید.
– شادیهایتان را با دیگران قسمت نمایید. بهتر است شادیهایتان را با کسانی که به شما نزدیک هستند قسمت کنید. این کار نه تنها تجربه هایتان بلکه روابطتان را هم پربار می کند. هنگامی که به دیگران یاری می رسانید تا زندگی شاد داشته باشند رضایت خاطر پیدا می کنید که وصف ناپذیر است. شادی چنانچه برای خودتان باشد خوب نیست اما هنگامی شادی بزرگ نصیب خود می کنیم که آن را برای دیگران هم بخواهیم. چنانچه بتوانید دیگران به شاد بودن و مفید بودن تشویق کنید ارزشی که برای خود و دیگران دارید افزایش می یابد. هدیه کردن شادی به دیگران، بزرگ ترین بخشش است. هنگامی که شادیهای خود را با دیگران سهیم شوید میزان آن چند برابر می شود. اطرافیان خود را شاد کنید. خنده دارترین لطیفه خود را برای دیگران تعریف کنید.
– به موسیقی آرام گوش فرا دهید. گوش کردن به موسیقی ملایمی که دوست دارید به اعصابتان آرامش می بخشد. موسیقی با بنیادی ترین سطح احساسات ما تماس پیدا می کند. افکار و مشکلات خود را در زیبایی آوای موسیقی رها سازید. در کنسرت موسیقی مورد علاقه خود شرکت نمایید. در پر اضطراب ترین لحظات زندگی تان به قطعاتی از موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

 

5 1000
ارسال شده در 13 اردیبهشت 1395 توسط با موضوع روانشناسی | بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • بررسی دلیل سرفه در شب
  • نسخه ورزشی قوی برای بدن درد
  • اطلاعاتی در رابطه با آجیل فندق و عکس هایی از آن
  • برای زنگ ورزش کودکان این خوراکی ها خطر دارند
  • لاغر شدن حتما لازم نیست در دوران جوانی باشد
  • مشاوره با پزشک درباره التهاب پوستی (درماتیت آتوپیک)
  • استرس های افراد نابارور
  • شخصیت شناسی رضایت از زندگی با این تست
  • محبوبترین ها

  • رابطه بیکاری با اختلالات روحی
  • منبع خجالت در مغز پیدا شد
  • اختلال افسردگی نامشخص (DDNOS)
  • ازدواج کردن در این شرایط بسیار خطرناک است
  • سوالات مربوط به عاشقی
  • تاثیر ازدواج روی روحیه ما
  • روابط بی پایه و اساس و بدون هدف های امروزی
  • فواید خنده دردرمان عارضـه های جـسمـی
  • رپورتاژ

  • لیزر درمانی راه حلی بدون تیغ برای دندانپزشکی
  • اکو قلب جنین چیست ؟
  • اپتی ویژن، درمان نوین خستگی چشم
  • ایمپلنت؛ تنها جایگزین دندان از دست رفته
  • لثه ای روشن به رنگ سلامتی
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    نخ دندان ارکید
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما