health and glad

بردبار و شکیبا باشید. بردباری در همه شرایط زندگی کلید شادمانی است. آرامش و خونسردی خود را همیشه حفظ کنید و اجازه ندهید که عصبانیت شما آشکار باشد. هر کاری را با خونسردی آسان تر می توان انجام داد. رسیدن به صبر و شکیبایی به زور به دست نمی آید، بردباری و شکیبایی، رفتار پسندیده ای است که همواره به سود انسان است. ما در جریان بسیاری از پیشامدهای زندگی ناچاریم جدی باشیم تا مشکلات یا خطاهای خود را حل کنیم ولی هنگامی که مورد ظلم و ستم و یا بی مهری و حق ناشناسی مردم و حتی آشنایان و بستگان دور و نزدیک خود قرار می گیریم. بهترین وسیله حفظ اعصاب و حفظ تعادل روح و خونسردی برای ما این است که بخندیم.
* اضطراب را کنار بگذارید. اضطراب نه تنها شادی را از شما می گیرد بلکه می تواند شما را بیمار کند. ورزش در کاهش اضطراب بسیار کمک می کند از بیدار شدن با اضطراب و نگرانی بپرهیزید. به جای اضطراب دلتنگی و بیزاری، افکار خود را به سوی شادی متمال بسازید. آبراهام لینکلن عادت داشت که آخر شب هنگامی که به بستر خواب می رفت کتاب فکاهی مطالعه می کرد و چون به یک نکته بسیار خنده دار می رسید از بستر بر می خواست و چنانچه نیمه های شب هم بود با همان لباس خواب به طبقات پایین کاخ سفید به سراغ کارمندان دفتر که نوبت کاری آنان بود می رفت و آن نکته خنده دار را از آن کتاب فکاهی برای آنان
می خواند و همه را به خنده می انداخت و خودش هم به قهقهه می خندید. به طور کلی بهترین راه کاهش اضطراب و افزایش نشاط، آرامش است.
* فشارهای روحی را از خود دور نمایید. سعی کنید فشارهای روحی را از خود دور نمایید و بخندید. روزانه مقداری خوش بینی و خنده در مبارزه با فشار روحی بسیار لازم است. خندیدن یکی از موثرترین راههای کاهش فشار روحی است. ورزش باعث کاهش شدت پاسخ به فشار روحی و افزایش نشاط و شادابی می شود. از انزوا بپرهیزید. راه ارتباط با دیگران را باز نگه دارید. کارهای روزمره خود را اولویت بندی کنید.
* از پیله خود بیرون بیایید. بیرون آمدن از پیله خود و خندیدن باعث افزاش خلاقیت، بردباری و رضایت شغلی می شود. مجبور نیستید روزهای خوش زندگی را نابود کنید. خالصانه آرزومند زندگی سرشار از آرامش و آشتی باشید. هرگز به شتاب و تردید اجازه ندهید بر اوقات گرانبهای عمرتان چیره شوند. گاهی یک لبخند همانند منظره آبی در بیابان است. زمانی که از شدت غم و اندوه در گوشه ای به فکر فرو رفته اید بلند شوید و همراه با یک آهنگ شاد حرکات موزون انجام دهید.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 16 اردیبهشت 1395 توسط دکتر سلام با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • تغییرات حاملگی از هفته اول
  • گذشته همسر
  • ابولا همچنان تهدید کننده ی سلامت جهان است
  • آرامش با چای های گیاهی
  • آلودگی هوا چگونه به موها آسیب میزند
  • 7 خاصیت ممتاز پیاز که سبب متمایز شدن آن می شود
  • انواع متنوع خمیردندان برای چه مواردی تجویز می شوند.
  • با خودکار جان افراد را نجات دهید
  • ضررسانی به خود با این کارها
  • برای تقویت ماهیچه هایتان این سبزی را فراموش نکنید
  • ارتباط سردرد با وجود تومور در مغز
  • مدل بافت آبشاری یک طرفه را چگونه درست کنیم+تصویری
  • برای رفع لک های پوست ترکیب لیمو و عسل بزنید
  • اهمیت رازداری در زندگی دونفره
  • نقش وضعیت روحی بر وزن افراد
  • محبوبترین ها

  • چاقی حتی با این عصرانه های سبوسدار
  • خوب بخورید تا به لاغری برسید
  • تجربه لاغری با این معجون
  • اینگونه آبزیان تازه را از کهنه تشخیص دهید
  • نیاز به پروتئین در مادران شیرده
  • پرخاشگری در اطفال با خوردن چیپس و پفک
  • با خواص باورنکردنی نخود آشنا شوید
  • درماه رمضان کدام ویتامینها لازم است
  • شاید شما هم کمبود ویتامین D داشته باشید
  • تاثیرات مختلف نوشیدنی های کافئین دار
  • چیپس شما را به کشتن میدهد
  • معرفی برخی از نان های خارجی و ارزش غذایی آنها
  • چگونه فست فودهای سالم انتخاب کنیم
  • کرفس کم کالری و مناسب برای کنترل اشتها
  • اهمیت دریافت اسید فولیک برای بدن
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است