index

از مصرف مواد غذایی پتاسیم دار غافل نشوید. حتی می توانید لذت را در مواد غذایی پتاسیم دار هم پیدا کنید. زیرا این مواد با احساس سلامتی، تندرستی و نشاط ارتباط دارد. منابع غذایی حاوی پتاسیم عبارت اند از: لبنیات، ماهی، میوه، حبوبات، گوشت قرمز، گوشت پرندگان، سبزیها، غلات کامل، زردآلو، کشمش، خرما، سیب زمینی شیرین، مغزها، سیر، خشکبار، سبوس گندم، انجیر، مخمر آبجو، برنج سبوس دار و موز.
* شور و اشتیاق سرشار داشته باشید. داشتن شور و اشتیاق کلید موفقیت است و به زندگی شما و دیگران نشاط می بخشد. شور و شادی شادمانی روح را حفظ می کند و لبخندی بر لب دیگران می نشاند. خودتان را در بهترین وضع روحی و فکری ممکن قرار بدهید.
* اعتماد به نفس خود را تقویت کنید. به آنچه می دانید اعتماد داشته باشید قدر زندگی تان را بدانید. به زندگی خود احترام بگذارید. کار خود را به خوبی انجام دهید و یقین داشته باشید که احساس نشاط، موفقیت و افتخار خواهید کرد به خود ایمان داشته باشید با دست کشیدن از یک عادت بد، عزت نفس خود را بالا ببرید.
* از خشم رها شوید. خود را با اندیشه های شاد و آرام بخش سرشار کنید. زود از کوره در نروید. نگذارید چیزهای کوچک شما را خشمگین کند. کوشش کنید در برخوردها آرام باشید. هنگامی که احساس کردید خشم بر شما غلبه پیدا کرده از سخن گفتن بازایستید. خشمگین شدن شما را آماده دعوا و دشمنی می کند. جای خشم و نفرت را با شادی و آرامش پر کنید.
* خداوند را به یاد داشته باشید. فرصت آرامش و شادی هنگامی با اعتبار می شود که خداوند را به یاد داشته باشیم. زندگی تان را با دعا و نیایش که به جسم و روح شما قدرت می بخشد سرشار کنید. بگذارید ایمان و اعتماد به خداوند در سختیها یاور شما باشد. همواره با خداوند راز و نیاز کنید. به خاطر داشته باشید که دها و نیایش رفتارهای قدرتمند و سودمند جهت دستیابی به آرامش و نشاط هستند.
* به مشکلات بخندید. چسبیدن به مشکلات پدید آورنده اندوه است و تمرکز بر اوقات خوش موجب سرایت شادی و لحظه های آتی است. انسانی که در برخورد با مشکلات و در مواقع بحرانی خنده رویی خود را حفظ می کند شجاعانه رفتار خواهد کرد. سعی کنید مشکلات را از طریق عقل سلیم خود حل نمایید. زندگی را چنانچه هست با تمام مشکلاتش قبول کنید و شاد باشید. همیشه باید آماده باشید تا با مشکلات و موانع روبه رو شده آنها را حل کنید. اجازه ندهید فکر مشکلات و شکست ذهنتان را آزار دهد بهتر است خود را در همه شرایط شاداب و خندان نگه دارید.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 16 اردیبهشت 1395 توسط دکتر سلام با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • اضافه وزن و حجیم شدن شکم با این عوامل
  • اصول و نحوه کشیدن دندان عقل
  • مهار سلولیت
  • علت و درمان تعریق زیاد نوزاد
  • اتاق نوزاد باید چگونه باشد
  • تهدید به مبتلا شدن به پنومونی در این فصل
  • عینک زدن خسته تان کرده؟پس از لیزر بهره ببرید
  • آموزش تصویری کوکی چنگالی
  • مشاهده رفتارهای عصبی در سنین پایین
  • تومور نخاع چه شیوه هایی برای درمان دارد؟
  • بدون کاهش مصرف کالری، بیشتر عمر کنید
  • تصمیم به زندگی مشترک با خودشیفته ها
  • عارضه تاثیرگذار روی باروری
  • درباره برونشکتازی بیشتر بدانیم
  • آزمایش موفقیت‌آمیز واکسن آنفلوآنزای مرغی در استرالیا
  • محبوبترین ها

  • مشکلات قلبی با داروهای سرطان سینه
  • تأثیر شیمی درمانی بر روند درمان
  • داروی ضد افسردگی منجر به حمله قلبی
  • مصرف داروهاي آرامبخش در ميان نوجوانان افزايش چشمگيري داشته است
  • درمان بیماری با داروی کم
  • مشكل جهاني وجود داروهاي تقلبي، پاسخ جهاني مي‌خواهد
  • تبديل شدن يك داروي قلبي به بمب بسيار قوي
  • داروی جدید، پس زدن اعضای پیوندی را کاهش می دهد
  • آزمایش موفقیت‌آمیز واکسن آنفلوآنزای مرغی در استرالیا
  • آثار مخرب این دارو بر سلول های مغز
  • قرص های ضد افسردگی اعتیاد آور نیستند
  • داروئی که اثر انگشتتان را می رباید
  • استفاده از واکسن روتاويروس عوارض جانبي دارد
  • روزنه امیدی برای عفونت های انگلی کشنده
  • چطوری مولتی ویتامین های مختلف را شناسایی کنیم؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است