index

از مصرف مواد غذایی پتاسیم دار غافل نشوید. حتی می توانید لذت را در مواد غذایی پتاسیم دار هم پیدا کنید. زیرا این مواد با احساس سلامتی، تندرستی و نشاط ارتباط دارد. منابع غذایی حاوی پتاسیم عبارت اند از: لبنیات، ماهی، میوه، حبوبات، گوشت قرمز، گوشت پرندگان، سبزیها، غلات کامل، زردآلو، کشمش، خرما، سیب زمینی شیرین، مغزها، سیر، خشکبار، سبوس گندم، انجیر، مخمر آبجو، برنج سبوس دار و موز.
* شور و اشتیاق سرشار داشته باشید. داشتن شور و اشتیاق کلید موفقیت است و به زندگی شما و دیگران نشاط می بخشد. شور و شادی شادمانی روح را حفظ می کند و لبخندی بر لب دیگران می نشاند. خودتان را در بهترین وضع روحی و فکری ممکن قرار بدهید.
* اعتماد به نفس خود را تقویت کنید. به آنچه می دانید اعتماد داشته باشید قدر زندگی تان را بدانید. به زندگی خود احترام بگذارید. کار خود را به خوبی انجام دهید و یقین داشته باشید که احساس نشاط، موفقیت و افتخار خواهید کرد به خود ایمان داشته باشید با دست کشیدن از یک عادت بد، عزت نفس خود را بالا ببرید.
* از خشم رها شوید. خود را با اندیشه های شاد و آرام بخش سرشار کنید. زود از کوره در نروید. نگذارید چیزهای کوچک شما را خشمگین کند. کوشش کنید در برخوردها آرام باشید. هنگامی که احساس کردید خشم بر شما غلبه پیدا کرده از سخن گفتن بازایستید. خشمگین شدن شما را آماده دعوا و دشمنی می کند. جای خشم و نفرت را با شادی و آرامش پر کنید.
* خداوند را به یاد داشته باشید. فرصت آرامش و شادی هنگامی با اعتبار می شود که خداوند را به یاد داشته باشیم. زندگی تان را با دعا و نیایش که به جسم و روح شما قدرت می بخشد سرشار کنید. بگذارید ایمان و اعتماد به خداوند در سختیها یاور شما باشد. همواره با خداوند راز و نیاز کنید. به خاطر داشته باشید که دها و نیایش رفتارهای قدرتمند و سودمند جهت دستیابی به آرامش و نشاط هستند.
* به مشکلات بخندید. چسبیدن به مشکلات پدید آورنده اندوه است و تمرکز بر اوقات خوش موجب سرایت شادی و لحظه های آتی است. انسانی که در برخورد با مشکلات و در مواقع بحرانی خنده رویی خود را حفظ می کند شجاعانه رفتار خواهد کرد. سعی کنید مشکلات را از طریق عقل سلیم خود حل نمایید. زندگی را چنانچه هست با تمام مشکلاتش قبول کنید و شاد باشید. همیشه باید آماده باشید تا با مشکلات و موانع روبه رو شده آنها را حل کنید. اجازه ندهید فکر مشکلات و شکست ذهنتان را آزار دهد بهتر است خود را در همه شرایط شاداب و خندان نگه دارید.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 16 اردیبهشت 1395 توسط دکتر سلام با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • برای ایجاد پلاکت انسانی روشی جدید ابداع شد
  • سردردهای اضطرابی
  • اطلاعات کامل درباره «گل ختمی»
  • این نوشیدنی مملو از ویتامین B را فراموش نکنید
  • مزایای شگفت انگیز ویتامین C
  • خواب عصرانه و یادگیری بهتر دروس
  • معایب لاغری با برنامه ریزی
  • نگاهی اجمالی به سفیدبالک های پایتخت
  • قفسه سینه و اختلال در آن
  • درمان افسردگی در منزل
  • آشنایی ازدواج سپید و علت افزایش آن در ایران
  • معیارهای تشخیصی ADHD
  • دلایل موفق آمیز نبودن رژیم لاغری
  • سریعترین روشهای ساده برای بد بو بودن دهان
  • عکس بچه های تازه متولد شده
  • محبوبترین ها

  • تصاویر دستگاه EECP
  • خواص درمانی گیاه اسفند یا اسپند
  • تصاویری از میوه گریپ فروت
  • عکس های پمپ تزریق اتو ترانسفیوژن
  • عکس های مربوط به ایدز
  • تصاویر وسیله دهان باز کن
  • تصاویر دستگاه جرمگیری دندان ماوراء صوت
  • تصاویر وسیله لارینگوسکوپ
  • عکس هایی از چغندر لبو و خاصیت این گیاه
  • تصاویری از نوار ماتریس
  • تصاویر انواع پاراوان معمولی
  • عکس های میوه ازگیل
  • عکس های میوه بیل بری
  • اهمیت مصرف کدو حلوایی
  • عکس وسیله ماتریس نگهدار تافل مایر
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است