مهار عصبانیت کنترل خشم و تنفر علم روانشناسی سرکوب کردن خشم و سرکوب آن ابراز کردن خشم

1- ابراز کردن: ابراز کردن خشم به این معناست که در بیان خشم خود جسور و منطقی باشید نه پرخاشگر. این روش منطقی ترین راهکار برای ابراز خشم است. شما باید یاد بگیرید که چگونه رفع اتهام کنید و خود را تبرئه نمایید و چگونه به این هدف بدون آسیب زدن به دیگران برسید. جسور بودن به این معنی نیست که قادر باشید به دیگران زور بگویید بلکه به این معنی است که برای خودتان و دیگران ارزش قائل باشید و با احترام رفتار کنید و مشکلاتتان را از راه منطقی حل کنید.
2- سرکوب کردن: سرکوب کردن خشم راه حل دیگری است برای مهار عصبانیت و سرکوب خشم و جهت دادن و تبدیل آن به رفتارهای دیگر راهکار آن هم به این صورت است که هنگامی که خشمگین می شوید، در مورد موضوعی که باعث خشم شما شده است، فکر نکنید و به جای آن به چیزهایی خوب و مثبت بیندیشید. هدف از این روش مهار خشم و تبدیل آن به رفتارهای سازنده است. اما پیامد منفی این روش، این است که چنانچه عصبانیت خود را ابراز نکنید خشم فرو خورده در درون شما باقی می ماند و این خشم درونی می تواند باعث افزایش فشار خون و یا افسردگی تان شود. از این رو بیان نکردن خشم می تواند مشکلات دیگری را به وجود آورد.
اگر بتوانید خشم و تنفر درون خود را کنترل کنید، به شخصیتی مهم تبدیل می شوید.
3- آرام کردن: افرادی که خشم خود را ابراز نمی کنند نسبت به همه چیز بدبین هستند و با دیگران رفتاری پر از کینه و خصمانه دارند. انها مرتب دیگران را تحقیر می کنند و همه چیز را مورد انتقاد قرار می دهند. در نهایت، سومین راهکار فرونشاندن خشم، آرام کردن آن است. در این حالت با جملات و واژه های آرامش دهنده خود را آرام کنید. بسیاری از افراد عادت دارند عواطف و احساساتی را که زمانی موجب دل آزردگی آنها بوده است از نو زنده کنند و مانع از آن شوند که خود و دیگران در آرامش بنیادی باقی بمانند. فراموش نشود که انجام این کار به سود کسی تمام نمی شود و به جای آن تولید خشم و فشار روحی می کند. از این رو به خود یادآوری کنید که برافروختن آتشهای فروکش کرده آرامش ذهنتان را به هم ریخته و راه حل مشکلات نیست.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

5 1000
ارسال شده در 13 اردیبهشت 1395 توسط با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • برای داشتن رابطه ای بی انتها، مشاوره را فراموش نکن
  • راهکارهای درمانی مناسب برای نرم شدن واژن
  • اطلاعاتی در زمینه سندرم شایع در زنان نازا
  • باورهای رایج در زمینه مصرف دارو
  • فایده های آب سیب زمینی خام
  • تاثیر مخرب غذای چرب بر سلامت کبد
  • سلامت قلب با طرز فکر مثبت
  • ارتباط تغذیه با تومور در سینه
  • محبوبترین ها

  • تاثیرات مختلف مکمل ویتامین دی بر بیماری آسم
  • متاهل ها شانس بیشتری در برابر بیماری های صعب العلاج دارند
  • هشدار برای خال های روی بدن
  • ارتباط خلق و خو با یبوست
  • تشخیص آلزایمر در خانم ها سخت تر است
  • حرص و جوش خوردن زیاد مساوی با ام اس
  • علائم بیماری رفلاکس را جدی بگیرید
  • پیشگیری از عوارض پرتو درمانی در بیماران سرطانی
  • رپورتاژ

  • طرز تهیه اسموتی های خوشمزه و چربی سوز
  • ارائه بهترین خدمات دندانپزشکی در کلینیک رویال
  • علائم بارداری در روزهای نخست
  • ارائه پیشرفته ترین خدمات دندانپزشکی توسط دکتر راه انجام
  • خرید اینترنتی بلیط هواپیما و رزرو هتل بهتر است یا خرید تور ؟
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما