841669_769

پیری با چه علائمی روی پوست ما خود را نشان میدهد چگونه می توانیم مانع بروز آن شویم بهترین روش هایی که برای مقابله با علائم پیری باید در نظر بگیریم کدامند؟

 وقتی صحبت از مبارزه با نشانه‌های پیری می‌شود، بجز روش‌های معدودی که باعث می‌شوند احساس و ظاهر بهتری داشته باشیم، بعضی تغییرات در شیوه‌ی زندگی نیز می‌توانند بسیار مفید واقع شوند. در پست امروز، ما لیستی از روشهای اثبات شده علمی برای ایجاد یک شیوه زندگی ضد پیری را بیان می‌کنیم:

۸ ساعت خواب

قدرت خواب را دست کم نگیرید. بدن برای ترمیم خودش به زمان نیاز دارد و اینکار را هم در هنگام خواب انجام می‌دهد. مطالعات متعددی نشان داده‌اند که خواب ناکافی منجر به مشکلات شناخته شده‌ای می‌شود. همچنین خواب ناکافی می‌تواند باعث شود که پوست، سریع‌تر پیر شود. محققان می‌گویند افرادی که دچار محرومیت از خواب هستند، نسبت به آنهایی که خواب کافی دارند، دارای چین و چروک‌های بیشتری هستند. همچنین افرادی که خواب شبانه خوبی ندارند، بیشتر در معرض ابتلا به هیپرپیگمانتاسیون، پوست لکه دار و آویزان هستند.

بعلاوه آنهایی که خواب کافی دارند، می‌توانند از آسیب‌های ناشی از عوامل استرس‌زای پوست، از جمله آسیب نور خورشید و سموم محیط زیست سریع‌تر بهبود یابند. کارشناسان سلامتی می‌گویند که یک فرد هر شب باید حداقل هفت ساعت و نیم بخوابد.

ورزش منظم

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۴ نشان داد که بین فعالیت فیزیکی و پیری، رابطه‌ی محکمی وجود دارد. همان مطالعه، ورزش را بعنوان بهترین راه برای پیشگیری از علائم پیری معرفی کرد.

ورزش به افزایش توده استخوانی کمک می‌کند، مفاصل را قوی کرده و قلب را سالم نگه می‌دارد. هنگامی که از نظر فیزیکی متناسب باشید، تحرک بیشتری خواهید داشت. دردها و تیر کشیدن‌های معمول که با بالا رفتن سن بوجود می‌آیند را تجربه نخواهید کرد. علاوه بر این، ورزش جریان خون به مغز را افزایش می‌دهد، و باعث ترشح سروتونین می‌شود، هورمونی که با افسردگی مقابله می‌کند.

رژیم غذایی سالم

چیزی که می‌خورید، بر سلامتتان تاثیر خواهد گذاشت و صادقانه بگوییم، سلامت خوب، یکی از مهم‌ترین عناصر یک زندگی جوان و طولانی است. خوردن میوه‌ها و سبزیجات با کیفیت بالا به شما کمک خواهد کرد که به یک زندگی طولانی و جوان دست یابید. آنها شامل سبزیجات سبز تیره، مواد غذایی زرد و نارنجی و همچنین انواع چای و پروتئین بدون چربی هستند.

تحقیقی نشان داده است میزان مرگ و میر در میان کسانی که هر روز چند فنجان چای می‌نوشند، تقریبا ۲۶ درصد کاهش می‌یابد. یک تحقیق دیگر نشان داد که خوردن غذاهای سرشار از اسیدهای چرب امگا-۳ نیز روند پیری را به تاخیر می‌اندازد. اسیدهای چرب امگا-۳ به حفظ تلومرهای بدن کمک می‌کنند. تلومرها در انتهای کروموزوم‌های بدن قرار دارند و با بالا رفتن سن، کوتاه می‌شوند. با حفظ تلومرهای بدن، خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن از جمله ناراحتی قلبی و سرطان کاهش می‌یابد.

رابطه جنسی منظم

شما برای رابطه جنسی به دلیل و بهانه نیاز ندارید، اما رابطه جنسی منظم به جوان نگه داشتن ذهن و بدن نیز کمک می‌کند. رابطه جنسی منظم، جوانی پوست را حفظ می‌کند و قلب را نیز سالم نگه می‌دارد. محققان دریافته‌اند که رابطه‌ی جنسی، فشار خون را کاهش می‌دهد، عملکرد و انعطاف پذیری عضلات را هم بهبود می‌بخشد. همچنین ریسک بیماری قلبی را در مردان تا ۵۰ درصد می‌کاهد.

دید مثبت

بله، داشتن دید مثبت به نفع بدن شماست. تحقیق جدیدی نشان می‌دهد افرادی که از نظر اجتماعی فعال هستند، آهسته‌تر از افرادی که فعال نیستند پیر می‌شوند. علاوه بر این، افرادی که با دیدی مثبت زندگی می‌کنند، بطور متوسط ۷.۵ سال طولانی تر از افراد منفی‌گرا عمر می‌کنند.

همچنین برخی از مطالعات نشان می‌دهد که مفهوم هدف و جهت در زندگی می‌تواند طول عمر فرد را طولانی کند و این مساله، شامل افراد از همه‌ی سنین می‌شود. پس شروع کنید، بیشتر لبخند بزنید، مهربان باشید و با مثبت بودن، کامیاب شوید. اینکار از پیر شدن شما جلوگیری خواهد کرد.

وب‌سایت تناسب اندام:

ارسال شده در 14 اردیبهشت 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع زیبایی, پوست, مو

پیشنهاد سردبیر

  • بی ارزش کردن همسر و تمسخر وی
  • 6 نکته برای زندگی طولانی با بدنی قویتر
  • پوست های چرب چگونه آرایش کنند
  • معرفی تیتروار نظریه های انگیزش 2
  • برای پیشگیری از ابتلا به دیابت این خوراکی ها را بخورید
  • خواص و ویژگی های هل سبز
  • گریپ فروت و عسل- اکسیر زیبایی و لاغری
  • شایع ترین عوامل ایجاد کننده افسردگی در اجتماع
  • تاثیر آلودگی هوا بر بيماری اوتيسم (درخودماندگی)
  • راه حلی برای از بین بردن ترس از پرواز
  • آمار فوت مردان تهرانی بیشتر از زنان است!
  • جوش های صورت را ناپدید کنید
  • برای بدنسازی چه اندازه باید تلاش کرد؟
  • جوشکارها مراقب پارکینسون باشند
  • بین چاقی ودیابت ارتباط بحرانی وجود دارد
  • محبوبترین ها

  • 7 اصل مهم که دیابتی ها در هنگام صبحانه باید رعایت کنند
  • برای افراد دیابتی رژیم کم کربوهیدرات باید رعایت شود
  • مادران بخوانند! جلوگیری از دیابت بارداری
  • التهاب مانعی برای بهتر شدن زخم در اشخاص دیابتی
  • بزرگترین مطالعه بر روی دیابت را مرکز دیابت انگلستان انجام داد
  • استرس روانی و سه برابر شدن خطر ابتلا به دیابت نوع یک
  • کاهش عوارض دیابت با این روش ها
  • نکات ضروری که دیابتی ها باید بدانند
  • دیابت و شرایط کاری
  • دیابتی ها و تزریق انسولین
  • پیشنهادات خوراکی طب سنتی برای دیابتی ها
  • در مردان مبتلا به سندرم متابولیک بهبود تشکیل استخوان با استفاده از رسوراترول
  • باز شدن رگهای خونی که زیر فشار هستند
  • آیا دیابت بر چشم ها تاثیر میگذارد؟
  • از کجا پی ببریم که دچار دیابت هستیم
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است