مصرف سرخ کردنی ، افزایش کلسترول بدن ، کم تحرکی کنترل فشار خون سکته‌های مغزی چربی‌های اشباع افزایش فشار خون
بی تحرکی عاملی برای ایجاد بیماری های قلبی محسوب می شود سعی کنید پیاده روی را فراموش نکنید و زیاد از حد ننشینید فعالیت داشته باشید و از بی تحرکی خودداری کنید

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران، گفت: روزانه ۳۰ دقیقه پیاده روی خصوصا در ابتدای صبح، از بروز بیماری های اعصاب و روان جلوگیری می کند.

دکتر محمدعلی محسنی بندپی در آستانه برگزاری بیست و هفتمین کنگره سالیانه فیزیوتراپی ایران، گفت: سلامت، طول عمر و کیفیت عملکرد هر یک از سیستم های بدن به پویایی و تحرک بیشتر وابسته است از این رو سازمان جهانی بهداشت ١۵٠ دقیقه ورزش و یا فعالیت بدنی در هفته را برای سلامت تمامی گروه های سنی لازم دانسته و حرکت را یکی از شاخص های مهم سلامت ذکر کرده است.

وی افزود: ۱۵۰ دقیقه ورزش در هفته می تواند با مجموع انجام فعالیت در دوره های کوتاه تر، حداقل ۱۰ دقیقه ای حاصل شود. هر چند برای افراد در گروه سنی ۵ تا ۱۷ سال، ۶۰ دقیقه فعالیت ورزشی در روز را توصیه می کنیم که می توان این فعالیت ها را از پیاده روی ساده تا تمرینات تقویتی برای عضلات به نحوی که گروه عضلات اصلی بدن درگیر باشند، شامل شود. مگر اینکه افراد توصیه پزشکی خاصی داشته باشند. البته برای افراد معلول هم با توجه به ظرفیت های ورزشی و محدودیت ها و خطرات سلامتی، نیاز به انطباق وجود دارد.

محسنی بندپی ادامه داد: شواهد قوی حاکی از این واقعیت است که مردان و زنانی که بیشتر به فعالیت های فیزیکی می پردازند در مقایسه با آنهایی که کمتر فعالیت دارند، نرخ پایین تری از مرگ و میر به علل مختلف، بیماری های قلبی – عروقی، فشار خون بالا، سکته مغزی، دیابت نوع ۲ ، سرطان سینه و روده بزرگ و افسردگی را دارند و ریسک کمتری برای شکستگی لگن یا مهره دارند، از آمادگی عضلانی و توانایی های قلبی – تنفسی بیشتر برخوردار بوده و شانس بیشتری برای کنترل وزن خود داشته و از تناسب وزن بهتری برخوردارند و همچنین علاوه بر این برای گروه سنی ۶۵ سال به بالا ریسک کمتری برای افتادن و سقوط و عملکرد شناختی بهتری ایجاد می شود. همچنین خطر ابتلا به محدودیت های عملکردی در این گروه کاهش می یابد.

وی گفت: سازمان جهانی بهداشت (WHO) که سیاستگزار بهداشت و سلامت در دنیاست و خط مشی دولت ها را برای بهبود و ارتقای سلامت در کشورهای مختلف تعیین نماید، کنفدراسیون جهانی فیزیوتراپی را به عنوان متولی اصلی مقوله حرکت و فعالیت فیزیکی بشر، در میان چهار همکار مستقیم خود قرار داده و در ارزیابی سطح سلامت جوامع مختلف، متوسط میزان ورزش و تحرک را از مهمترین فاکتورها بر می شمارد.

محسنی بندپی تاکید کرد: انجمن فیزیوتراپی ایران به هموطنان هشدار می دهد در صورتی که ورزش و تحرک بدنی را در برنامه روزانه خود جای ندهند، علاوه بر ایجاد ضعف و محدودیت دامنه حرکتی گروه های مختلف عضلانی و بروز درد و التهاب و تخریب مفاصل، به شدت در معرض خطر بیماری های قلب و عروق و تنفسی قرار خواهند گرفت.

رئیس بیست و هفتمین کنگره فیزیوتراپی ایران اظهارداشت: روزانه ۳۰ دقیقه تحرک از جمله پیاده روی خصوصا اگر در ابتدای صبح انجام شود از بروز بیماری های اعصاب و روان و مغز و اعصاب نیز جلوگیری می کند.

محسنی بندپی افزود: در تحرک و ورزش های روزانه بالا رفتن تعداد ضربان قلب و تنفس در دقیقه می تواند یکی از معیارهای ارتقای سطح سلامت فرد باشد، اگر چه تحرک باید متناسب با آمادگی جسمانی و وضعیت سیستم عضلانی اسکلتی فرد انجام شده به صورت تدریجی بر میزان شدت و سرعت حرکات افزوده شود، در صورت عدم تناسب تمرین انجام شده با آمادگی جسمانی، ضربات جبران ناپذیری وارد خواهد شد که درمان آنها بسیار زمان بر خواهد بود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات شایع که در کلینیک ها مشاهده می شود، افرادی هستند که مدت زمان طولانی فاقد هیچ گونه تحرک فیزیکی بوده و بعد به یکباره تصمیم می گیرند، ورزش کنند. این گروه بسیار در معرض آسیب بوده و ما به آنها هشدار می دهیم که ورزش را از یک پیاده روی آرام و یا شنای ملایم روزانه آغاز کرده و به تدریج زمان و شدت و سرعت آن را افزایش دهند. در حرکات تقویتی نیز در صورتی که از وزنه برای تقویت عضلات استفاده می کنند، حتما در هفته های اول از وزنه های کم مانند نیم تا یک کیلو و تعداد تکرار محدود تمرینات شروع کنند تا دچار آسیب نشوند.

محسنی بندپی در پایان خاطر نشان کرد: انجمن فیزیوتراپی ایران نیز هم راستا با کنفدراسیون جهانی فیزیوتراپی، شعار کنگره امسال را «حرکت برای زندگی» انتخاب نموده است، تا هرچه بیشتر توجه هم میهنان عزیز را به این موضوع جلب کند.

کنگره سالیانه انجمن فیزیوتراپی ایران از تاریخ ١۵ لغایت ١٧ اردیبهشت ۹۵ در هتل المپیک تهران برگزار می گردد
سلامت نیوز: بیماری های قلبی و تنفسی در کمین افراد کم تحرک/ پیاده روی کنید

5 1000
ارسال شده در 15 اردیبهشت 1395 توسط با موضوع قلب و عروق

پیشنهاد سردبیر

  • رژیم غذایی بـرای مـحـافـظت و تقویت اندام های مهم
  • بازده روزانه تان را با این 7 کار افزایش دهید
  • خط کمرنگ در بیبی چک چیست؟
  • ارتباط برقرار کردن با چهره شاد
  • معجزه الهی این زن را بینا کرد
  • تاثیر ماساژ بر نواحی مختلف بدن
  • چه افرادی را روبات ها بیکار میکنند؟
  • خواب بهتر نوزاد با کمک برخی روش ها
  • محبوبترین ها

  • چطوری گریه کودک را متوقف کنیم
  • کتابخوانی برای سنین پایین
  • خشونت را سر لوحه ی رفتار خویش نکنید
  • استفاده از هورمون رشد بعد از 18 سالگی
  • رفتار این مادران باعث پایین آمدن سطح فکری کودکشان می شود
  • گریه شیرخواران
  • حمام کردن بچه ها
  • بهترین راههای رفع گرمازدگی در سنین پایین
  • رپورتاژ

  • رفع افتادگی پلک به روش پلاسماجت دکتر خیرخواه
  • طرز تهیه اسموتی های خوشمزه و چربی سوز
  • تغذیه و تناسب اندام در ماه رمضان
  • ایمپلنت؛ تنها جایگزین دندان از دست رفته
  • جراحی های پیشرفته زیبایی و پلاستیک
  • الو دکتر

    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما