sleep خواب خوب  و سلامت جسم و روان

خواب به عنوان حالت ناخودآگاهی تعریف می شود که با تحریکات حسی مناسب بتوان آن را به بیداری تبدیل کرد. خواب کافی هم مانند تغذیه و ورزش، برای سلامت بدن و احساس حال خوب داشتن ما اهمیت دارد و به عنوان عاملی نیروبخش و کاهنده فشار جسمی و روانی عمل می کند به گونه ای که فرایندهای بدنی را کند ساخته و استراحت مورد نیاز برای از بین بردن فشار روانی را فراهم می کند.
در حدود یک سوم زندگی انسان در خواب می گذرد ولی با این حال بیشتر ما درباره آن آگاهی چندانی ندرایم که خواب خوب به همراه سلامت جسم و روان وجود دارد. خواب عمیق بسیار استراحت بخش بوده و با کاهش تونوس رگهای خونی محیطی و کاهش بسیاری از اعمال دیگر بدن همراه است. به طوری که فشار خون، تعداد ضربان قلب و متابولیسم پایه به میزان 20 تا 30 درصد کاهش پیدا می کند. به این نوع خواب، خواب با امواج آهسته نیز می گویند زیرا منحنی امواج مغزی در این حالت بسیار آهسته می باشد. داشتن خواب خوب شبانه، روی سلامتی و نشاط، رفتار، زندگی شغلی و زناشویی و هیجانهای ما اثر می گذارد. همچنین برای افزایش توانایی در مقابله با فشارهای عصبی و تقویت دستگاه ایمنی بدن ما در برابر بیماریها نیز نقش به سزایی دارد.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 16 اردیبهشت 1395 توسط دکتر سلام با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • با عصاره گل رز و سیر آبسه دندان را درمان کنید
  • برای رژیم کم کربوهیدرات این موارد را باید بدانید
  • غذایی که هم تب را از بین می برد هم تشنج را
  • روش های درمان سلولیت
  • دفع خطر سرطان کلیه با 4 تا گوجه فرنگی
  • ماهی دشمن کم شنوایی
  • دسته بندی غذایی برای دهه های مختلف سنی
  • عوارض مصرف بستنی قیفی آلوده
  • این موارد را در خصوص حوله حمام میدانید؟
  • پیام دکتر ضیائی به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی داوطلب
  • با مصرف گردو بیماریهای قلبی بهبود می یابد
  • گلوتازون، داروي جديد درمان ديابت
  • تزریق ژل و چربی و این دانستنی ها
  • تاثیرات مفید ورزش روی همه رده های سنی
  • کلسترول خوب در خانم های میانسال
  • محبوبترین ها

  • با این تمرین های ساده با آلزایمر خداحافظی کنید
  • در امان ماندن از آلزایمر با شکلات سیاه
  • خطرناک ترین مشکلات مغز و اعصاب در سالخوردگان
  • انتخاب های تغذیه ای پیشنهادی برای افراد سالخورده
  • نیاز به تحول در زندگی سالخوردگان
  • سالمندان و نوع غذای آنان
  • دسته بندی سنی
  • همه تغییرات پوستی پیری
  • موارد مهم برای سالخوردگان
  • سالمندان و اختلالات خواب
  • سالمندان و رعایت این نکات مهم در حج
  • سالمندان حتما به خرید بروند
  • بینایی سالخوردگان و تاثیر ورزش
  • استرس عاملی برای آلزایمر
  • رفع پیری زودرس با این روش ها
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است