sleep

خواب به عنوان حالت ناخودآگاهی تعریف می شود که با تحریکات حسی مناسب بتوان آن را به بیداری تبدیل کرد. خواب کافی هم مانند تغذیه و ورزش، برای سلامت بدن و احساس حال خوب داشتن ما اهمیت دارد و به عنوان عاملی نیروبخش و کاهنده فشار جسمی و روانی عمل می کند به گونه ای که فرایندهای بدنی را کند ساخته و استراحت مورد نیاز برای از بین بردن فشار روانی را فراهم می کند.
در حدود یک سوم زندگی انسان در خواب می گذرد ولی با این حال بیشتر ما درباره آن آگاهی چندانی ندرایم که خواب خوب به همراه سلامت جسم و روان وجود دارد. خواب عمیق بسیار استراحت بخش بوده و با کاهش تونوس رگهای خونی محیطی و کاهش بسیاری از اعمال دیگر بدن همراه است. به طوری که فشار خون، تعداد ضربان قلب و متابولیسم پایه به میزان 20 تا 30 درصد کاهش پیدا می کند. به این نوع خواب، خواب با امواج آهسته نیز می گویند زیرا منحنی امواج مغزی در این حالت بسیار آهسته می باشد. داشتن خواب خوب شبانه، روی سلامتی و نشاط، رفتار، زندگی شغلی و زناشویی و هیجانهای ما اثر می گذارد. همچنین برای افزایش توانایی در مقابله با فشارهای عصبی و تقویت دستگاه ایمنی بدن ما در برابر بیماریها نیز نقش به سزایی دارد.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 16 اردیبهشت 1395 توسط دکتر سلام با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • مرغ سالم چه ویژگی هایی دارد؟
  • حفاظت از انول های سبز
  • چربی های حیوانی یا سم؟
  • یک سوال کلیشه ای ؛چند تا بچه کافيست؟
  • عفونت گوش در کودکان را جدی بگیرید
  • اهمیت خواب خوب برای سلامتی
  • آیا بدن با نشستن تخریب می شود؟
  • لاغری با انواع میوه ها و خوراکی ها
  • مصون ماندن از زوال عقل با این خواکی ها
  • ناتوانی در کم کردن وزن به این دلایل
  • پوست نامرئی، جدیدترین راه برای رفع چین و چروک
  • نوشیدن نوشابه را قطع کنید
  • دراز و نشست و ویژگی های آن
  • ارتباط بیماری های مختلف با مصرف گوشت قرمز
  • این خوراکی ها جان دوباره ای به موهایتان می دهد
  • محبوبترین ها

  • تاثیر کاهش ویتامین ب12 در مغز
  • برتری نان سنگک بر دیگر نان ها
  • رابطه ی میزان غذا خوردن با مسئله ی فراموشی
  • خوردن آب جوش چه فوایدی برای سلامتی دارد
  • تغییر عادات تغذیه ای نامناسب در این ماه
  • انواع گوشت های فرآوری شده و مضرات هر کدام
  • کروم و پایین اوردن قند خون
  • نکاتی در رابطه با ارزش غذایی کباب
  • کاهش قند خون در افراد غیر دیابتی (بخش اول)
  • رژیم بذر کتان
  • در مصرف عسل احتیاط کنید
  • اشتباهاتی در مورد تامین آب مورد نیاز بدن
  • عادات غلط زندگی ۴۰ تا ۵۰ ساله ها
  • 10 ماده غذایی که سبب خوش اخلاقی می شوند
  • شیر بادام پایین آوردنده طبیعی کلسترول خون
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است