index.jpg45843
صبحانه یکی از مهمترین وعده های غذایی به شمار می رود بهتر است از مصرف آن غافل نباشید و به استفاده از مواد مغذی در این وعده اهمیت دهید
متخصص تغذیه را‌ه‌های کاهش وزن و لاغری را بیان کرد و گفت: برای لاغر شدن نباید صبحانه حذف شود بلکه خوردن میوه‌های شیرین و سالاد فصل به میان وعده‌ها افزوده شود.

احمد بشارت  گفت: شاخص توده بدن (BMI) شاخص ساده‌ای برای ارزیابی نسبت وزن به قد است که برای طبقه بندی چاقی و اضافه وزن استفاده می شود. این شاخص از حاصل تقسیم وزن بر مجذور قد بدست می آید.

وی افزود: حالا اگر کسی دچار اضافه وزن بود بهتر است علاوه بر زیاد کردن تحرک و فعالیت بدنی، غذای خود را هم کم کند. اما این نکته مهم است که صبحانه نباید حذف شود چون خوردن آن از گرسنگی زودهنگام در طول روز پیشگیری کرده و باعث می شود نهار و شام سبک تری خورده شود.

این متخصص تغذیه گفت: علاوه بر این که خوردن صبحانه اهمیت زیادی دارد، این را هم باید در نظر گرفت که بهتر است غذاهایی سرشار از پروتئین برای آن در نظر گرفت. پروتئین کمک می کند کالری ها راحت تر سوزانده شوند و در نهایت سریعتر به کاهش وزن منجر شود.

بشارت تصریح کرد: از طرفی بهترین راه برای کاهش اضافه وزن این است که تمام میان وعده‌های پرکالری،چرب و چاشنی‌ها را حذف کنیم. از شیرینی و شربت تا سس و دلستر و نوشابه باید کم شوند.

وی بر پیاده‌روی روزانه نیم‌ساعت تاکید کرد و گفت: خوردن گوشت قرمز یا ماهی کبابی یا آب‌پز، سالاد فصل بدون سس مایونز و نوشیدن آب کرفس وعده غذایی مناسبی است.

این متخصص تغذیه در تعریف سالاد فصل، افزود: باید سبزی های فصل در آن باشد البته الان همه نوع سبزی در بازار یافت می‌شود بنابراین بهتر است با توجه به گرمی و سردی هوا و طبع سبزی‌ها آن‌ها را مصرف کرد مثلا در فصل گرما خیار، گوجه فرنگی، کاهو، کلم، قارچ و ذرت مناسب هستند.

بشارت گفت: خوردن یک لیوان آب گوجه فرنگی یا شیر کم‌چرب یا یک عدد موز کوچک میان وعده خوبی است.

وی افزود: همچنین خوردن میوه هایی مثل انگور، انبه، آناناس، انجیر، زرد آلو و نارنگی، خربزه، طالبی، گلابی و خرمالو برای اینکه قدخون هم افت نکند توصیه می‌شود.

فارس

ارسال شده در 18 اردیبهشت 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • خانم های راننده بخوانند‍
  • واژگونی اتوبوس زائران اربعین در اقلید
  • چه غذاهای چربی برای ما انسانها مفید می باشد؟
  • روانکاوی تمایل شدید دختران به آرایش
  • با این کارها از ابتلا به آلرژی پیشگیری کنیم
  • رفتار تهاجمی منفعلانه
  • تصاویری از گوشی معاینه پزشکی
  • اختلالی که شخص چهره خود را زشت می پندارد
  • روانکاوی مکیدن انگشت
  • لیست اسامی مواد غذایی غیر مجاز و توقیف شده
  • هشدا پزشکی قانونی درباره ی مرگ با گازگرفتگی
  • تمرین همسر رویایی بودن
  • فروپاشی زندگی مشترک به خاطر شکاک بودن همسران
  • نگرانی به خاطر بچه دارشدن
  • ۵ شیوه مبتکرانه در درست کردن چیپس‌های گیاهی خانگی
  • محبوبترین ها

  • دسر میوه به با آب انار
  • مراحل مختلف تهیه چیز کیک در خانه
  • سس هلو با آموزش تصویری
  • ذرت تند لیوانی
  • آموزش پخت کوفته با پوره سیب زمینی به سبک ترکیه
  • خوراک مغذی برای رژیم لاغری
  • به شیوه ایتالیایی ها یک ناهار ساده درست کنید
  • اسنک کم کالری و خوشمزه با کدو حلوایی
  • کیک با سس لیمویی به سبک کشور ترکیه
  • اک مک روستایی
  • خوراکی از بادمجان و گوشت و پوره
  • سوپ سبزی و بادام
  • پیراشکی لایه لایه سیب زمینی
  • آموزش نان نیم باگت به همراه ساندویچ مرغ
  • عطر ترخون در کنار مرغ
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است