66565

برای زیباترشدن از چه سبک زندگی باید تقلید کنیم و از چه راه و روش هایی باید پیروی کنیم نحوه پوشش و تغذیه خود را برای جوانتر به نظر رسیدن چگونه می توانیم تغییر دهیم

وقتی احساس می کنید که زندگی تان به شدت یکنواخت شده است به طوری که تحملش برایتان سخت است بدون معطلی دست به کار شوید و کارهای متفاوت انجام دهید و اندکی هیجان مثبت وارد زندگی تان کنید.

گاهی اوقات خرید لباس هایی با رنگ های تازه و سبکی متفاوت از آنچه که همیشه استفاده کرده اید، تاثیر بسزایی روی زیبایی و روحیه تان دارد

همه ما دوست داریم جوانی طولانی و با کیفیتی داشته باشیم. جوان ماندن به معنای حفظ سلامت، طراوت و شادابی است و نتیجه آن افزایش کیفیت زندگی است. کارشناسان روش های متفاوتی برای جوان ماندن توصیه کرده اند که در این بخش به چند مورد آن اشاره شده است.

پرخوری نکنید

اگر می خواهید عمری طولانی و با کیفیت داشته باشید از مصرف کالری روزانه تا حد امکان بکاهید و تردید نداشته باشید که چهره تان هم جوان تر باقی خواهد ماند . خوردن بیش از حد یکی از بدترین شتاب دهنده های سن است زیرا کل سیستم بدن را جهت هضم آن دچار آشفتگی می کند. همچنین پرخوری موجب اضافه وزن و ذخیره چربی اضافه در بدن می شود و این وضعیت سرآغاز بیماری های مربوط به افراد مسن ازجمله قلبی و عروقی و دیابت است. در واقع میزان کالری مورد نیاز آقایان به طور متوسط 1800 کالری و خانم ها 1300 کالری در روز است.

خام خواری را فراموش نکنید

میوه و سبزیجات را بیش از پیش در رژیم غذایی تان بگنجانید. آنزیم های موجود در این خوراکی های تازه کارآیی بدن را در سطح مطلوب نگه می دارد . همچنین مواد معدنی ، فلاونوییدها ، آنتی اکسیدان ها، فیتوکمیکال ها و پروتئین موجود در سبزیجات به رشد و ترمیم سلول های بدن کمک می کند و روشی برای جوان شدن است.

میوه هایی چون سیب ( تقویت کننده سیستم ایمنی بدن ) کیوی ( سرشار از ویتامین سی و ایی غنی از پتاسیم) توت ( حاوی فلاونویید و آنتی اکسیدان) لیموترش( پاک کننده بدن از سم ) خرما وانجیر( سرشار از کلسیم،آهن و پتاسیم و مناسب برای هضم غذا) هویج ( پاک کننده بدن از سموم و تقویت کننده و به دلیل محتوای بتاکاروتن ضد سرطان ) آووکادو( مناسب کاهش کلسترول بد و سرشار از ویتامین ایی ، پیشگیری کننده از پیری پوست ) بروکلی ، کلم و گل کلم و شاهی ( غنی از مواد ضد سرطان و دافع سموم بدن و یاری رسان کبد ) اسفناج ( حاوی مقدار بسیار زیادی موادمعدنی و آنتی اکسیدان ) را به وفور مصرف کنید.

کمد لباس تان را نو کنید

بیشتر چه رنگ هایی می پوشید؟ قهوه ای، سیاه، خاکستری و آبی؟ نمی خواهید رنگ های زرد، بنفش، صورتی و نارنجی را هم امتحان کنید؟ گاهی اوقات خرید لباس هایی با رنگ های تازه و سبکی، متفاوت از آنچه که همیشه استفاده کرده اید، تاثیر بسزایی روی زیبایی و روحیه تان دارد و می تواند شما را شاد کند.

متفاوت عمل کنید

وقتی احساس می کنید که زندگی تان به شدت یکنواخت شده است به طوری که تحملش برایتان سخت است بدون معطلی دست به کار شوید و کارهای متفاوت انجام دهید و اندکی هیجان مثبت وارد زندگی تان کنید. یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید آشنا شدن با افرادی است که رفتارشان تا اندازه ای متفاوت از شماست و به وسیله آنها تشویق می شوید که کارهایی انجام دهید که هرگز به فکرتان هم نمی رسید ( البته منظور کارهای پرخطر نیست .)

مثلا ممکن است هرگز به فکرتان هم نرسیده بود به کلاس بازیگری و یا آموزش شطرنج بروید اما دوست جدیدتان چنین پیشنهادی به شما می دهد. گاهی اوقات اگر امکانش بود می توانید با تغییر دادن شغل تان ، شغلی که خسته تان کرده است، جلوی پیر شدن روح و روان تان و به دنبال آن جسم تان را بگیرید.

ورزش های هوازی را دست کم نگیرید

هرنوع ورزشی که میزان ضربان قلب را افزایش دهد و کمک کند که فرد از 60 تا 80 درصد از توانایی قلب استفاده نماید ورزش هوازی نامیده می شود ؛ یعنی تقویت شده به وسیله اکسیژن . این نوع ورزش ها به مقاومت بدن در برابر پیری کمک می کنند و اثر بسیار مثبتی روی قلب وعروق دارند. تنیس، آهسته دویدن، دوچرخه سواری ، شنا و تمام ورزش های هوازی عالی هستند.

دوش آفتاب بگیرید

نور خورشید هم با تحریک غده صنوبری در مغز، مواد شیمیایی موجود در بدن را تنظیم می کند. قرار نگرفتن کافی در معرض طیف رنگی نورخورشید، بدن را به سمت نامتعادل شدن مواد شیمایی سوق می دهد؛ درنتیجه سلامت انسان به خطر می افتد. هرروز کمی زیر نورخورشید بروید تا قدرت جسمانی و به تبع آن روحیه تان افزایش یابد.

زندگی آنلاین،

ارسال شده در 18 اردیبهشت 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع زیبایی, پوست, مو

پیشنهاد سردبیر

  • مصرف کافئین برای کودکان اکیدا ممنوع!
  • نکاتی در مورد چگونگی انجام تمرین های یوگا
  • چرا باید تست ایدز یا HIV بدهم؟
  • بخور نخورهای آکنه
  • خورد و خوراک در رده سنی نوجوان
  • سندروم ROHHAD چیست؟
  • اسکراب بادام به پوست بدن شادابی می دهد
  • تصمیم گیری هنگام غضب اشتباه است!
  • روانشناسی تعصب و طرفداری از تیم های مختلف
  • با این بیست نکته زیباتر شوید
  • کیک خیس با مربای آلبالو
  • پیتزا با رشته خطایی
  • صحبت درباره اسرار زندگی مجردی
  • برای دریافت انرژی در طول ورزش دمای ورزش تا چه حد تاثیر دارد
  • احساس گناه پس از جداشدن
  • محبوبترین ها

  • افزایش تفکر مثبت در خردسالان
  • حالات بدن آیینه روحیات افراد
  • من همیشه نگران بی وفایی همسرم هستم. دلیل آن چیست؟
  • تاثیرات رنگ زرد از دیدگاه اسلام
  • جانشین دارو های جنون جوانی
  • زبان چهره ی افراد را بشناسیم
  • نکاتی در مورد رویا
  • زود رنج بودن را کنار بگذارید!
  • فدا کردن زندگی به خاطر پول
  • روانکاوی تصادف روی کودکان
  • مطالبی راجع به سندروم قلب شکسته
  • چگونه از شر تنهایی خلاص شویم
  • مشکلات ارتباطات اجتماعی و تاثیرات فردی آن
  • علائم وسواس در وجود شما
  • فواید شکلات برای افسردگی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است