مشاوره زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصیی آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصیی آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت

عوارض صبحانه نخوردن صبحانه نخوردن صبحانه خطرات صبحانه نخوردن اهمیت دادن به وعده صبحانه

اگر صبحانه ای سالم و مفید میل کنید اتفاقات زیادی در آن روز برایتان خواهد افتاد از مهمترین فواید بی نظیر مصرف صبحانه سالم در ادامه مطلب برایتان خواهیم گفت.

 ایده‌های مادرتان درباره‌ی سالم بودن بسته‌های ۱۰۰-کالری(برند غذای آماده م.) و چیزکیک بدون چربی با ماست طعم‌دار کاملا اشتباه است. ولی درمورد صبحانه دقیقا صحیح است. این‌که آیا صبحانه مهم‌ترین وعده‌ی غذایی روز است یا نه هنوز مورد بحث است، ولی خوردن یک چیزی سالم در صبح فواید شگرفی به همراه دارد.

 ایده‌های مادرتان درباره‌ی سالم بودن بسته‌های ۱۰۰-کالری(برند غذای آماده م.) و چیزکیک بدون چربی با ماست طعم‌دار کاملا اشتباه است. ولی درمورد صبحانه دقیقا صحیح است. این‌که آیا صبحانه مهم‌ترین وعده‌ی غذایی روز است یا نه هنوز مورد بحث است، ولی خوردن یک چیزی سالم در صبح فواید شگرفی به همراه دارد.

در این‌جا ۵ تا از مهم‌ترین آنها آمده است که اگر لیوان بزرگ قهوه‌ی سیاه‌تان را با یک غذای واقعی همراه کنید، آنها را به‌دست خواهید آورد.

۱. فکرتان بازتر می‌شود.
اگر عادت دارید یکی دو ساعت اول خیلی آرام کار کنید، برای یک تکان شدید آماده باشید. وقتی اصلا انرژی ندارید تمرکز کردن ممکن است خیلی دشوار باشد، و وقتی از شب قبل چیزی نخورده‌اید و پشت میزتان ولو می‌شوید، دقیقا همین اتفاق می‌افتد. به خودتان سوخت صبحگاهی بدهید تا میزان کاری که ناگهان می‌توانید انجام دهید غافل‌گیرتان کند. مروری بر یک پژوهش اخیر توصیه می‌کند خوردن صبحانه عملکرد‌های شناختی را، مانند حافظه، توجه، استنباط، و یادگیری بهبود می‌بخشد.

۲. ورزش صبح‌گاهی کمی آسان‌تر به نظر می‌رسد.
صبحانه یک ساعت تمرین سخت بدن‌سازی را مثل قدم زدن آسان نمی‌کند. ولی همان‌طور که یک غذای سبک هنگام صبح‌ به مغز آشفته‌تان توانایی ذهنی می‌بخشد، می‌تواند به ماهیچه‌های تهی از انرژی‌تان هم توانایی فیزیکی ببخشد. نتیجه؟ دیگر احساس نمی‌کنید در حال بیهوش شدن هستید و تا آخر وقت به بدن‌تان کش و قوس نمی‌دهید. فقط حتما حداقل ۱ ساعت قبل از ورزش بخورید تا احساس تهوع یا دل‌درد نکنید.

ولی اگر به هیچ‌وجه نمی‌توانید آن‌قدر زود بیدار شوید-یا فکر ورزش کردن با معده‌ی پر حال‌تان را بد می‌کند- مهم نیست. اریکا جیوونازو متخصص تغذیه می‌گوید: “لازم نیست خیلی زیاد یا حتی غذای جامد باشد”. نصف فنجان آب پرتقال را امتحان کنید(کربوهیدرات آن به سرعت به شما مقداری انرژی خواهدداد) و این کالری‌ها را در وعده‌ی غذایی پس از ورزش حساب کنید.

۳. خطر شرایط بحرانی سلامت کاهش می‌یابد.
اشکالی ندارد اگر یک املت گیاهی با نان تست گندم کامل، یک اسموتی سبز، یا باقی‌مانده‌ی سالاد شب قبل را بخورید. وقتی یک صبحانه‌ی تمیز می‌خورید، خطر ابتلای شما به تعدادی از بیماری‌های مزمن کاهش می‌یابد. پژوهش‌ها توصیه می‌کنند خوردن وعده‌های صبحگاهی به‌طور مرتب، کمک می‌کند سطح قند خون‌تان را ثابت نگه‌دارید، که این خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را کاهش می‌دهد. اخیرا مطالعه‌ای که عادت‌های خوراکی ۲۶۰۰۰ مرد بررسی شد، دریافت حتی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی هم در آنها که صبحانه می‌خورند کم‌تر است.

۴. با خوردن صبحانه کم‌تر احتمال دارد در طول روز هله‌هوله بخورید.
جیوونازو می‌گوید: “صبحانه مانع از گرسنگی شدید بین روز می‌شود و به کنترل میل شدید به قند کمک می‌کند.” چون اگر شکم‌تان از قبل پر باشد، خیلی وسوسه نمی‌شوید ته ظرف دونات اتاق استراحت را ۱۱ صبح کاملا تمیز کنید. و اگر پروتیین مصرف کنید، که واقعا برای ثابت نگه‌داشتن سطح قند خون خوب است، این فواید می‌توانند تمام روز باقی بمانند. مطالعه‌ای دریافت زنانی که با صبحانه ۳۵ گرم پروتیین می‌خورند در مقایسه با آنها که ۱۳ گرم پروتیین دریافت می‌کنن، در طول روز کم‌تر احساس گرسنگی می‌کنند و کم‌تر احتمال دارد هنگام شب ریزه‌خواری کنند.

۵. ممکن است وزن کم کنید.
بسیار خوب، بنابراین داده‌های این مقاله درهم است. دو مطالعه‌ی وسیع اخیرا امریکن ژوزنال آو کلینیکال نیوتریشن به چاپ رسیده‌اند، که دریافتند خوردن صبحانه بر آن‌چه ارزیابی‌ها می‌گویند، هیچ تاثیری ندارد. با این حال اگر یک وعده‌ی غذایی صبحگاهی بعدا در طول روز شما را از مصرف خوراکی‌های بی‌کیفیت بازمی‌دارد، این قطعا می‌تواند به شما کمک می‌کند در مجموع کالری کم‌تری مصرف کنید-که می‌تواند به معنی کاهش وزن باشد.

جیوونازو می‌گوید: ” اگر بین ۱ یا ۲ ساعت اول بیداری بخورید، خیلی خوب است. اگر بیش‌تر از آن صبر کنید، خیلی بیش‌تر احساس گرسنگی خواهید کرد و در نهایت بیش‌تر خواهید خورد”.

بازده

 

5 1000
ارسال شده در 19 اردیبهشت 1395 توسط با موضوع تغذیه
ویزیت یاب
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی