851310_609

آخر شب ها که احساس گرسنگی می کنید بهتر است از چه موادغذایی کمک بگیرید چه نوع خوراکی هایی در ساعات آخرشب برایمان مفید هستند توصیه های متخصصین تغذیه را در این باره بخوانید

 اگر احساس گرسنگی می‌کنید، نیازی نیست که خودتان را از یک میان وعده در آخر شب محروم کنید. اما وقتی صحبت از غذا خوردن در آخر شب می‌شود، زیرکانه فکر کنید. خوردن غذاهای نامناسب، در خواب شما اختلال ایجاد خواهد کرد، و در عین حال مقدار زیادی کالری غیر ضروری به کالری روزانه‌تان اضافه می‌کند.سعی کنید دم دست ترین و خوشمزه ترین خوراکی را از یخچال بر ندارید! در این مطلب شما را با ۵ نوع از مواد غذایی که باید در شب از آنها اجتناب کنید آشنا خواهیم کرد، تا بدانید چه بخورید و چه نه.

۱. مواد غذایی پر چرب

مواد غذایی روغنی، سنگین و چرب، نه تنها باعث می‌شود که در صبح روز بعد، احساس تنبلی و کندی کنید، بلکه همچنین باعث می‌شوند که معده‌تان برای هضم همه‌ی آن مواد غذایی، بیش از حد کار کند. از چیزهایی مانند فست فود، آجیل یا غذاهای پر پنیر، قبل از خواب دوری کنید.

۲. مواد غذایی شیرین یا پر کربوهیدرات

ممکن است یک تکه‌ی کوچک از یک چیز شیرین قبل از خواب، همان چیزی باشد که شما برای آرام خوابیدن به آن نیاز دارید. اما شما یک تکه‌ی بزرگ از یک کیک شکلاتی می‌خورید! افزایش ناگهانی سطح قند خون شما می‌تواند باعث شود سطح انرژی‌تان به سرعت بالا و پایین شود، و این فرایند در خواب شما اختلال ایجاد می‌کند. از کیک، کوکی‌ها و سایر دسرها، و همچنین کربوهیدارت‌هایی مانند کراکر یا نان سفید اجتناب کرده و بجای آنها، مثلا یک سیب بخورید.

۳. گوشت قرمز و سایر پروتئین‌ها

مصرف گوشت قرمز در آخر شب هم، مانند غذاهای چرب در معده‌ی شما خواهند نشست و بخواب رفتن را برایتان در حالیکه آن را هضم می‌کنید، دشوار می‌سازد (گوشت قرمز ممکن است بدترین تاثیر را روی شما بگذارد، اما خوردن تکه‌ی بزرگی از گوشت مرغ نیز همان تاثیر را خواهد گذاشت). شما مجبور نیستید بطور کامل از پروتئین اجتناب کنید، فقط مطمئن شوید که از سهم‌های کوچک و خالص استفاده می‌کنید. مانند برش‌های نازک سینه‌ی بوقلمون یا یک فنجان ماست.

۴. مواد غذایی تند

ادویه‌ها ممکن است یک درمان طبیعی برای طیف وسیعی از بیماری‌ها باشند، اما هنگامی که در آخر شب، هوس خوردن چیزی می‌کنید، از سس‌های تند دوری کنید. غذاهای تند و فلفلی ممکن است معده‌ی شما را نارحت کنند و مواد شیمیایی موجود در غذاهای تند، می‌توانند حواس شما را نیز تحریک کرده و به خواب رفتن را برایتان دشوار سازند.

۵. سهم‌های بزرگ

میان وعده‌ی آخر شب، نباید به یک وعده‌ی غذایی تبدیل شود! مقدار کل کالری را زیر ۲۰۰ نگه دارید تا هیچ مشکلی در به خواب رفتن و در خواب ماندن، پیدا نکنید. با این کار، احساس خوبی نیز خواهید داشت، چون می‌دانید تمام عادات غذا خوردن سالمتان در طول روز را درست قبل از خواب بی اثر نکرده‌اید.

وب‌سایت تناسب اندام:

ارسال شده در 20 اردیبهشت 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • غذای دریایی با سس تند
  • از درمان بیماری روانی هراسان نباشید
  • کنار گذاشتن قند و شیرینی‌های مضر با این روش
  • بالا بردن سطح سلامتی با این کارها
  • فایده های دریافت ویتامین دی
  • انواع سوختگی و کمک های اولیه در این مورد
  • صاف نشستن تا چه حد اهمیت دارد؟
  • این نوع پیاده روی کمک شایانی به حفظ سلامتی شما می کند
  • مروری بر ترشحات غیر طبیعی واژن
  • اگر می خواهید چربی کبدتان بالا نرود بخوانید!
  • تخمک گذاری و باروری بهتر با این کارها
  • ممنوعیت تردد سنین پایین و سالمندان در این روزها
  • شایع ترین مشکل حافظه در سنین پیری
  • رشد بالای خشونت علیه زنان
  • 96درصد داروهاي كشور توليد داخل است
  • محبوبترین ها

  • داروي ضد پيري در طولاني مدت بي‌تاثير بود
  • داروهای زخم معده استخوان ها را شکننده می کند
  • تلفات سالانه داروهای تقلبی
  • تركیب دارویی جدید برای درمان بیماریهای انگلی
  • مواد روانگردان ، برخي دانشجويان راتهديد مي کند
  • از مصرف خودسرانه داروهاي سرماخوردگي در کودکان بپرهيزيد
  • محصولی جدید برای التهابات ناشی از سوختگی های سطحی
  • بهترین مایعات برای نوشیدن با دارو
  • مدت زمان مصرف داروي ضدپوكي استخوان
  • قوانین مهم برای مصرف مکمل ها
  • داروهای بدون نیاز به نسخه در مواجهه با بیماری “بیرون روی”
  • مصرف دارو در کنار غذا
  • داروهای رفع سوزش معده خطر سکته مغزی را افزایش می دهند
  • دیابتی ها هنگام مصرف مسکن ها مراقب باشند
  • توصیه به استفاده از دو داروی كاهش دهنده چربی خون دردیابتی ها
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است