omega3foods

امگا 3 را چگونه می توانیم دریافت کنیم این ماده مهم برای بدن با چه روش های خوراکی قابل دریافت خواهد بود در این مطلب مهمترین منابع طبیعی برای این ماده معدنی مهم را به شما معرفی می کنیم

امگا 3 انواع چربی های خوب هستند و با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، افسردگی، زوال عقل، آرتریت و … در ارتباطند. بدن شما قادر به تولید این چربی ها نیست و شما باید آنها را از راه غذا به دست بیاورید.

اسیدهای چرب امگا3 بیش از یک فرم دارند. انواع موجود در ماهی شاملDHAوEPAبه نظر می رسد فواید بی شماری برای سلامت داشته باشند. فرم های دیگر تحت عنوانALAدر روغن های گیاهی مانند بذر کتان، گردو، سبزیجات برگ دار تیره مانند اسفناج یافت می شود. بدن شما قادر است مقدار کمی ازALAرا به فرم های موجود در ماهی تغییر دهد.

– اسیدهای چرب امگا 3 از راه های مختلف سلامت قلب را تضمین می کند. این اسیدها التهاب در عروق خونی و بقیه بدن را محدود می نماید. امگا 3 در دوزهای بالاتر منجر به کاهش سطح چربی های خون مانند تری گلیسیرید می شود. در نهایت این چربی ها تشکیل پلاک در رگ های خونی را کند می کند.

– انجمن قلب آمریکا توصیه به مصرف یک گرم در روزEPAبه علاوهDHAبرای بیماران مبتلا به بیماری های قلبی می کند و این کار از طریق مصرف ماهی های چرب میسر است. پزشک تان ممکن است کپسولهای روغن ماهی را نیز توصیه کند. مطالعات حاکی از آن است کسانی که تجربه حمله قلبی را داشته اند، با مصرف امگا 3 کمتر دچار عوارض این عارضه و مرگ و میر ناشی از آن شده اند.

– امگا 3 به کاهش ضربان قلب و جلوگیری از آریتمی و بی نظمی ضربان قلبی کمک می کند.

– امگا 3 شناخته شده تحت عنوان EPAوDHAبا کاهش خطر چربی خون مرتبط با بیماری قلبی ارتباط دارد.

– امگا 3 و مکمل های آن با جلوگیری از ایجاد پلاک در رگ های خونی، به بهبود جریان خون کمک می کند و همین روند کاهش خطر سکته مغزی ناشی از مسدود شدن شریان ها و لخته شدن خون را به همراه دارد. البته در دوزهای بسیار بالا، امگا 3 ممکن است خطر ابتلا به سکته مغزی مرتبط با خونریزی را افزایش دهد. بنابراین در مورد مصرف دوز مناسب با پزشک تان مشورت کنید.

– مطالعات نشان می دهد که امگا 3 از درد و خشکی مفاصل در مبتلایان به آرتریت می کاهد. رژیم غذایی سرشار از این چربی ها اثربخشی داروهای ضد التهابی را افزایش می دهد.

– اینطور ثابت شده در کشورهایی که بالاترین میزان مصرف امگا 3وجود دارد، خطر ابتلا به افسردگی کمتر است.

– برخی مطالعات حاکی از آن است که امگا 3 علائم بیش فعالی همراه با نقص توجه را در کودکان کاهش می دهد. این چربی ها در رشد و عملکرد مغز نیز بسیار مهم هستند.

– شواهدی وجود دارد که نشان می دهد امگا 3 منجر به محافظت در برابر دمانس و زوال ذهنی مرتبط با سن می شود. افراد مسن تر که از یک رژیم غذایی سرشار از امگا 3 پیروی می کنند، کمتر به آلزایمر مبتلا می شوند.

– اسیدهای چرب امگا 3 برای تقویت مغز کودکان نیز مفید است. آکادمی اطفال آمریکا توصیه می کند کودکان هفته ای دو بار ماهی دریافت کنند.

– اگر شما مایل به مصرف ماهی نیستید، می توانید مکمل روغن ماهی را برای رساندن امگا 3 به بدن دریافت کنید. به افراد مبتلابه بیماری های قلبی مصرف یک گرم در روز امگا 3 توصیه می شود. اما قبل از شروع این دوز با پزشک تان مشورت کنید چون دوزهای بالا می توانند با برخی داروهای دیگر تداخل داشته و خطر خونریزی را افزایش دهند.

– منابع گیاهی امگا 3 شامل روغن کانولا، دانه کتان، گردو، گل کلم و اسفناج است.

منبع:www.webmd.com
آوای سلامت،

ارسال شده در 21 اردیبهشت 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • مراعات کردن بهداشت حرکتی در پیش گیری از کمر درد
  • مواردی برای بالا رفتن وزن وبزرگی عضله
  • فواید معجزه آسا خرمالو
  • گرمتر شدن هوا و آسیب های بیماری زای آن
  • سرطان کیسه صفرا و مقابله با آن
  • درمان طبیعی برای مشکلات روحی
  • خرافه های عامیانه درمورد اعتیاد
  • جای پین چرا دچار عفونت می شود؟
  • دسری با پوره خرمالو و موز
  • منابع مختلف برای دریافت ویتامین B12
  • نارضایتی از زندگی های امروزی
  • نوعي داروي جديد از مرگ ناشي از اسهال باکتريايي پيشگيري مي کند
  • دشواری های پدرو مادر در تربیت بچه ها- قسمت1
  • تخریب روحیه فرزند با این سخنان
  • سوپ سیب
  • محبوبترین ها

  • مرغ تابستانی ادویه دار
  • کیک شکلاتی با میوه های تازه
  • کره بادام زمینی خانگی 537 کیلو کالری در هر 100 گرم
  • مواد لازم برای تهیه نوعی ساندویچ با خرچنگ
  • شیوه درست کردن بستنی های خوشمزه برای از بین بردن گرما
  • برای تزیین سالاد این مدل هار ا ببینید
  • مرغ خامه ای به شیوه دیگر
  • مهمترین مواد غذایی برای آشپزخانه
  • شیوه درست کردن اسموتی پیچملبا
  • کرپ رولتی موز
  • کیک با میوه های خشک و گردو و بادام
  • خوراکی از جگر سرخ شده با قارچ
  • پیراشکی با طعم بیسکویت
  • کیک با شکلات سفید و گردو
  • ماکارونی سبزیجات مخلوط مخصوص گیاهخواران
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است