image_13950221617112
برخی دانه های روغنی تاثیرات مفید زیادی روی سلامتی ما میگذارند این قبیل دانه ها خاصیت های زیادی برای سلامتی تان بهمراه دارند از آن ها در برنامه غذایی تان استفاده بیشتری کنید

 دانه ها سرشاز از مزایای بی شمار برای سلامتی هستند و آگاهی از این مزایای آنها شاید تشویق تان کند تا بیشتر از قبل به مصرف آنها روی بیاورید. انواع مختلف دانه ها سرشار از پروتئین، فیبر، آهن، ویتامین ها و اسیدهای چرب امگا 3 است.
در اینجا می توانید با 9 دانه خوراکی که بهتر است هر روز آن ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید، بیشتر معرفی شده است:

دانه های چیا: فقط دو قاشق غذاخوری از این دانه ها حاوی نزدیک به 10 گرم فیبر است. دانه های چیا این دانه ها سرشار از پروتئین، چربی های امگا 3، کلسیم، منگنز و فسفر است. دانه های چیا همچنین سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند. آنتی‌ اکسیدان‌ ها به مقابله با تشکیل رادیکال ‌های آزاد که موجب آسیب‌ به مولکول ‌های سلولی، تسریع روند پیری و همکاری در بروز بیماری‌ هایی از قبیل سرطان می‌شود، می ‌پردازند.

برنج قهوه ای: آنتی اکسیدان موجود در این برنج 30 برابر بیشتر از برنج سفید است. برنج قهوه ای همچنین منبع خوب فولات، منیزیوم، فسفر، روی، ویتامین ب 6 و نیاسین نیز به شمار می رود.

دانه کدو تنبل: سرشار از ویتامین ب، آهن، منیزیم، زینک و پروتئین است. پروتئین ‌های تخمه کدو به میزان زیادی در اسیدآمینه ‌ای به نام تریپتوفان متمرکز شده ‌اند که باعث کاهش میزان استرس و اضطراب می‌ شوند. این دانه ها همچنین حاوی میزان زیادی از اسیدهای چرب ضروری هستند که به سلامت رگ‌ های خونی کمک می‌ کنند و کلسترول بد خون را پایین می ‌آورند.

کوینولا: اگر به دنبال منابع پروتئین سالم هستید، کوینولا یکی از این گزینه ها است و در هر فنجان 8 گرم پروتئین دارد. کوینولا همچنین سرشار از فیبر و آهن و یک منبع فاقد گلوتن محسوب میشود.

دانه های کتان: این دانه ها، منبع فیبرهای محلول هستند، میزان کلسترول را کاهش داده و باعث می‌ شوند که احساس سیری طولانی مدتی داشته باشید. دانه کتان میزان قند خون را نیز کنترل می ‌کند. دانه کتان حاوی میزان زیادی اسیدهای چرب امگا 3 است که برای سلامت چشم‌ ها و مغز مفید بوده و تری گلیسیرید را کاهش می دهد.

شاه دانه: این دانه‌ های ریز حاوی فیبرهایی هستند که برای سلامت قلب و سیستم گوارشی مفید هستند. شاه دانه به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 برای سلامت پوست و مو بسیار مفید است. امگا 3 ها همچنین التهاب را کاهش می ‌دهند و سلامت قلب و عروق و مغز را تضمین می‌ کنند. از این گذشته شاه‌ دانه حاوی ترکیبات گیاهی به نام فیتوسترول است که میزان کلسترول خون را پایین می ‌آورد.

دانه های آفتابگردان: هر ا اونس از این دانه ها، نیمی از نیاز روزانه شما به ویتامینEرا برطرف می کند. این دانه ها همچنین سرشار از چربی های سالم هستند. دانه آفتابگردان منبع فوق ‌العاده‌ ویتامین ب و فولات محسوب می‌ شود. این دانه ها از سیستم ایمنی و سلامت بدن به خصوص در دوره‌ بارداری حفاظت می ‌کنند.

دانه کنجد: یک انتخاب هوشمند برای کاهش سطح کلسترول بد و تری گلیسیرید است، از ابتلا به فشار خون بالا پیشگیری کرده و باعث تضمین سلامت کبد می شود. دانه های کنجد به خاطر داشتن مقادیر زیادی ویتامینEمحافظ و تقویت کننده قلب و سیستم عصبی است.
منبع:www.webmd.com

آوای سلامت

ارسال شده در 21 اردیبهشت 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • سرطان با این علائم عادی
  • منابع ویتامین E را باهم مرور میکنیم
  • هنگام صحبت با کودک مراقب باشید!
  • این بیماران ماست را از یاد نبرند
  • اطلاعاتی در رابطه با گیاه مریم گلی
  • تغییرات رفتاری مردان وزنان بعد از رابطه جنسی
  • بهداشت ورزشکاران در حال سفر
  • پیراشکی ماست و اسفناج
  • تقلبی بودن اکثر آبلیموهای موجود در بازار،صحت دارد؟
  • درباره استراحت مطلق بیشتر بدانید
  • پرورش کودکی سر به راه
  • هشدار خسروی زنجانی در خصوص ادویه های فله ای
  • یاد بگیریم چگونه پوست را در خانه نرم نگه داریم وچگونه تمیز کنیم
  • مواجهه با دخالت مادر همسر
  • اگرعمر طولانی می خواهید کم بخورید
  • محبوبترین ها

  • دوپینگی بودن مکمل های ورزشی ثابت شد
  • چه میزان درباره اختلال آزواسپرمی اطلاع دارید
  • چاره هراس و ترس و لرز در بچه
  • ارتباط وزن هنگام تولد در ورزشکار شدن افراد!
  • لیست اسامی مواد غذایی غیر مجاز و توقیف شده
  • استاندارد و سالم بودن آب تهران تایید شد
  • اتوبوس ایدز در سه نقطه تهران مستقر می شود
  • روکش دندان جان این مرد را به خطر انداخت
  • ارمغان تناسب اندام با این مچ بند هوشمند
  • با این ابزار ریز میشود رگ های قلب را از داخل سونوگرافی کرد
  • از کودکی تا پیری امگا3 مصرف کنید
  • همه مشکلات گوش شناگران در تابستان
  • هزینه‌های بالای ناشی از اختلالات اسکلتی عضلانی
  • ناباروری و چالش‌های بیمه ای
  • یک ژاپنی برنده جایزه نوبل پزشکی شد
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است