851043_663
اگر مایلید سلولین را در بدنتان از بین ببرید توصیه می کنیم با این روش های موثر آشنا شوید و مانع تجمع چربی در نواحی مختلف بدنتان شوید در ادامه راهنمایی های ورزشی ما را مرور کنید

براساس موسسه ملی سلامت امریکا،  سلولیت به چربی‌هایی گفته می‌شود که در تکه‌تکه درست زیر پوست انباشته می‌شوند. در این شرایط پوست فرورفتگی‌هایی پیدا می‌کند که ممکن است آزارتان دهد.

برای از بین بردن سلولیت ، عضلات پشت پای خود را قوی کنید

اگر همین الان هم روی پشت ران‌هایتان سلولیت دارید، خوب است بدانید که ورزش‌هایی هست که می‌توانید برای بهبود ظاهر آن انجام دهید. عضلاتی که باید روی آن کار کنید عضلات پشت ران یا عضلات همسترینگ شما هستند.

تمرینات قلبی-عروقی

تنها راهی که می‌توانید واقعاً از شر چربی‌های اضافه بدنتان خلاص شوید، تمرینات هوازی یا قلبی-عروقی است. هر نوع تمرین هوازی که شامل انقباض عضلات پشت پا است، مثل پله‌نوردی، دوچرخه‌سواری، دویدن، قایق‌سواری و شنا انجامد هید. سعی کنید چهار تا پنج جلسه ۴۵ دقیقه‌ای در هفته تمرینات هوازی انجام دهید.

پشت پا با سیمکش

این حرکت بر روی عضلات سرینی و پشت پای شما کار می‌کند و با دستگاه سیمکش انجام می‌گیرد. برای انجام این حرکت، یک محافظ قوزک چرمی را از قرقره کابل کوتاه آویزان کنید و رو به دستگاه ایستاده و قوزک پایتان را داخل آن بگذارید. وزنه را تنظیم کرده و چارچوب دستگاه را با دستانتان بگیرید. پا را صاف نگه داشته و به آرامی به سمت عقب ببرید و عضلات پشت پایتان را منقبض کنید. سپس به آرامی پا را به محل اولیه خود برگردانید. این تمرین را برای هر پا ۱۲-۱۰ مرتبه تکرار کنید.

حرکت پشت پا

حرکت پشت پا را می‌توانید به دو روش انجام دهید: با دستگاه یا با توپ یوگا. برای انجام تمرین پشت پا با توپ، به پشت روی زمین دراز بکشید. قوزک پایتان را روی یک توپ یوگا قرار داده، در حالیکه بازوها و دستانتان را محکم روی زمین قرار داده‌اید، باسنتان را به سمت بالا بکشید. با کنترل کامل، پایتان را به سمت باسنتان عقب و جلو ببرید و در تمام مدت باسنتان را بالا نگه دارید. برای انجام حرکت پشت پا با دستگاه، به شکم روی دستگاه همسترینگ بخوابید. پشت پاها را به پد دستگاه تکیه داده و به سادگی پاها را به سمت عقب خم کنید. آرام و بادقت به حالت اول بازگردید و به همین شکل تمرین را ادامه دهید. هر دو تمرین را ۱۲-۱۰ مرتبه تکرار کنید.

لانژ

حرکت لانژ روی عضلات پشت پا و جلو پا کار می‌کند. برای انجام این تمرین یا یک هالتر را روش پشت شانه‌ها قرار داده و یا دو دمبل در هر دست گرفته و کنار بدن قرار دهید. سپس صاف ایستاده، یک پایتان را جلو ببرید و هر دو زانویتان را طوری خم کنید که زانوی عقبی‌ زمین را لمس کند و ساق پای جلویی کاملا عمود با زمین باشد. زانوی جلویی‌تان باید مستقیما روی مچ پایتان باشد. می‌توانید این حرکت را یکی در میان انجام دهید. این تمرین را ۱۲-۱۰ مرتبه تکرار کنید.

لیفت‌

لیفت‌ها حرکاتی هستند که به طور همزمان روی عضله پشت پا، باسن و کمر کار می‌کنند. برای این حرکت هالتری روی شانه‌ها قرار داده، بایستید طوریکه پاها به انداره عرض شانه از هم باز باشند. پشتتان را صاف نگه داشته و زانوها را کمی خم کنید. به آرام به سمت جلو خم شوید و باسن‌تان را عقب ببرید. تا جایی پایین روید که فشار و انقباض را روی عضلات پشت پا احساس کنید، سپس به عقب برگشته و حرکت را تکرار کنید. برای انجام این حرکت نیازی به استفاده از وزنه خیلی سنگین نیست. این تمرین را ۱۲-۱۰ مرتبه تکرار کنید.

:وب‌سایت مردمان – زینب آرمند

 

ارسال شده در 21 اردیبهشت 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • مناسبترین کفش برای پاهای ورم کرده
  • اگر از اتو مو و بابلیس استفاده می کنید حتما بخوانید
  • مقابله با حرص و ولع برای غذا
  • توصیه های مهم برای پیشگیری از چاقی شکمی
  • برای رسیدن به موفقیت توصیه های طلایی زیگ زیگلار را بخوانید
  • گیاهخواری و تغذیه از مواد مغذی
  • مشاوره ژنتیکی برای چه کسانی لازم است؟
  • آموزش طبخ پلو با کدو
  • اعتیاد در بزرگسالی با بیش فعالی در کودکی
  • مطالبی در مورد روغن که نمی دانید
  • مراقب داروهاي فشار خون باشيد!
  • آماده کردن فرنی در سه رنگ جالب
  • 7 میوه پاییزی با خواص شگفت انگیز
  • مشکل خودارضایی و راه حل هایی برای آن
  • فواید پوست سیب را مرور میکنیم
  • محبوبترین ها

  • 10 خاصیت شگفت انگیز پرتقال
  • خواص نارگیل و عکس هایی از درخت آن
  • اهمیت استفاده از آب سبزیجات
  • اطلاعاتی درمورد فواید گوجه فرنگی
  • روزانه و به طور مداوم پرتقال بخورید
  • طبیعی ترین خوراکی ها برای رفع چربی شکم
  • خربزه خوردن و فایده های آن
  • تاثیرات مفید آب چغندر برای کوهنوردان
  • التهاب را با این خوردنی ها رفع کنید
  • تاثیرات مفید تمشک بر زوال عقل
  • در مصرف میوه مراقب کالری ها باشید
  • نوشیدن آب هویج برای اضافه شدن وزن
  • برای لاغر شدن گریپ‌فروت از آب هم موثرتر است
  • خوردن پوست میوه و تاثیرات آن روی پوست بدن
  • هندوانه و تاثیرات مثبت آن
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است