مواد غذایی سالم گوشت بدون چربی گوشت کمبود آهن غلات سبوس‌دار غنی شده X غذا خوردن در وعده شام

اگر می خواهید آهن بیشتری جذب بدنتان شود توصیه می کنیم از این ترکیبات غذایی کمک بگیرید و با در کنارهم قراردادن این مواد خوراکی باعث جذب بیشتر این ماده مهم برای بدنتان شوید

اگر در تلاش هستید که مصرف گوشت قرمز خود را کاهش دهید یا قطع کنید، مسلما این را هم می دانید که با چنین کاری ممکن است بدنتان دچار فقر شدید آهن شود. مسلما غذاهای گیاهی نیز حاوی این مینرال هستند، اما آهن موجود در آنها به سادگی جذب نمی شود. تنها 2 تا 20 درصد آهن موجود در گیاهان، می توانند از سیستم گوارشی به خون راه پیدا کنند، این مقدار در گوشت حیوانات 15 تا 15 درصد است.

، اما خوشبختانه برای این مشکل یک راه حل ساده وجود دارد: تنها مقداری ویتامین C به وعده خود اضافه کنید. ویتامین C مقدار جذب آهن را از غذاهای غیر حیوانی افزایش می دهد. در ادامه می خواهیم ترکیب هایی را به شما معرفی کنیم که می توانید با آنها این کار را انجام دهید. یعنی یک غذا حاوی آهن است و دیگری حاوی ویتامین C. این موارد نمونه هایی هستند که می توانید با الهام از آنها انواع ترکیب را برای خودتان بسازید پس لازم نیست به آنها محدود شوید.

1- اسفناج ( آهن ) + فلفل دلمه ای قرمز ( ویتامین C )

راه های زیادی برای ترکیب این دو وجود دارد، مثلا می توانید سالاد اسفناج درست کنید و در آن برش های فلفل دلمه ای قرمز قرار دهید. و یا می توانید این دو را با هم تفت دهید. ترکیب این دو به همراه روغن زیتون، سیر و فلفل قرمز عالی می شود.

2- بروکلی ( آهن ) + گوجه فرنگی ( ویتامین C )

می توانید با تفت دادن بروکلی، گوجه فرنگی به همراه پیاز، قارچ، روغن زیتون، سیر و دیگر سبزیجات خوراکی فوق العاده مقوی برای خود درست کنید. گذاشتن یک پروتئین بدون چربی کنار این غذا همه چیز را کامل می کند ( سینه مرغ، سالمون، یا لوبیا سفید ). گوجه فرنگی و بروکلی را می توانید در املت صبحانه نیز استفاده کنید. این ترکیب را می توانید به سادگی در سالاد نیز به کار ببرید.

3- انواع لوبیا ( آهن ) + کلم ( ویتامین C )

این دو را می توانید در سالاد و انواع ساندویچ با هم ترکیب کنید. شاید ترکیب در نگاه اول متعجبتان کند اما مطمئن باشید غذاهای خوشمزه ای از آن در می آید.

4- کلم پیچ ( آهن ) + پرتقال ( ویتامین C )

می توانید هر دو اینها را داخل اسموتی استفاده کنید. برش های پرتقال را به سالاد کلم اضافه کنید و طعمی متفاوت و جدید را تجربه کنید.

5- عدس ( آهن ) + کلم بروکسل ( ویتامین C )

هر دوی آنها را می توانید به سالاد اضافه کنید. حتی از برگ های این کلم می توانید به عنوان نان استفاده کنید، یعنی عدس ها را به همراه هرچه دوست دارید ابتدا بپزید و سپس درون برگ های کلم قرار دهید و میل کنید.

6- شکلات تلخ ( آهن ) + توت فرنگی ( ویتامین C )

اگر نمی دانستید شکلات تلخ یکی از منابع آهن است، پس باید بگویم این خبر خوب واقعیت دارد. شکلات تلخ را آب کنید و روی توت فرنگی ها بریزید. راه های فراوانی برای ترکیب این دو هست، پس حسابی خودتان را تحویل بگیرید.

سایت دکتر کرمانی

5 1000
ارسال شده در 21 اردیبهشت 1395 توسط با موضوع تغذیه | 486 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • بیماری فصلی و راهکارهای تغذیه ای برای آن
  • مصرف برخي از داروهاي ضد ايدز خطر حمله قلبي را افزايش مي‌دهد
  • مقابله با آسیب های ناشی از آلودگی محیط اطراف
  • رسوایی جدید خمیر دندان کرست
  • آنفولانزا نوع A را جدی بگیرید
  • اثر هیجان در فرد و محیط او:
  • چگونه تغذیه خوب می تواند از چشم مراقبت کند
  • محبوبترین ها

  • اتفاقات مثبت در بدن پس از ترک شیرینی جات!
  • ماست و بررسی انواع ماستها
  • نیاز به درمان فوری پسوریازیس دارید؟
  • نحوه غذا خوردن در گوشه و کنار دنیا
  • مقابله با مشکلات خواب و کسلی و خستگی
  • محاسبه کالری مواد غذایی
  • کارهای مهم اسیدهای چرب ضروری و امگا 3
  • بررسی کالری انواع پنیر
  • رپورتاژ

  • پلی کلینیک شبانه روزی ساج
  • اپتی ویژن، درمان نوین خستگی چشم
  • دندانپزشکی زیبایی و ایمپلنت
  • ایمپلنت؛ تنها جایگزین دندان از دست رفته
  • چگونه دندانهای سالمتر و قوی‌تر داشته باشیم؟
  • الو دکتر

    نخ دندان ارکید
    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما