picture-2

بهتر است زندگی خود را از یکنواختی بیرون بیاورید و اجازه ندهید در حالت روزمرگی بماند تغییراتی در نحوه زندگی و امورات خود بدهید و سعی کنید هرروزتان با روز بعد فرق کند

برای اینکه در زندگی از تکرار و روزمرگی رها شویم، لازم است ترفندها و راهکارهایی را به کار بریم، ترفندهای ساده‌ای که باعث می‌شود زندگی از روزمرگی فاصله گرفته و برای شما قابل تحمل تر و جالب تر به نظر آید.

1-‌ روز بدون زمان: امروز ساعت مچی و ابزارهای نشان دهنده زمان را کنار بگذارید. به ساعت درونی خود اعتماد کنید. در واقع هنگامی که در زندگی به طرح‌ها و برنامه‌ها، تقویم، ساعت، دقیقه و ثانیه‌ها فکر می‌کنیم، بیشتر احساس استرس و اضطراب می‌کنیم. بنابراین با دوری از آنها، احساس آرامش بیشتری خواهید داشت.در واقع امروز با یک اقدام ساده، نگاه تازه‌ای به زندگی پیدا خواهید کرد.

2-‌ روز تعویض مکان: در اداره، سر میز غذا، داخل قطار یا مقابل تلویزیون، فرقی نمی‌کند، هر جا که قبلاً می‌نشستید، امروز باید عوض شود. یک تغییر مکان کوچک کافی است که شما عادات خود را کنار بگذارید و از تکراری بودن رها شوید.

3- روز تعویض نقش: در واقع شما می‌توانید برای تغییر نقش خود در زندگی در ارتباط با دیگران کارهایی انجام دهید که قبلاً انجام نمی‌دادید. برای مثال امروز می‌توانید دوست خود را به مکانی دعوت کنید که قبلاً نرفته بودید. بنابراین رابطه شما از حالت همیشگی خود بیرون خواهد آمد.

4- روز دوستانه: شما امروز می‌توانید بیشتر از دوستی‌های خود مراقبت کنید. مثلاً اگر برای مدتی طولانی از یکی از دوستانتان بی‌خبرید، امروز با او تماس بگیرید.

5- روز بدون شکایت و انتقاد: نگاه منفی و بد به زندگی را کنار بگذارید. معمولاً داشتن نگاه منفی به همه چیز از عادت به فکرهای منفی نشأت می‌گیرد. بس کنید. هنگامی که احساس ناراحتی می‌کنید یا می‌خواهید شکایت یا انتقاد کنید، یک لبخند بزنید و نگاه خود را تغییر دهید و نگاه مثبتی داشته باشید.

6- روز بدون مسائل مالی: امروز به مسائل مالی فکر نکنید. بله ممکن است اتومبیل شما احتیاج به بنزین داشته باشد یا باید خرید کنید. وقتی شما زیاد به مسائل مالی خود فکر می‌کنید دچار ناراحتی و استرس می‌شوید. امروز آسوده به کارهای دیگرتان بپردازید این باعث می‌شود دنیا را با دید دیگری ببینید.

7-‌ روز فکر کردن به مسائل دیگر: امروز به آدم دیگری تبدیل شوید و به خانواده و دوستان و آشنایان خود کمک کنید. به این صورت عادات خود و یکنواختی زندگی تان را فراموش کنید. بنابراین احساس خواهید کرد که زندگی شما با همیشه متفاوت است.

8- روز مطالعه روزنامه و مجلات متفاوت: امروز بر خلاف روزهای دیگر روزنامه‌ای را که معمولاً نمی‌خواندید، بخرید و بخوانید یا یک صفحه از روزنامه را که هیجان انگیزتر است بخوانید. در این صورت افق دید خود را تحت تأثیر قرار دهید.

9- روز احساس کفایت: هر روز شما کارهایی داشتید که همیشه در حال انجام آن بودید اما امروز به خود بگویید که به‌اندازه کافی خوب است و انعطاف پذیر باشید. امروز به مسائل دیگر فکر کنید و با هر روز متفاوت باشید.

10- روز لباس‌های جدید: امروز به خود نگاهی بیندازید. لباسی بپوشید که تاکنون از آن استفاده نمی‌کردید امروز لباس‌هایی بپوشید که از نظر خود و اطرافیان متفاوت باشد.
منبع:روزنامه ایران

ارسال شده در 22 اردیبهشت 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • اطلاعات مفید و ارزنده درباره ویتامین B1
  • کاهش اشتها با چای بعد از غذا
  • خواص جادویی روغن گردو
  • معذرت خواهی را به آسانی انجام دهید
  • با چه دارویی درد زونا را تسکین دهیم؟
  • شکستگی استخوان و این آسیب ها
  • آبمیوه ای شگفت انگیز برای کاهش کلسترول
  • خانه تکانی روده ها / بخش دوم
  • چگونه روغن دارچین درست کنیم
  • مشکلات تغذیه ای و کوتاهی قد
  • درمان اوتیت مزمن میانی
  • آغاز همکاری های سمپوزیوم بین المللی ژنتیک ایران و فرانسه
  • خانم ها در انتقال بیماریهای آمیزشی موثرترند یا آقایان؟
  • رفع دردهای عضلانی به کمک توصیه های طب سنتی
  • در مورد ورزش و تغذیه بانوان این دروغها بسیار متداول شده است
  • محبوبترین ها

  • کدام ورزش ها عمر شما را طولانی میکند؟
  • درحرکت پشت بازو دنیس ولف چه اسراری دارد
  • تاثیر دویدن و فعالیت ورزشی بر مشکلات قلبی
  • توصیه رونی کولمن درباره غذا خوردن و استفاده از مکمل پیش از مسابقه
  • چطوری در زمان ورزش ضربان قلب را هم کنترل کنیم
  • در ورزش اضطراب چرا بوجود می آید
  • از زبان حرفه ای ها ۱۰ راز موفقیت در ورزش را بخوانید
  • دفع زباله در محل های ورزشی
  • تکنیک های قطعی برای رها شدن از شر سینه‌ های مردانه
  • برای عضلات پشت آرنولد از چه شیوه ای استفاده می کرد؟
  • نقش ورزش در افزایش انرژی مصرفی و کاهش وزن
  • آیا کاهش وزن بدون ورزش زیان آور است؟
  • همین الان تمرینات مدیتیشن خود را شروع کنید
  • دانستنی هایی مهم در مورد مکمل های غذایی (4)
  • دلیل نتیجه نگرفتن از فیتنس
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است