دکتر نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر وحید عارفی
دکتر وحید عارفی
متخصص لمینیت و زیبایی
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
کلینیک دیبا
دندانپزشکی دیبا
کلینیک تخصصی
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر افشین قرایی
افشین قرایی
کارشناس شنوایی سنجی
دکتر عامری
دکتر محمدحسن عامری
متخصص گوش،حلق بینی و جراحی سر و گردن
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر محمدرضا کاظمی
دکتر محمدرضا کاظمی
فوق‌تخصص درد
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
دندانپزشکی عمومی

852623_129

استرس و اضطراب داشتن چه تاثیرات منفی روی خوابیدن افراد مختلف میگذارند باعث چه تغییراتی در بدن می شوند پیامدهایی منفی و مخرب مشکلات روحی مانند استرس و اضطراب را در ادامه با هم می خوانیم

اضطراب مزمن یک وضعیت جدی و ضعیف‌کننده است. جریان توقف‌ناپذیری از افکار، احساسات، خاطرات و موقعیت‌های ناخواسته‌ی منفی یا مضر، برای سلامت‌تان خوب نیست. در صورت عدم بررسی، اضطراب مزمن نه تنها به روان بلکه به جسم نیز آسیب می‌رساند.

۱.خواب مشکل

 باید به نحوی آسوده خاطر و آرام باشید که خوابی عمیق و باکیفیت داشته باشید.

اضطراب مزمن می‌تواند تن را فرسوده و ذهن را ناآرام کند. چرخه‌ی بی‌رحمانه‌ای است، وقتی استراحت نمی‌کنید کم‌تر احتمال دارد با فشارهای روز بعد به خوبی روبه‌رو شوید. موقعیت‌هایی که ضعیف مدیریت می‌شوند فقط سوخت اضافه‌ای برای اضطراب بیش‌تر هستند. استراحت همیشه باید در اولویت باشد.

۲.مشکلات گوارشی

وقتی واکنش ستیز و گریز فعال می‌شود بدنمان عملکردهای ‘غیرضروری’ جسمانی را تعطیل می‌کند. وقتی تحت فشار هستیم، غذا را به خوبی هضم نمی‌کنیم. هم‌چنین ۸۰ الی ۹۰ درصد سروتونین بدن در دستگاه گوارش تولید می‌شود. این انتقال‌دهنده‌ی عصبی برای احساس رضایت و مثبت بودن لازم است.

۳.نوسانات خلق‌وخو و زودرنجی

حساسیت بالا برای مدت طولانی می‌تواند باعث شود از کوره در برویم و از همیشه کج‌خلق‌تر شویم. کلید کار این است که روی فعالیت‌های پربار متمرکز بمانیم و برای انجام‌شان انگیزه داشته باشیم. به خودتان اجازه ندهید ترشرویی کنید یا به روال منفی ادامه دهید.

۴.مشکل تمرکز یا حواس‌جمعی

اضطراب منابع ذهنی را به باد می‌دهد. خواب و عادات غذایی بد می‌توانند به آن دامن بزنند. تمرین‌های تمرکز حواس و اقدامات آرامش‌بخش می‌توانند بسیار سودمند باشند.

۵.سردردهای مداوم و شدید

سطوح دائمی از فشار بالا می‌تواند موقعیت‌های بسیاری ایجاد کند که باعث ایجاد سردرد شوند. عدم تعادل شیمیایی همراه با تنش ماهیچه‌ای اطراف سر می‌تواند باعث سردرد شود. محرک‌هایی مانند چای، قهوه و نیکوتین می‌تواند شدت و تکرر سردرد‌هایتان را تشدید کنند.

۶.هوس‌ دائمی شکر و نشاسته

شکر می‌تواند خلق‌وخوی یک فرد را تقویت کند و باعث شود حس بهتری داشته باشد. اثرات انگیزشی آن کوتاه‌مدت و به دنبال آن ‘سقوط’ است.

۷.دردها و ناراحتی‌های عضلانی

اضطراب می‌تواند خودش را با علائم جسمانی نشان دهد. فشار می‌تواند باعث انقباض ماهیچه‌‌ای غیرضروری شود و به عنوان یک عامل التهابی عمل کند.

۸.خستگی

اضطراب مداوم بسیار فشارآور است، در نتیجه فردی که تحت تاثیر آن قرار دارد زیاد یا به خوبی استراحت نمی‌کند. درگیری ذهنی با چنین احساسات قوی و منفی‌ای می‌تواند منابع ذهنی یک فرد را بخشکاند.

وب‌سایت بازده

5 1000
ارسال شده در 23 اردیبهشت 1395 توسط با موضوع روانشناسی

ارکید
دندانپزشکی دکترسلام
تلگرام دکتر سلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x