منشأ استرس کنترل استرس فشارهای روانی پریشانی افزایش سطح استرس - استرس و اضطراب

استرس و اضطراب داشتن چه تاثیرات منفی روی خوابیدن افراد مختلف میگذارند باعث چه تغییراتی در بدن می شوند پیامدهایی منفی و مخرب مشکلات روحی مانند استرس و اضطراب را در ادامه با هم می خوانیم

اضطراب مزمن یک وضعیت جدی و ضعیف‌کننده است. جریان توقف‌ناپذیری از افکار، احساسات، خاطرات و موقعیت‌های ناخواسته‌ی منفی یا مضر، برای سلامت‌تان خوب نیست. در صورت عدم بررسی، اضطراب مزمن نه تنها به روان بلکه به جسم نیز آسیب می‌رساند.

۱.خواب مشکل

 باید به نحوی آسوده خاطر و آرام باشید که خوابی عمیق و باکیفیت داشته باشید.

اضطراب مزمن می‌تواند تن را فرسوده و ذهن را ناآرام کند. چرخه‌ی بی‌رحمانه‌ای است، وقتی استراحت نمی‌کنید کم‌تر احتمال دارد با فشارهای روز بعد به خوبی روبه‌رو شوید. موقعیت‌هایی که ضعیف مدیریت می‌شوند فقط سوخت اضافه‌ای برای اضطراب بیش‌تر هستند. استراحت همیشه باید در اولویت باشد.

۲.مشکلات گوارشی

وقتی واکنش ستیز و گریز فعال می‌شود بدنمان عملکردهای ‘غیرضروری’ جسمانی را تعطیل می‌کند. وقتی تحت فشار هستیم، غذا را به خوبی هضم نمی‌کنیم. هم‌چنین ۸۰ الی ۹۰ درصد سروتونین بدن در دستگاه گوارش تولید می‌شود. این انتقال‌دهنده‌ی عصبی برای احساس رضایت و مثبت بودن لازم است.

۳.نوسانات خلق‌وخو و زودرنجی

حساسیت بالا برای مدت طولانی می‌تواند باعث شود از کوره در برویم و از همیشه کج‌خلق‌تر شویم. کلید کار این است که روی فعالیت‌های پربار متمرکز بمانیم و برای انجام‌شان انگیزه داشته باشیم. به خودتان اجازه ندهید ترشرویی کنید یا به روال منفی ادامه دهید.

۴.مشکل تمرکز یا حواس‌جمعی

اضطراب منابع ذهنی را به باد می‌دهد. خواب و عادات غذایی بد می‌توانند به آن دامن بزنند. تمرین‌های تمرکز حواس و اقدامات آرامش‌بخش می‌توانند بسیار سودمند باشند.

۵.سردردهای مداوم و شدید

سطوح دائمی از فشار بالا می‌تواند موقعیت‌های بسیاری ایجاد کند که باعث ایجاد سردرد شوند. عدم تعادل شیمیایی همراه با تنش ماهیچه‌ای اطراف سر می‌تواند باعث سردرد شود. محرک‌هایی مانند چای، قهوه و نیکوتین می‌تواند شدت و تکرر سردرد‌هایتان را تشدید کنند.

۶.هوس‌ دائمی شکر و نشاسته

شکر می‌تواند خلق‌وخوی یک فرد را تقویت کند و باعث شود حس بهتری داشته باشد. اثرات انگیزشی آن کوتاه‌مدت و به دنبال آن ‘سقوط’ است.

۷.دردها و ناراحتی‌های عضلانی

اضطراب می‌تواند خودش را با علائم جسمانی نشان دهد. فشار می‌تواند باعث انقباض ماهیچه‌‌ای غیرضروری شود و به عنوان یک عامل التهابی عمل کند.

۸.خستگی

اضطراب مداوم بسیار فشارآور است، در نتیجه فردی که تحت تاثیر آن قرار دارد زیاد یا به خوبی استراحت نمی‌کند. درگیری ذهنی با چنین احساسات قوی و منفی‌ای می‌تواند منابع ذهنی یک فرد را بخشکاند.

وب‌سایت بازده

ارسال شده در 23 اردیبهشت 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • آزار جنسی کودک و راه هایی برای پیشگیری از آن
  • میکروب زدایی با سشوار
  • شیوه های نادرست مراقبت از ناخن
  • لاغر شدن و اسیدهای چرب امگا3 دو شیوه مؤثر در سرطان پستان
  • مواد غذایی مفیدی که زیاد خوردن آنها زیان دارد
  • وجود این ویتامین ها در برنامه غذایی ضروری است
  • بیمار سکته مغزی کرده را سه ساعته به بیمارستان برسانید
  • انتقال استرس از محیط به روح و روان
  • سوت کشیدن گوش به دلیل ضربه محکم،آیا مشکل مهمی است؟
  • چه زمانی صدای زانو دردسر ساز می شود؟
  • مفیدترین میوه پاک کننده معده
  • سل مقاوم به دارو چه معنا و مفهومی دارد؟
  • کلیاتی در رابطه با درمان چاقی
  • مقایسه دستمال کاغذی و خشک کن برقی
  • پاکسازی بدن از نیکوتین با این مواد
  • محبوبترین ها

  • مقابله با اعتیاد در جامعه
  • آمپول ترک سیگار هم آمد
  • تمایل شدید نوجوانان و جوانان به سیگار های الکترونیکی
  • افرادی که باردارند و سیگار می کشند
  • زمینه ارثی برای مصرف مواد مخدر
  • مهمترین عوارض سیگار کشیدن برای اطفال
  • همه نشانه های مصرف کرک
  • آسیب های ناشی از استعمال دخانیات برای شیرخواران
  • ماده مخدر فن سیکلیدین Pcp
  • مواد ترکیبی موجود در هروئین (Heroin)
  • ترک دخانیات با کمک این طب
  • دفع سموم مواد مخدر از بدن با طب سوزنی
  • هدایای مضر دخانیات برای سلامتی
  • رواج دود کردن مواد اعتیاد آور در بین افراد جامعه
  • تصمیمات جدید برای معتادان و کودکان کار
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است