852298_634

در این مطلب قصد داریم از خواص و فواید بی نظیرمیوه های بهاری بگوییم توصیه های متخصصین تغذیه را در این زمینه برایتان آورده ایم بد نیست میوه بیشتری در این فصل مصرف کنید

خوردن میوه های هر فصل برای همان زمان بسیار مفید است. مقابله با افزایش کلسترول، منابع غنی از آنتی اکسیدان، ‌پیشگیری از ابتلا به سرطان و… اینها بخشی از خواص بی نظیر میوه های فصل بهار برای سلامتی است.

تره فرنگی: مانند دیگر اعضای خانواده سیرها، مثل پیاز و موسیر، تره فرنگی حاوی فیتوکمیکال است که ممکن است در برابر انواع خاصی از سرطان محافظت کند. تره فرنگی در هر فنجان پخته شده تنها 32 کالری دارد و منبع خوبی از فیبر و آهن است. مصرف منظم تره فرنگی باعث افزایش کلسترول خوب و کاهش کلسترول بد می شود. این فعالیت برای جلوگیری از پیشرفت و افزایش پلاکهای خونی که منجر به گرفتگی رگها و بیماریهای قلبی در بیماران دیابتی می‌گردد بسیار مه است. اگر این پلاکها بدون توقف رشد کنند، سکته مغزی و یا حمله قلبی را به دنبال خواهند داشت.

کنگر فرنگی: تقریبا بدون چربی و سدیم، غنی از ویتامین ث، فولات، پتاسیم و بخصوص فیبر است. بک کنگر فرنگی تازه، تنها 26 کالری دارد. سینارین موجود در این گیاه باعث تحریک ترشحات صفرا می ‌شود، کبد را تمیز و اعمال آن را تنظیم می‌ کند، در اختلالات کبدی نظیر یبوست‌ های ناشی از عدم دفع صفرا، وجود صفرا در خون، ورم روده، زردی و افزایش کلسترول خون موثر است. این گیاه در درمان میگرن موثر است. همچنین افرادی که بدن آن ها دچار خارش می ‌شود، نیز می ‌توانند از عصاره ی این گیاه در درمان و برطرف کردن خارش استفاده کنند.

گیلاس: یکی از جواهرات طبیعت در فصل بهار است و یک فنجان از آن تنها 100 کالری دارد. گیلاس حاوی ویتامین ث، پتاسیم، فیبر و مواد گیاهی بخصوص آنتوسیانین برای مبارزه با بیمار یها است. گیلاس حاوی ترکیبات پلی فنولیک فلونوئید است. این ترکیبات در بسیاری از میوه‌ ها و سبزیجات رنگی یافت می ‌شود و ویژگی ‌های آنتی‌ اکسیدانی بالایی دارد. ملاتونین موجود در گیلاس، سیستم عصبی را آرام کرده و استرس و تحریکات عصبی را کاهش داده و به درمان وضعیت‌ های بی ‌خوابی و سردرد کمک شایانی می ‌کند. گیلاس به صورت بالقوه می‌ تواند همانند یک سپر در مقابل بیماری‌ های دردناک مزمن همانند التهاب مفاصل و دیگر بیماری‌ های عضلانی عمل کند.

نخود فرنگی: حاوی فیبر بالا، و یک منبع خوب پروتئین گیاهی و سرشار از ویتامین های گروه ب بعلاوه ویتامین ث است. اسید فولیک و ویتامین ب 6 این گیاه، در کاهش ساخت هموسستئین، که یک مولکول خطرناک است، موثر است. این مولکول رگ های خونی را تخریب می کند و باعث گرفتگی رگ ها می شود. نخود فرنگی یک یاز مهمترین غذاهایی است که اگر شما احساس خستگی و بی حالی می کنیدف می تواند جزء رژیم غذایی شما قرار گیرد. ویتامین ث موجود در آن نیز در کاهش خطر ابتلا به سرطان خون، غدد لنفاوی، ریه و پانکراس موثر است.

زردآلو: حاوی بتاکاروتن، یک آنتی اکسیدان قوی است که منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. این میوه سرشار از ویتامین ث، فیبر و پتاسیم است. مواد مغذی موجود در این میوه از چشم ها و قلب محافظت می کند. لیکوپن موجود در زردآلود منجر منجر به کاهش سطح کلسترول بد می شود. زردآلوی رسیده به علت دارا بودن ویتامین های گروه ب برای درمان بیماری های روانی، بی خوابی، خستگی شدید، گیج و فراموشی مفید است.

وب‌سایت آوای سلامت:

ارسال شده در 23 اردیبهشت 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع خواص میوه و سبزیجات

پیشنهاد سردبیر

  • دیابتی ها و استفاده از این گیاه
  • رژیم سه هفته ای که سالم لاغر میکند
  • خاصیت ویتامین K درسلامتی
  • اثرگذاری اسم هر شخص بر روحیات وی
  • سالخوردگان پیاده روی کنند
  • شفاف سازی موها با آب سیب
  • نتایج موفق آزمایشات بالینی اولین داروی خوراکی “ام. اس”
  • تاثیر اسیدهای چرب امگا 3 در بیماران مبتلا به سرطان
  • ارزیابی بعضی باورهای رایج در ورزش
  • اصل مهم در رژیم کودک
  • معجون پرخاصیتی به نام شیر مادر
  • مزایا و معایب استفاده از گیاه آرتیشو
  • شیوه نوین درمان برای عرق
  • ساعات خوابیدن اطفال چگونه باید باشد
  • تجربه خلاق بودن با این کارها
  • محبوبترین ها

  • منشا پرخاشگری و بد اخلاقی والدین کجاست؟
  • مشخصات آنورکسیا
  • قبل از اقدام به رنگ درمانی این مطلب را بخوانید
  • اشخاصی که احساس قوی دارند هرگز این کارهار ا انجام نمیدهند
  • اگر می خواهید فرد شادابی باشید بخوانید
  • مواجهه با دخالت اطرافیان در زندگی مشترک زوجین
  • افسردگی زمینه ساز بیماری قلبی
  • نکته های طلایی جذاب بدن در بین افراد
  • عوامل آسیب رسان به سلامت روحی نوجوانان
  • روش کلینیکی یا بالینی در روانشناسی
  • علاقه به خرید و پیامدهای آن
  • روانکاوی رفتار رانندگان
  • تاثیرات مثبت و منفی نگاه کردن به آینه
  • درمان افسردگی در منزل
  • کاهش تنش عصبی از این طریق
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است