6656

 برخی نوشیدنی ها می توانند باعث افزایش وزنتان شوند و شما را در معرض بیماری های مختلف قرار دهند توصیه می کنیم ا مصرف آن ها پرهیز کنید

همه‌ی ما این تجربه را داشته‌ایم. مدام حواس‌مان است که چه چیزی در دهان می‌گذاریم. برچسب محصول را به دقت وارسی می‌کنیم تا میزان شکر، چربی و دیگر مواد تشکیل‌دهنده را بفهمیم. با این وجود، وقتی پای توجه به آن‌چه می‌خوریم وسط باشد، اغلب نوشیدنی ها را فراموش می‌کنیم.

بسیاری از نوشیدنی های روزمره حاوی شکر، چربی و دیگر مواد تشکیل‌دهنده‌ی مخفی هستند که تلاش‌های ما را به باد می‌دهند. حواس‌تان به این ده نوشیدنی باشد! این‌ها برنامه‌ی کاهش وزن‌تان را مختل می‌کنند.

۱. نوشابه‌ی رژیمی
نوشابه‌ی رژیمی را کنار بگذارید! ممکن است تنها گناه‌تان در هنگام بیرون غذا خوردن با خانواده‌ و دوستان‌تان نوشیدن نوشابه باشد، اما این نوشیدنی عاری از هر گونه مواد مغذی است و ممکن است صدمات آن به بدن آن‌قدر زیاد باشد که بدون کالری بودن آن اصلا یک امتیاز محسوب نمی‌شود!

۲. قهوه‌ی زده شده
این نوشیدنی‌ها که هم پول زیادی باید بابت‌شان بپردازید و هم دورکمرتان حسابی بزرگ می‌شود، معمولا از ۲% شیر تشکیل شده‌اند، ۸۰۰ کالری و ۱۷۰ گرم شکر در هر لیوان دارند.

۳. نوشیدنی های انرژی‌زا
این نوشیدنی‌ها که سرشار از قند و کافئین هستند، یک خیزش در انرژی شما ایجاد می‌کنند که عمر کوتاهی دارد و زمانی که از قند و کافئین موجود در آن دوری می‌کنید، دوباره بی‌حال می‌شوید. سعی کنید کسلی میانه‌ی روز خود را رفع کنید، به این ترتیب بدن‌تان از شما ممنون خواهدبود.

۴. اسموتی‌های آماده
میوه‌ی روی بسته بسیار وسوسه‌انگیز است. این اسموتی‌ها که از کمی میوه، مقدار زیادی قند تصفیه شده و شیر پرچرب تولید شده‌اند به راحتی در دسترس هستند، اما برای برنامه‌ی کاهش وزن‌تان بسیار ضرر دارند. به جای آن می‌توانید میوه‌ی تازه یا یخ‌زده، شیربادام، و ماست یونانی بخورید.

۵. آب‌های طعم‌دار
آب‌های طعم‌دار شاید خوشمزه باشد اما پر از قند هستند و بعد از خوردن آنها همچنان تشنه می‌مانید و میل به خوردن آب خواهید داشت. برای بهبود سلامتی‌تان بهتر است آب ساده را جایگزین آنها کنید.

۶. شربت
گول عنوان شربت‌ها را نخورید. هر لیوان شربتِ عاری از میوه به اندازه یک تکه‌ی بزرگ آب‌نبات قند دارد.

۷. نوشیدنی های ورزشی
این نوشیدنی‌ها که بعد از یک ورزش یا بازی سنگین نیروی دوباره‌ای به شما می‌دهند، حاوی شیرین‌کننده‌های طبیعی و مصنوعی هستند و افزودنی‌های اصلاح شده‌ی ژنتیکی دارند که توصیه نمی‌شوند.

۸. آب‌میوه
آب‌میوه مواد مغذی ضروری برای بدن دارد اما می‌توانید به جای آن سه تا و نصفی دونات بخورید! از آب‌میوه‌های حاوی قند فراوان پرهیز کنید و به جای آن یک تکه میوه بخورید.

۹. لیمونادهای غیرخانگی
لیمونادهای غیرخانگی نیز مانند سایر آب‌میوه‌ها حاوی همان شیرین‌کننده‌های استفاده شده در سودا هستند، انگار که آب‌نبات مایع بخورید!

۱۰. نوشیدنی های مخلوط با یخ
نوشیدنی‌های مخلوط یخ‌زده مانند پیناکولادا ۸۸۰ کالری در هر لیوان دارند، بیش‌تر از یک وعده غذا با کالری متوسط برای شام! نوشیدنی‌هایی بخورید که قند و کالری کمی دارند و واقعا شام‌تان را بخورید.

با در نظر گرفتن همه‌ی این‌ها، چه باید بنوشیم؟ آب را در بالای فهرست‌تان قرار بدهید. اغلب ما به اندازه‌ی کافی آب در طول روز نمی‌نوشیم. حداقل دو لیتر آب در روز بخورید. سپس، به دنبال نوشیدنی‌هایی باشید که حاوی مواد طبیعی و بدون مواد اصلاح شده‌ی ژنتیکی هستند و از آنها لذت ببرید.

سایت بازده،

 

ارسال شده در 23 اردیبهشت 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • سرطان مری را ردیابی کنید
  • کودک در سنین مختلف به چه نوع بازی نیاز دارد
  • با این شیوه ها افزایش چربی حتمی است
  • چگونه برنج را معطر درست کنیم
  • اطلاعاتی جالب در زمینه سبوس برنج
  • لاک زدن برای دختر بچه های زیر 7 سال، چه عوارضی دارد؟
  • کاهش ظرفیت زباله ها
  • این جدول غذایی برای بچه های ۴ تا ۹ ماهه است
  • علل مختلف برای بروز تنبلی در چشم
  • حریم ها در فضاهای ورزشی
  • نکات بسیار خواندنی پیرامون زیبا شدن بدون جراحی
  • برنج های پلاستیکی آفت بازار! روش های تشخیص
  • فنجانی برای کارمندها
  • عامل تأخير در كمبود واكسن فلج اطفال اعلام شد
  • چگونه با مدل بینی شخصیت شناسی کنیم
  • محبوبترین ها

  • علت عدم روابط اجتماعی افراد با هم در مترو
  • آموزش مهرورزی زوجین به یکدیگر
  • شروع یک زندگی جدید با همسر قبلی
  • نداشتن کنترل در علم رواننشاسی
  • 8 علامت استرس که نباید نادیده بگیرید
  • با تغییر حال روانی افراد به سلامت روان برسید
  • فوت و فن رویارویی با مسائل در زندگی
  • افراد مستعد ابتلا به افسردگی
  • جلب رضایت اطرافیان
  • واکنشهای جبرانی در روانشناسی
  • رهایی از افسردگی با کمک دمنوش ها
  • ترس از جدا شدن در سنین مختلف
  • ترس نیز می تواند حالت بیمار گونه داشته باشد
  • با این روش ها خلاقیت خود را افزایش دهیم
  • پند واندرزهایی برای راه و رسم صحیح زندگی کردن
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است