مشکلات زود و راحت خوابیدن قرار گرفتن در معرض نور ساعت بیولوژیک بدن تنظیم ساعت بدن اختلال خواب
برخی خوراکی ها و مواد غذایی می توانند باعث بیدارشدنتان شوند و نگذارند خواب خوبی را تجربه کنید توصیه های ما را در این زمینه بخوانید

فرشته شهیدی متخصص تغذیه  درباره احساس خواب آلودگی و خستگی شبانه برای کسانی که نیاز به بیداری در شب دارند گفت: در هنگام شب عوامل مختلفی ایجاد خستگی در بدن می کند از جمله این عوامل مصرف دوغ و ماست ترش در طول روز است.
وی تصریح کرد: فیبر موجود در کربوهیدرات ها مثل موز که دارای پتاسیم، ویتامین C و B می باشد برای تامین این انرژی موثر است.
این متخصص تغذیه در ادامه بیان کرد: در طول روز به جای صرف چای و قهوه  از چای سبز که حاوی ماده پولیفنول و کاهش دهنده استرس و اضطراب است استفاده شود.
وی بیان کرد: استفاده از مواد غذایی پر چرب و ادویه جات در وقت صرف وعده شام استرس زا بوده و بهتر است افراد از در شب‌هایی که نیاز به بیدار ماندن دارند از غذاهای سبک و بدون ادویه استفاده کنند.
شهیدی ادامه داد: مواد غذایی گیاهی حاوی ویتامین C ، اسفناج ، فلفل قرمز و انواع حبوبات به بیداری در شب کمک می کند که البته حبوبات به دلیل نفاخ بودن کمتر مصرف شود.
وی عنوان داشت: فیبر موجود در گردو، انگور  نیز می تواند در کاهش خواب آلودگی افراد به هنگام نیاز به بیداری کمک کند. پولیفنول موجود در انگور در کاهش استرس و اضطراب موثر است و ماده غذایی مناسبی برای کسانی است که نیاز به بیداری در شب دارند.

ارسال شده در 24 اردیبهشت 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • از سلول های انسان تا پیوند مری به كمك مهندسی بافت
  • داروي فشار خون، امیدی تازه برای درمان ام اس
  • عامل یک اختلال عصبی نادر ویروس زیکا است
  • رژیم غذایی برای فشار خون بالا : چه بخورید، چه نخورید
  • حس خوشبختی با توجه به دارایی ها
  • در مقابل عرق کردن زیاد بی اهمیت نباشید
  • چرا پسرها دچار پیچش بیضه می شوند و آیا درمان پذیر است؟
  • مشکلات روحی ناشی از طاسی
  • تسریع هارمونیک سینوزوئید Sinusoidal Harmonic Acceleration
  • دانستنی هایی پیرامون پیش دیابت
  • کتاب‌های چاپ شده در زمينه سرطان پستان را بشناسیم
  • ویژگی های یک رژیم غذایی بی خطر
  • کلسیم و ترشح غدد بدن
  • زیبایی با شربت عصاره شیرین بیان
  • ترکهای پوستی یا استریا با لیزر رفع کنیم یا خیر؟
  • محبوبترین ها

  • چرا در بزرگسالی دچار اکنه می شویم
  • ماسک های طبیعی پوست برای فصل سرما
  • برای رنگ پوست شما چه رنگ لاکی خوب است؟
  • با این کانسیلرها زیر چشم خود را روشن کنید
  • برطرف کردن طاسی و کچلی
  • تحلیل رفتن شوره با این کارها
  • الفبای یک رژیم غذایی سالم پوست
  • به پوستتان نگاه کنید و بدانید استرس دارید یا نه؟
  • چگونه با شیوه های طبیعی پوست و مو را زیباتر کنیم؟
  • خودمراقبتی در مبتلایان به پسوریازیس
  • 3 ماسک صورت با استفاده از میوه و سبزی برای فصل زمستان
  • زبری و خشنی آرنج و زانو
  • کمی در باره مانیکورهای ژله ای
  • آرایش در ایام تعطیلات
  • اول ماتیک میزنید یا اینکه چشم‌هایتان را آرایش می کنید؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است