insomnia-saidaonline
برخی خوراکی ها و مواد غذایی می توانند باعث بیدارشدنتان شوند و نگذارند خواب خوبی را تجربه کنید توصیه های ما را در این زمینه بخوانید

فرشته شهیدی متخصص تغذیه  درباره احساس خواب آلودگی و خستگی شبانه برای کسانی که نیاز به بیداری در شب دارند گفت: در هنگام شب عوامل مختلفی ایجاد خستگی در بدن می کند از جمله این عوامل مصرف دوغ و ماست ترش در طول روز است.
وی تصریح کرد: فیبر موجود در کربوهیدرات ها مثل موز که دارای پتاسیم، ویتامین C و B می باشد برای تامین این انرژی موثر است.
این متخصص تغذیه در ادامه بیان کرد: در طول روز به جای صرف چای و قهوه  از چای سبز که حاوی ماده پولیفنول و کاهش دهنده استرس و اضطراب است استفاده شود.
وی بیان کرد: استفاده از مواد غذایی پر چرب و ادویه جات در وقت صرف وعده شام استرس زا بوده و بهتر است افراد از در شب‌هایی که نیاز به بیدار ماندن دارند از غذاهای سبک و بدون ادویه استفاده کنند.
شهیدی ادامه داد: مواد غذایی گیاهی حاوی ویتامین C ، اسفناج ، فلفل قرمز و انواع حبوبات به بیداری در شب کمک می کند که البته حبوبات به دلیل نفاخ بودن کمتر مصرف شود.
وی عنوان داشت: فیبر موجود در گردو، انگور  نیز می تواند در کاهش خواب آلودگی افراد به هنگام نیاز به بیداری کمک کند. پولیفنول موجود در انگور در کاهش استرس و اضطراب موثر است و ماده غذایی مناسبی برای کسانی است که نیاز به بیداری در شب دارند.

ارسال شده در 24 اردیبهشت 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • داروي كمتر شعار يا ضرورت
  • خونریزی از نوع چشمی و راه چاره آن
  • اگر نمی توانید شبها بخوابید ورزش سحرگاهی انجام دهید
  • بی تاثیری محصولات روشن کننده ثابت شد
  • بهترین منوی غذایی برای سه ماهه ها
  • راه و روش های فعال تر کردن ذهن
  • لیست جدیدی از میان وعده های کم کالری که نمی شناختید
  • در حوزه زیبایی و پزشکی میکروپیگمنتیشن چه کاربردی دارد؟
  • چگونه والدین وسواس را می آموزند؟
  • تغییر در زندگی با حضور بچه
  • 10 منفعت شنا کردن
  • رعایت پرهیزات مناسب در زمینه روغن های خوراکی
  • مصرف داروهاي ضد افسردگي در بيماران افسرده، به توان رانندگي آسيب مي‌رساند
  • اهمیت واکسینه کردن سگ خانگی
  • آرایش برای پلک های پف کرده
  • محبوبترین ها

  • برای استفاده‌ صحیح از کرم صورت این 4 روش را بدانید
  • موارد مصرف انواع رژگونه
  • برطرف کردن جای خالی آکنه روی پوست
  • مراقبت از پوست در برابر آسیب های آب استخر
  • توصیه های طلایی برای داشتن ابروهای زیبا و قشنگ
  • صورت چطوری باید ماساژ داده شود
  • 5 ورزش برای اینکه غبغب را از بین ببرید
  • پیشگیری از سفیدی مو با خوردن این میوه ها
  • هر جراحی زیبایی زیبایتان نمیکند
  • ارتباط رنگ پوست با رنگ ناخن
  • ترفندی جدید برای مهار طاسی و ریزش مو
  • زیانهای واکس برای خانمهای حامله
  • پوست خشک و محافظت در برابر آفتاب
  • درمان کهیر از زبان متخصص بیماری‌های پوست و مو
  • ویتامین های معجزه کننده برای زیبایی پوست
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است