855600_932

در این مطلب قصد داریم به انواع ماساژهای موثر برای زیبایی بیشتر پوستتان اشاره کنیم راهنمایی های مهمی در این زمینه برایتان داریم با ما همراه باشید

بعضی از افرادی که تصمیم به کاهش وزن می‌گیرند پس از شروع برنامه رژیم غذایی یا شیوه درمانی خاصی که پیش گرفته‌اند به مرور با شلی و افتادگی عضلات صورت مواجه می‌شوند. این افتادگی با پیشرفت روند درمان روز‌به‌روز بیشتر می‌شود و ممکن است در زیبایی صورت تاثیر زیادی داشته باشد. به‌طور کلی افرادی که بالغ بر 5 کیلو وزن از دست می‌دهند عموما با این مشکل روبه‌رو می‌شوند.

یکی از ساده‌ترین راهکارها برای پیشگیری از افتادگی و شلی عضلات صورت، بهره‌گیری از تکنیک‌های ماساژ است. با یادگیری تکنیک‌های ارائه شده در این شماره علاوه‌بر آن‌که در طول اجرای رژیم غذایی و کاهش وزن مانع از افتادگی عضلات و به‌هم ریختگی چهره خود می‌شوید، می‌توانید با تکرار روزانه آن به جوان‌سازی‌ و نشاط پوست‌تان نیز کمک کنید.

مرحله اول

بهترین روغن را تجربه کنید

برای شروع ماساژ باید دقت داشته باشید که صورت خود را از هرگونه مواد آرایشی و بهداشتی پاک کنید. برای این کار بهتر است از لوسیون‌ها و پاک کننده‌ها استفاده کنید. پس از آن پوست صورت را به‌طور کامل خشک کرده و آماده دریافت ماساژ شوید. برای دریافت و ارائه این ماساژ حتما نیاز به یکی از روغن‌های بابونه یا زیتون دارید. این ماساژ را می‌توانید خودتان روی صورت خود پیاده کنید یا از یکی از اعضای خانواده برای دریافت ماساژ کمک بگیرید. بنابراین فراموش نکنید که پیش از ماساژ حتما با مقدار اندکی از روغن سرانگشتان و کف هر دو دست را آغشته کنید.


مرحله دوم

از گردن شروع کنید

پس از آن‌که دست‌ها را به روغن آغشته کردید از عضلات زیر چانه و گردن شروع کنید. در این مرحله با آرامش و ملایمت کف دست راست را از بخش پایینی فک و کنار گوش به سمت پایین گردن بکشید و در ادامه آن، این حرکت را با دست چپ دوباره تکرار کنید. این کار را به‌مدت 3 دقیقه روی تمامی عضلات گردن پیاده کنید. این ماساژ باعث می‌شود که عضلات و پوست گردن به مرور تقویت شده و بر اثر از بین رفتن چربی‌ها دچار افتادگی و شلی نشود.


مرحله سوم

تقویت ماهیچه‌های فک پایین

در این مرحله به سراغ عضلات فک پایینی بروید. پیش از هر چیز دقت داشته باشید که دستان‌تان به اندازه کافی آغشته به روغن باشد. در این صورت با آرامی و با کمک 2انگشت سبابه و میانه به‌صورت قیچی‌وار عضلات فک پایینی را از چانه به سمت گوش میان 2 انگشت خود بگیرید.

برای دریافت نتیجه بهتر می‌توانید با دست راست عضلات سمت راست صورت و با دست چپ عضلات سمت چپ صورت را ماساژ دهید. در ضمن توصیه شده تعداد ماساژهای ارائه شده به عضلات صورت در هر دو سوی صورت برابر و مساوی باشد.


مرحله چهارم

به گونه‌ها فرم دهید

برای جلوگیری از افتادگی عضلات گونه، سرانگشتان هر 2 دست را به روغن زیتون یا روغن بابونه آغشته کنید و با کمک 2 انگشت سبابه و میانه با ضربی آرام از زیر گونه به سمت بالا حرکات سریع و ضربه مانند بزنید.

فشار وارد شده از انگشتان روی گونه‌ها نباید به‌گونه‌ای باشد که موجب تغییر رنگ پوست یا بروز درد در این ناحیه شود بلکه تنها باید عضلات گونه را در‌گیر کرده و آن را به سمت بالا هدایت کند. بهتر است این ماساژ را به‌صورت مساوی و در مدت زمان 3 دقیقه برای هر 2 گونه راست و چپ تکرار کرده تا پس از 2 هفته نتایج درخشان آن را روی صورت خود احساس کنید.


مرحله پنجم

خط لبخند را مهار کنید

بسیاری از افرادی که لاغر ‌شده با تغییراتی در ظاهر خود روبه‌رو می‌شوند. به‌عنوان مثال عضلات گونه آن‌ها شل می‌شود یا خط لبخندشان عمیق و افتاده شده یا دچار غبغب آویزان می‌شوند. برای پیشگیری از ابتلا به این مشکلات کافی است همزمان با دریافت تکنیک‌های درمان چاقی از تکنیک‌های ماساژ‌درمانی استفاده کرد.

بنابراین بهترین شیوه برای پیشگیری از عمیق شدن خط لبخند آن است که آن را با کمک ماساژهای دورانی تقویت کرد. برای این کار لازم است انگشت دست چپ را روی لب‌های خود قرار داده و سپس با کمک سرانگشتان دست راست به‌صورت دایره‌وار به ماساژ خط لبخند و عقب راندن آن به سمت گونه‌ها کمک کرد.


مرحله ششم

افزایش آرامش با ماساژ پیشانی

در این مرحله برای کسب آرامش بیشتر به ماساژ پیشانی بپردازید. سرانگشتان دست را به روغن آغشته کرده و به‌صورت رفت و برگشت از سرانگشتان هر 2 دست برای ماساژ پیشانی کمک بگیرید. این ماساژ علاوه‌بر‌ آن‌که موجب افزایش آرامش بدن و پیشگیری از چروک شدن و افتادگی عضلات می‌شود به تقویت عضلات پیشانی و پیشگیری از پیری زودرس پوست کمک می‌کند.

نکته

سروصدا، استرس یا محیط‌های پرتنش موجب بروز حملات عصبی شده و در نهایت به انقباض عضلات صورت منتهی می‌شود بنابراین سعی کنید این تمرینات را در فضایی آرام و مناسب انجام دهید و آن‌ها را هر روز روی عضلات صورت خود تکرار کنید. تکرار این تکنیک‌های ساده روی عضلات صورت  از پیری زودرس پیشگیری می‌کند.

مجله سیب سبز:

ارسال شده در 25 اردیبهشت 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع زیبایی, پوست, مو

پیشنهاد سردبیر

  • شیر مادر از لحاظ تغذیه ای بهترین غذا و کاملترین غذاهاست
  • صبحانه برای سنین پایین
  • علت افسرده تر بودن زنان از مردان چیست؟
  • کدام خوراکی را برای کدام عضو بدن آفریده شده است
  • آزمایش آگلوتینین سرد چگونه سنجیده و تفسیر می شود؟
  • نگهداری لیموترش به صورت فریز شده
  • میزان شیوع بیماری صرع در ایران
  • عوامل ایجاد کننده تنبلی گوش
  • مضرات تبلت خریدن برای بچه زیر 6 سال
  • بررسی برخی خطاهای پزشکی
  • علت ترک های افقی روی ناخن ها
  • چای یمن بنوشید تا خستگی از بین برود
  • 8 خاصیت شگفت انگیز نارگیل
  • رفع تنش و اختلال روابط زوجین با خانواده ها
  • 7 دلیل برای اینکه جراحی پلاستیک به اعتماد به نفس پایین کمک نمیکند
  • محبوبترین ها

  • برطرف کردن عیب و ایراد در صورت
  • تاثیر سالم بودن کبد بر زیبایی پوست
  • همه چیز درمورد هایفوتراپی
  • چگونه بعد از چهل سالگی از موهایمان مراقبت کنیم
  • تغییر سایز چانه با کمک جراحی
  • شیوه هایی برای سفت کردن پوست بعد از کاهش وزن
  • توصیه های مفید درباره فرکردن موها
  • عوامل خوراکی موثر در ایجاد آکنه روی پوست
  • میکاپ کریسمس و نکاتی در این باره
  • ورم چهره و خطاهای آرایشی
  • تکنیک های ماهرانه لاک زدن
  • طرز تهیه انواع ماسک هندوانه برای پوست
  • روش های موثر برای درمان ریزش مو در مردان
  • محل جوش و این علائم
  • وجود مواد گیاهی در لوازم آرایشی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است