running-feet-feature
افراد دونده چه مراقبت هایی باید در این زمینه در نظر بگیرند وقتی در حال دویدن هستند بهتر است از چه نکاتی پیروی کنند تا به کیفیت و تاثیرگذاری ورزش خود بیافزایند

بسیاری از دوندگان فقط به تمرین‌های مربوط به دویدن و افزایش توانایی در تکنیک‌های دویدن از جمله سرعت و درست گام برداشتن توجه می‌کنند با این حال اینکه دوندگان در زمان‌هایی که نمی‌دوند، چه تمرین‌هایی انجام دهند بسیار مهم است.

آنچه که دوندگان باید بر روی آن‌ تمرکز کنند این است که هنگامی که نمی‌دوند باید چه کار کنند.

به گزارش My Fitness pal،ورزش‌های زیر می‌توانند موثر باشند:

1- تمرین بر روی بخش میانی بدن:

قدرتمند کردن عضلات شکم، کمر و لگن می‌تواند به تعادل بیشتر بدن کمک کند. اگر به هنگام دویدن حالت درست بدن حفظ شود کمتر به مفاصل فشار می‌آید.

2- تمرین با وزنه:

انجام ورزش‌های استقامتی روشی موثر برای افزایش قدرت برای دویدن است. انجام اسکات و لانژ همراه با وزنه به دویدن بدون درد کمک می‌کند. در صورتی که عضلات پا قدرتمندتر باشند آسیب کمتری به مفاصل زانو وارد می‌شود.

3- انجام تمرین‌های کوتاه مدت و شدید (اینتروال):

انجام ورزش‌های کوتاه مدت و شدید با داشتن ریکاوری به افزایش استقامت منتهی می‌شود. می‌توانید برای انجام این نوع تمرین بر روی سر بالایی بدوید. بهتر است که 15 ثانیه ورزش کنید و 15 ثانیه ریکاوری انجام دهید.

4- تمرین‌های مربوط به انعطاف‌پذیری:

انجام یوگا و استفاده از فوم رولی برای افزایش انعطاف‌پذیری مفید است. در صورتی که در طول هفته روزی برای استراحت دارید می‌توانید بر روی این تمرین‌ها تمرکز کنید. برای مثال عضلات خم کننده لگن نیاز به انعطاف دارند و در صورتی که این عضلات خشک باشند، بدن به هنگام دویدن در موقعیت درستی قرار نمی‌گیرد و درد ایجاد می‌شود.

5- استراحت:

در صورتی که بدن زمان کافی برای استراحت نداشته باشد، نمی‌تواند خود را ترمیم کنند. به این ترتیب آسیب دیدگی، خستگی و ضعف ایجاد می‌شود. بهتر است در طول هفته یک یا دو روز استراحت داشته باشید.

ایسنا ،

ارسال شده در 25 اردیبهشت 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • انواع درجات افتادگی مثانه
  • تشخیص بیماری با این فاکتورها در چهره
  • روحیه دادن به همسر بعد از سقط جنین
  • تاثیرات مختلف ورزش بر مغز
  • زنان شاغل و این آسیب ها برای جنین
  • اصول گفتار درمانی کودک
  • سامانه بارش زای جدید در کشور
  • ديابتي ها و عوارض چشمی دیابت
  • کاهش میل کودکان از خوردن غذاهای آماده
  • شغل تا چه حد بر شخصیت افراد تاثیر گذار است؟
  • هنگام شنا کردن لنز گذاشتن ممنوع
  • دلیل اصلی سقط 1300 جنین ناهنجاری‌های ژنتیک است
  • خستگی دائم در افراد افسرده
  • عوارض مصرف بستنی قیفی آلوده
  • شناسایی خطر ابتلا به بیماریهای متابولیک درکودکان با آزمون غیر تهاجمی
  • محبوبترین ها

  • کاهش دیابت نوع 1 با سلولهای Melligen
  • کنترل و تنظیم دیابت با این خوردنی ها
  • ارتباط خوش اندامی با دیابت
  • 10 میوه برای مبتلایان به دیابت
  • 7 دلیل برای استفاده از آلوئه ورا برای درمان دیابت
  • انسولین شیوه ای جدید برای معالجه پانکراتیت حاد
  • اثرات مخرب دیابت بر دندان ها
  • چاقی و بیماری دیابت زمینه ساز رشد بیش از حد نوزاد در رحم مادر
  • با استفاده از لیزر دیابت تشخیص داده میشود
  • در انتخاب میوه افراد دیابتی احتیاط کنند
  • فقط با یک بار تزریق دیابت از بین می رود
  • امراض ناشی از بالا رفتن قند خون
  • نحوه تشخیص بیماری قند (دیابت)
  • اگر میخواهید دیابت را فراری بدهید کمتر بنشینید
  • به سرطان روده بزرگ یا دیابت مبتلا هستید؟پس به برنج قهوه ای دقت بیشتری کنید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است