59566+
از چه نوع مواد غذایی برای تامین سدیم مورد نیاز بدنمان می توانیم استفاده کنیم وچه خوراکی هایی حاوی مقادیر زیادی سدیم هستند

به گفته کارشناسان تغذیه کمبود سدیم در بدن منجر به رفلاکس اسید معده, پوکی استخوان,آرتروز,مشکلات عصبی, عفونت های باکتریایی, احساس خستگی و کوفتگی, از بین رفتن حافظه و حتی سنگ کلیه می شود.
کارشناسان تغذیه توصیه می کنند همواره باید مواد خوراکی سرشار از سدیم در وعده های غذایی گنجانده شود تا تعادل هر وعده حفظ شود. در ادامه به مواد خوراکی سرشار از این ماده اشاره می شود.

اسفناج: یک فنجان اسفناج حاوی ۱۲۵ میلیگرم سدیم است. می توان از اسفناج به جای کاهو در سالاد استفاده کرد.

چغندر: چغندر می تواند ۶۵ میلیگرم از سدیم موردنیاز بدن را تامین کند. چغندر می تواند بهترین جایگزین نمک به منظور تامین سدیم باشد. مصرف آب چغندر هم مفید است.

کرفس و هویج: هر دو این سبزیجات منبع خوب سدیم هستند. یک ساقه بزرگ کرفس و یک هویج حاوی ۵۰ میلیگرم سدیم هستند.

تخم مرغ: یک تخم مرغ بزرگ می تواند به اندازه ۱۵۰ میلیگرم سدیم داشته باشد که عمدتا در زرده تخم مرغ یافت می شود. اما مصرف بیش از دو عدد تخم مرغ در روز توصیه نمی شود.

ماست: یک فتجان ماست ساده بالغ بر ۱۲۵ میلیگرم سدیم بدن شما را تامین می کند.

مهر،

ارسال شده در 25 اردیبهشت 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • عوارض سوء مصرف داروي ترامادول خطرناک‌تر از ترياک است
  • بعد از مشاجره با همسر
  • تفاوت بین التهاب اطراف چشم
  • با رعایت این نکات صاحب ناخن هایی زیبا شوید
  • تقویت سیستم گوارشی با برخی تمرینات ورزشی
  • محلول گیاهی پاک کننده صورت چگونه تهیه می شود؟
  • مقایسه فایده ازدواج برای مردان و زنان
  • بیماری قلبی و خطر غیر قابل کنترل
  • شکم افتاده را با چه شیوه هایی کوچک کنیم
  • اهمیت نحوه ارائه خدمات ارتودنسی به بیمار
  • ریزترین دستگاه مانیتورینگ قلب چیست
  • منابع مختلف برای دریافت ویتامین B12
  • خوراک کلم قمری و کلم با گوشت چرخ کرده
  • بررسی فواید و خواص درمانی پیاز
  • مینی چیز کیک لیمویی
  • محبوبترین ها

  • خوراک مرغ و کلم قمری
  • رسپی نوشیدنی انرژی دهنده
  • تره فرنگی و تخم مرغ در فر
  • تیرامیسوی پرتقال لیوانی
  • تهیه کوکو با استفاده از لوبیا سبز
  • کیک بدون شکر و روغن و تخم مرغ
  • چای سیب لاغری
  • گوزلمه گل آفتابگردان
  • چگونه می شود پیتزا را کم کالری کرد (آموزش)
  • گراتن اسفناج با سس بشامل
  • تارت با مربای انجیر
  • سالاد سیب زمینی و تخم مرغ در قالب کیک
  • آموزش مارمالاد سه میوه
  • سوپ سیب زمینی و زنجبیل تازه به روش ترکیه
  • نوشیدنی سالم: تقویت کننده استخوان
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است