کنترل فشار خون سلامت قلب و عروق سطح کلسترول خون بیماری های قلبی عروقی انسداد رگ ها ابتلا به بیماری های قلبی عروقی

افرادی که در معرض خطر انواع بیماری های قلبی قرار دارند باید چه نوع مراقبت های تغذیه ای را در پیش بگیرند و نکات مهم در این زمینه کدامند افراد چاق و بافشار خون بالا بهتر است نگاهی به این مطلب بیندازند

متخصص تغذیه گفت: می‌توان با کاهش مصرف نمک و داشتن یک برنامه غذایی مناسب، ابتلا به بیماری قلبی، دیابت و فشار خون را پیشگیری کرد.

محمد رحمانی‌نسب گفت: برای اینکه افراد به بیماری فشار خون مبتلا نشوند یکی از عوامل بسیار مهم تغذیه مناسب است چون فشار خون قابل پیشگیری و درمان است؛ این در حالی است که پرفشاری خون باعث افزایش سکته‌های قلبی و نارسایی قلبی می‌شود.

وی ادامه داد: بنابراین اینکه مردم بدانند در تهیه و مصرف غذاهای مختلف چه توصیه‌هایی را رعایت کنند در پیشگیری از ابتلا به این بیماری بسیار مؤثر است. چون کاهش مصرف نمک داشتن یک رژیم غذایی مناسب، 2 فاکتور مهم در پیشگیری از ابتلا به بیماری فشار خون و قلبی است.

رحمانی‌نسب ادامه داد: غذاهایی که چربی کمی دارند باید در اولویت قرار گیرد؛ غذاهای سرخ شده، گوشت‌های پرچرب، کیک، کلوچه و شیرینی‌های خامه‌ای که چربی بالایی دارند مصرف نشوند.

این متخصص تغذیه افزود: در مقابل غذاهایی که فیبر بیشتری دارند مثل سبزیجات، غلات، حبوبات و میوه در برنامه غذایی اضافه شود. به عنوان مثال میوه‌ها و سبزی‌های تازه و متنوع مثل گوجه فرنگی، اسفناج، کلم و میوه‌هایی مثل سیب، پرتقال در برنامه گنجانده شود و به جای مصرف کنسرو که نمک بالایی دارد از سبزی‌ها و ادویه‌های معطری استفاده شود که جایگزین آن باشد مثل استفاده از آب نارنج و آب لیمو.

رحمانی‌نسب تأکید کرد: به جای خوردن نوشیدنی‌ها گازدار صنعتی از آب‌میوه‌های طبیعی و خانگی استفاده شود و برای پرهیز از چاقی که یکی از فاکتورهای ابتلا به بیماری‌های قلبی است بهتر است از برگ میوه و میوه‌های خشک شده به عنوان میان وعده استفاده کرد. از شیر، پنیر و ماست کم‌چرب بیشتر استفاده شود و نان‌های سبوس‌دار و ماکارانی بیشتر انتخاب شود.

این متخصص تغذیه افزود: برای خرید و مصرف گوشت، حبوبات، تخم‌مرغ و مغزها نیز بهتر است گوشت‌های کم‌چرب‌تر انتخاب شوند و در انتخاب آجیل و مغز نیز بهتر است بونداده و بی‌نمک باشد.

وی تأکید کرد: مصرف حداکثر 3 زرده تخم‌مرغ در هفته مناسب است اما افرادی که در معرض فشار خون، بیماری‌های قلبی و دیابت قرار ندارند می‌توانند یک تخم‌مرغ در روز مصرف کنند.

رحمانی‌نسب گفت: عدس، لوبیا و بقیه حبوبات به عنوان پروتئین گیاهی و حاوی فیبر بیشتر استفاده شود.
فارس

5 1000
ارسال شده در 25 اردیبهشت 1395 توسط با موضوع قلب و عروق | 425 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • میزان خواب و دیابت تا چه حد بهم ارتباط دارند؟
  • درمان های سالم و بی خطر برای شب ادراری
  • آیا نزدیکی و روابط جنسی در دوران بارداری ممنوع است؟
  • تولید دوباره ماهیچه قلب میسر شد!
  • با رعایت این نکات طلایی با شوره سر خداحافظی کنید!
  • با این علامات شما دچار گازگرفتگی شده اید
  • داروهای خانگی برای صاف و براق شدن موها
  • طب اسلامی و این پیشنهادات درمانی
  • محبوبترین ها

  • افسردگی و هیجانات انسان
  • با جراحی کاهش وزن کاهش قابل توجه خطر ابتلا به دیابت نوع 2
  • هشدار با افراد پشت میزنشین
  • تمرینات ورزشی مفید برای درد گردن و شانه
  • ارتباط مستقیم بین ساعات کار طولانی و استفاده از الکل
  • تنظیم بدن با روزه داری
  • اطلاعاتی در مورد پیچش ناگهانی تخمدان در خانم ها
  • معاینه زود هنگام چشم از بدو تولد امری ضروری است!
  • رپورتاژ

  • نگاهی به لیزر و کارکرد آن در پوست و زیبایی
  • بهترین و کم هزینه ترین گزینه لیپوماتیک
  • فروشگاه تجهیزات پزشکی بازار طب
  • اپتی ویژن، درمان نوین خستگی چشم
  • خداوند متعال مو را برای زیبایی بندگانش قرار داده است
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    نخ دندان ارکید
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما