Fruits and veggies in heart tape

افرادی که در معرض خطر انواع بیماری های قلبی قرار دارند باید چه نوع مراقبت های تغذیه ای را در پیش بگیرند و نکات مهم در این زمینه کدامند افراد چاق و بافشار خون بالا بهتر است نگاهی به این مطلب بیندازند

متخصص تغذیه گفت: می‌توان با کاهش مصرف نمک و داشتن یک برنامه غذایی مناسب، ابتلا به بیماری قلبی، دیابت و فشار خون را پیشگیری کرد.

محمد رحمانی‌نسب گفت: برای اینکه افراد به بیماری فشار خون مبتلا نشوند یکی از عوامل بسیار مهم تغذیه مناسب است چون فشار خون قابل پیشگیری و درمان است؛ این در حالی است که پرفشاری خون باعث افزایش سکته‌های قلبی و نارسایی قلبی می‌شود.

وی ادامه داد: بنابراین اینکه مردم بدانند در تهیه و مصرف غذاهای مختلف چه توصیه‌هایی را رعایت کنند در پیشگیری از ابتلا به این بیماری بسیار مؤثر است. چون کاهش مصرف نمک داشتن یک رژیم غذایی مناسب، 2 فاکتور مهم در پیشگیری از ابتلا به بیماری فشار خون و قلبی است.

رحمانی‌نسب ادامه داد: غذاهایی که چربی کمی دارند باید در اولویت قرار گیرد؛ غذاهای سرخ شده، گوشت‌های پرچرب، کیک، کلوچه و شیرینی‌های خامه‌ای که چربی بالایی دارند مصرف نشوند.

این متخصص تغذیه افزود: در مقابل غذاهایی که فیبر بیشتری دارند مثل سبزیجات، غلات، حبوبات و میوه در برنامه غذایی اضافه شود. به عنوان مثال میوه‌ها و سبزی‌های تازه و متنوع مثل گوجه فرنگی، اسفناج، کلم و میوه‌هایی مثل سیب، پرتقال در برنامه گنجانده شود و به جای مصرف کنسرو که نمک بالایی دارد از سبزی‌ها و ادویه‌های معطری استفاده شود که جایگزین آن باشد مثل استفاده از آب نارنج و آب لیمو.

رحمانی‌نسب تأکید کرد: به جای خوردن نوشیدنی‌ها گازدار صنعتی از آب‌میوه‌های طبیعی و خانگی استفاده شود و برای پرهیز از چاقی که یکی از فاکتورهای ابتلا به بیماری‌های قلبی است بهتر است از برگ میوه و میوه‌های خشک شده به عنوان میان وعده استفاده کرد. از شیر، پنیر و ماست کم‌چرب بیشتر استفاده شود و نان‌های سبوس‌دار و ماکارانی بیشتر انتخاب شود.

این متخصص تغذیه افزود: برای خرید و مصرف گوشت، حبوبات، تخم‌مرغ و مغزها نیز بهتر است گوشت‌های کم‌چرب‌تر انتخاب شوند و در انتخاب آجیل و مغز نیز بهتر است بونداده و بی‌نمک باشد.

وی تأکید کرد: مصرف حداکثر 3 زرده تخم‌مرغ در هفته مناسب است اما افرادی که در معرض فشار خون، بیماری‌های قلبی و دیابت قرار ندارند می‌توانند یک تخم‌مرغ در روز مصرف کنند.

رحمانی‌نسب گفت: عدس، لوبیا و بقیه حبوبات به عنوان پروتئین گیاهی و حاوی فیبر بیشتر استفاده شود.
فارس

ارسال شده در 25 اردیبهشت 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع قلب و عروق

پیشنهاد سردبیر

  • تاثیرات لحظه به لحظه پس از مصرف کوکاکولا
  • خاصیت ترب را باهم مرور میکنیم
  • این حجاج مجهول الهویه
  • نسخه پاییزی برای خانمهای حامله
  • در افراد مبتلا به آکرومگالی چه اتفاقی می افتد ؟
  • بورک تلاش – غذای خمیری ترکیه
  • ابتلا به سرطان با ظروف تفلون
  • ممنوعات غذایی برای ایام تعطیل
  • چه موقع باید دست های خود را بشوئید؟
  • تاثیر دمای هوا بر وزن نوزادان
  • افزايش روند مصرف بيش از اندازه داروهاي مسكن در آمريكا
  • ارتباط چاقی با طرز فکر افراد
  • کاهش تنش عصبی از این طریق
  • افزایش وزن طولانی مدت با سبک زندگی چه ارتباطی دارد؟
  • آیا می توانم وزن کم کنم؟
  • محبوبترین ها

  • غذا دقیقا چه کاری در بدن انجام می دهد
  • تاثیرات مفید دانه‌های کنجد بر مغز جنین
  • نوشابه رژیمی مصرف نکنید!
  • تلاش نکردن آموزش و پرورش برای ترویج خوردن صبحانه‌ در بین دانش آموزان
  • در ۵ زمان شما هرگز نباید از روغن زیتون استفاده کنید
  • با این خوراکی های داروخانه ای آشنا شوید
  • دستور یک رژیم برای خانمهای کارمند
  • در ماه رمضان از غذاهای ساده خانگی استفاده کنید
  • از کجا بدانیم به گلوتن حساسیت داریم
  • پیشگیری از آلزایمر با سبد غذایی سالم
  • خوردنی های موثر برای مبتلایان به آرتریت
  • عوارض مصرف مداوم شیر کم چرب
  • رموز طلایی درباره انتخاب قهوه آسیاب شده
  • سوسیس و کالباس و مصرف آن ها
  • شیر نوشیدن و این نکات مهم
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است