کم کننده اشتها کم کردن اشتها کاهش وزن پایین آوردن وزن

 برای کم شدن وزنتان بهتر است از برخی خوراکی های موثر در این زمینه کمک بگیرید و به کنترل وزن خود به کمک آن ها بپردازید مصرف این خوراکی های طبیعی سالم ترین روش برای کاهش وزن هستند

می‌توان با مصرف برخی غذاها میل به پرخوری را کم کرد و از این طریق کاهش وزنی سالم را تجربه کرد.

یکی از مهم‌ترین دلایل چاقی و اضافه وزن پرخوری است؛ گاهی به علت فشار روحی، استرس و افسردگی افراد به پرخوری روی می‌آورند و بدون آنکه بدانند کالری‌های بسیار زیادی را وارد بدن خود می‌کنند. به همین دلیل یکی از ترفندهای موثر در لاغری کنترل اشتها و پیشگیری از پرخوری است.

می‌توان با کمک مواد غذایی کم کالری و کاهش‌دهنده اشتها میل به پرخوری را مهار کرد از این طریق می‌توان پس از گذشت مدت زمان کوتاه به وزن و اندامی متناسب رسید. این مواد غذایی عبارتند از:

تخم مرغ:
اگر برای صبحانه دو عدد تخم مرغ ترجیحا پخته مصرف کنید تا زمان مصرف ناهار احساس سیری خواهید کرد. تخم مرغ سرشار از پروتئین است و می‌تواند تا ساعت‌ها از پرخوری جلوگیری کند.

سیب:
سیب سرشار از فیبر و آب است که شما را تا چند ساعت سیر نگه داشته و سبب می‌شود بین وعده‌های اصلی پرخوری نکنید. علاوه بر این، سیب حاوی پکتین بوده و از میل شدید به غذا خوردن پیشگیری می‌کند.

ماهی:
فرآورده‌های دریایی به خصوص ماهی سالمون یکی از سالم‌ترین غذاها برای کاهش میل شدید به پرخوری هستند. علاوه بر این، مصرف ماهی 75 درصد کالری کمتری وارد بدن می‌کند.

حبوبات:
دانه‌های خوراکی همچون لوبیا، عدس، ماش و نخود از جمله حبوباتی هستند که سبب افزایش احساس سیری می‌شوند. غذاهای حاوی این مواد سرشار از فیبر، ویتامین و مواد معدنی هستند که متابولیسم بدن را افزایش داده و سریع سیرتان می کند.

بذر کتان:
بذر کتان سرشار از امگا 3 و فیبر است که یک قاشق از آن می‌تواند به راحتی متابولیسم شما را افزایش داده و از پرخوری جلوگیری کند.

آوکادو:
آوکادو ترکیب مناسبی از چربی های مفید، ویتامین‌ها و املاح معدنی لازم است و با خوردن مقدار کمی از آن کمتر احساس گرسنگی و پرخوری به شما دست می‌دهد.

خشکبار:
خشکبار سرشار از پروتئین، چربی‌های مفید و فیبر هستند به همین دلیل با افزایش انرژی، مدت زمان طولانی تری شما را سیر نگه می‌دارند.

منبع: Healthy Food Team

 باشگاه خبرنگاران جوان؛

5 1000
ارسال شده در 27 اردیبهشت 1395 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • آیا میدانید بیماری ها روی IQ شما هم تاثیر می گذارند؟
  • برای درمان زخم تکنولوژی نوین از پوست ماهی استفاده میکند
  • املاح و مواد معدنی سبوس برنج
  • كشف روند تاثيرگذاري دارونماها در مغز
  • معجزه برخی جملات در مشاجره همسران
  • ارتباط شگفت انگیز مغز و بینایی (چشم)
  • همه چیز درباره مراقبت از پوست خشک صورت
  • چکاپ سلامتی در عرض یک دقیقه در منزل
  • محبوبترین ها

  • اهمیت بلوغ زودرس در چیست
  • مقابله با صداهای مختلف در بدن
  • ارتباط کوتاهی قد با زیاد نشستن
  • بهبود ماساژ با برخی از بهترین روش ها
  • آنفولانزای معده (اسهال و استفراغ)
  • کار شیفتی سلامتی را تهدید میکند
  • بعضی از مواد مفیدی که با رژیم گیاهخواری تامین نمی شود
  • چند راهکار موثر برای آلرژی‌زدایی فصلی
  • رپورتاژ

  • بهترین کلینیک تخصصی کاشت مو کدام است ؟
  • درمانی بدون درد در نهایت آرامش با یک دندانپزشک حرفه ای
  • درمان افتادگی پلک به روش پلاسما
  • کلینیک شنوایی افشین قرایی
  • ارائه خدمات ارتودنسی با استفاده از روش های نوین و پیشرفته
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    دکتر هومن عشقی
    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما