Natural-Appetite-Suppressants-15-Foods-That-Make-You-Feel-Full-1

 برای کم شدن وزنتان بهتر است از برخی خوراکی های موثر در این زمینه کمک بگیرید و به کنترل وزن خود به کمک آن ها بپردازید مصرف این خوراکی های طبیعی سالم ترین روش برای کاهش وزن هستند

می‌توان با مصرف برخی غذاها میل به پرخوری را کم کرد و از این طریق کاهش وزنی سالم را تجربه کرد.

یکی از مهم‌ترین دلایل چاقی و اضافه وزن پرخوری است؛ گاهی به علت فشار روحی، استرس و افسردگی افراد به پرخوری روی می‌آورند و بدون آنکه بدانند کالری‌های بسیار زیادی را وارد بدن خود می‌کنند. به همین دلیل یکی از ترفندهای موثر در لاغری کنترل اشتها و پیشگیری از پرخوری است.

می‌توان با کمک مواد غذایی کم کالری و کاهش‌دهنده اشتها میل به پرخوری را مهار کرد از این طریق می‌توان پس از گذشت مدت زمان کوتاه به وزن و اندامی متناسب رسید. این مواد غذایی عبارتند از:

تخم مرغ:
اگر برای صبحانه دو عدد تخم مرغ ترجیحا پخته مصرف کنید تا زمان مصرف ناهار احساس سیری خواهید کرد. تخم مرغ سرشار از پروتئین است و می‌تواند تا ساعت‌ها از پرخوری جلوگیری کند.

سیب:
سیب سرشار از فیبر و آب است که شما را تا چند ساعت سیر نگه داشته و سبب می‌شود بین وعده‌های اصلی پرخوری نکنید. علاوه بر این، سیب حاوی پکتین بوده و از میل شدید به غذا خوردن پیشگیری می‌کند.

ماهی:
فرآورده‌های دریایی به خصوص ماهی سالمون یکی از سالم‌ترین غذاها برای کاهش میل شدید به پرخوری هستند. علاوه بر این، مصرف ماهی 75 درصد کالری کمتری وارد بدن می‌کند.

حبوبات:
دانه‌های خوراکی همچون لوبیا، عدس، ماش و نخود از جمله حبوباتی هستند که سبب افزایش احساس سیری می‌شوند. غذاهای حاوی این مواد سرشار از فیبر، ویتامین و مواد معدنی هستند که متابولیسم بدن را افزایش داده و سریع سیرتان می کند.

بذر کتان:
بذر کتان سرشار از امگا 3 و فیبر است که یک قاشق از آن می‌تواند به راحتی متابولیسم شما را افزایش داده و از پرخوری جلوگیری کند.

آوکادو:
آوکادو ترکیب مناسبی از چربی های مفید، ویتامین‌ها و املاح معدنی لازم است و با خوردن مقدار کمی از آن کمتر احساس گرسنگی و پرخوری به شما دست می‌دهد.

خشکبار:
خشکبار سرشار از پروتئین، چربی‌های مفید و فیبر هستند به همین دلیل با افزایش انرژی، مدت زمان طولانی تری شما را سیر نگه می‌دارند.

منبع: Healthy Food Team

 باشگاه خبرنگاران جوان؛

ارسال شده در 27 اردیبهشت 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • مراقبت های لازم برای مسافرت رفتن مادران باردار
  • استفاده از تست های جدیدتر برای تشخیص زود هنگام سرطان پروستات
  • شناخت علت خشکی دهان
  • تردمیل را روشن نکنید!
  • آموزش تصویری کازان دیبی دسر معروف ترکیه
  • تیرامسو در قالب تارت
  • 25 خاصیت شگفت انگیز آب سیب سبز
  • فواید مصرف جوشانده پوست انار
  • راه حل ایده آل برای حل مشکلات فشار روحی
  • تولید ماده معجزه کننده برای خونریزی های شدید
  • افراد هوشمند و تجربه عمری طولانی
  • مصرف برخي داروهاي صرع باعث تورم لثه مي‌شود
  • راز تناسب اندام اطفال در شیر کاکائو
  • ترفندهایی برای اوج گرفتن کالری سوزی بدن
  • انتظارات و توقعات دیگران از ما
  • محبوبترین ها

  • مشکلات رایج در زمینه دریافت ویتامین دی
  • اصول حالت دادن به ابرو
  • جا خشک کردن سنجاق درون بینی
  • راهکارهای مقابله با سکسکه
  • شکمی بزرگ، شما را در بیشتر معرض کبد چرب قرار می دهد.
  • صاحب خانه شدن با این روش های موثر
  • منشأ بوی بد یخچال و روش رهایی از آن
  • ارتباط سلامت دستگاه گوارش با سلامت روان
  • چگونه درپنجاه سالگی ده سال جوانتر به نظر برسید!
  • آب درمانی برای دردهای مزمن بدن
  • هشدارهای تهدید کننده تلفن همراه برای بدن
  • توضیحاتی پیرامون انواع و اقسام چای ها
  • حواستان به برخی صندلها باشد
  • موانع جذب آهن بدن
  • عادات «بدی» که خوب هستند
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است