کاهش وزن کالری صبحانه، ناهار چاقی و اضافه وزن افزایش وزن

 اگر می خواهید در مدت زمان کم وزن ققابل توجهی را کم کنید و زود نتیجه بگیرید بهتر است به برنامه غذایی و رژیم خود برخی نکات جانبی را اضافه کنید

بیماری چاقی، با خطر ابتلا به بیماری های مزمن دیگر از قبیل بیماری های قلبی، دیابت نوع 2، آپنه انسدادی خواب، انواع مشخصی از سرطان ها، آرتروز استخوان و آسم ارتباط مستقیم دارد.
،در این مقاله در مورد فروش داروهای معجزه گر برای کاهش وزن قرار نیست بحث شود، بلکه هدف ارائه روش های بسیار ساده و البته ایمن برای مبارزه با چاقی و اضافه وزن است که البته نتایج سریعی را نیز به همراه دارد.

اطمینان از نوشیدن آب کافی: در میان تمام نوشیدنی های شیرین که به عنوان یکی از علل اصلی اپیدمی چاقی شناسایی شده است، مقدار کالری آب صفر است و محققان اعلام کرده اند که نوشیدن یک لیوان کامل آب، 30 دقیقه قبل از مصرف وعده های غذایی، به شما در احساس سیری و میل کمتر به غذا خوردن کمک خواهد کرد. علاوه بر این، هیدراته ماندن به شما در احساس خستگی کمتر و در نتیجه انتخاب مواد غذایی سالم تر کمک خواهد کرد. به عنوان یک پاداش اضافه، نوشیدن کافی آب در طول روز در پیشگیری از تشکیل یا عود سنگ کلیه نیز موثر است. برای کسانی که طعم و مزه آب را دوست ندارند، یک انتخاب وجود دارد و آن هم اضافه کردن چند قطره لیمو در آب است.

اجتناب از مصرف نان سفید: تحقیقات نشان داده که کاهش مصرف نان سفید با افزایش موفقیت در کاهش وزن ارتباط دارد. نان سفید با پردازش بالا، سرشار از کربوهیدرات های تصفیه شده است که در بدن به سرعت به قند تبدیل می شوند و شاخص قند خون را بالا می برند. به علاوه بر خلاف نان گندم کامل، نان سفید حاوی مقادیر کم فیبر است و تقریبا خالی از ارزش غذایی محسوب می شود.

اضافه کردن 15 دقیقه ورزش هوازی به برنامه های زندگی روزمره: این یعنی اگر شما هیچ ورزشی تا کنون انجام نمی دادید، باید حداقل روزانه 15 دقیقه ورزش هوازی انجام دهید. ساده ترین راه برای شروع، پیاده روی است بخصوص بعد از وعده های غذایی و یا چند ساعت قبل از خواب. پیاده روی و سایر ورزش های هوازی علاوه بر رها کردن شما از استرس و کاهش فرایندهای التهابی که خود منجر به بروز چاقی می شوند، آمادگی جسمانی قلبی عروقی و تراکم استخوان را افزایش می دهد. اگر شما تا به حال ورزش های هوازی را انجام می دادید، می توانید به میزان این ورزش ها 15 دقیقه اضافه کنید و مزایای این میزان افزایش زمان را برای کاهش موفق تر وزن حس کنید.

به خاطر داشته باشید که از دست دادن تنها 5 تا 10 درصد از وزن بدن کاهش خطر قابل توجه خطر ابتلا به دیابت، اختلالات کلسترول شناخته شده به عنوان دیس لیپیدمی، فشار خون بالا، بیمار یهای قلبی و سکته مغزی را به همراه دارد.
منبع:www.about.com

  آوای سلامت

 

5 1000
ارسال شده در 28 اردیبهشت 1395 توسط با موضوع تغذیه | 691 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • بدن خوشبوی نوزاد،چرا؟
  • انواع کبد چرب الکلی و غیرالکلی
  • 5 خوراکی که ویتامین ث آن بیشتر از پرتقال است
  • رهایی از چین و چروک با این توصیه های خانگی
  • افزایش خطر بیماری قلبی با دیابت بارداری در دوران میانسالی
  • آیا گوشی هوشمند سردرد و میگرن را به دنبال خودش دارد؟
  • علائم و درمان بیماری هموروئيد یا بواسیر
  • دکتر رستمی: نگهداری از ماهی قرمز سبب ابتلا به سالمونلا
  • محبوبترین ها

  • حد و مرز استفاده از نمک
  • مردان چه غذایی برای تقویت باروری بخورند
  • شیر،چربی سوزی موثر
  • رسپی سوپ موسمی: سوپ ویتامین
  • آجیل و خشکبار و وجود سمی خطرناک در آنها!
  • بالاخره چای سبز باعث لاغری می شود یا نه؟
  • چرا برخی افراد تمایل زیادی به پرخوری دارند
  • بهترین سبزی ها برای سلامتی ما
  • رپورتاژ

  • مرجع فروش انواع ویلچر, ویلچر برقی, واکر, عصا
  • دندان تاجی از زیبایی
  • دکتر دندانپزشک امینی عضو انجمن ایمپلنتولوژی آمریکا
  • درمانی بدون درد در نهایت آرامش با یک دندانپزشک حرفه ای
  • لیزر درمانی راه حلی بدون تیغ برای دندانپزشکی
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام
    نخ دندان ارکید

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما