+66+
 برخی میوه ها تاثیر بسزایی در هضم غذا میگذارند و باعث تقویت سیستم گوارشی ما می شوند و عمل هضم غذا را آسانترمی کنند بد نیست با آن ها آشنا شوید

به گفته کارشناسان تغذیه، گنجاندن میوه های سرشار از فیبر در رژیم غذایی می تواند به هضم غذا کمک کرده و مشکلات مربوط به سوءهاضمه را تسکین دهد.

خوردن میوه تاثیر مستقیمی بر روند هضم و حرکات روده ها دارد. به گفته کارشناسان، پنج میوه حتما باید به عنوان بخشی از رژیم غذایی در جهت هضم بهتر مصرف شوند.

گلابی: خوردن گلابی با پوست دارای بالاترین میزان فیبر، یعنی ۶ گرم، است. گلابی میوه ای سرشار از فیبر بوده که برای کاهش کلسترول و بهبود حرکت روده ها خوب است و از اینرو منجر به هضم بهتر غذا می شود.

انبه: این میوه غنی از فیبر بوده و به عنوان یک میوه پریبیوتیک عمل می کند. موجب افزایش باکتری های خوب در سیستم گوارش شده که به هضم بهتر غذا کمک می کند. حاوی فیبرهای است که اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه تولید کرده و برای متابولیسم انرژی مفید هستند.

پاپایا: میوه ای فیبردار است که به خالی شدن روده ها کمک می کند. برای درمان یبوست بهترین گزینه است. این میوه حاوی آنزیم پاپائین بوده که با تجزیه پروتئین ها عمل هضم را آسان می کند.

میوه های توتی: انواع میوه های توتی شکل هم غنی از فیبر و ویتامین C هستند و همچنین دارای آنتی اکسیدان های مقابله کننده با سرطان هستند.

موز: این میوه حاوی فیبرهای حلال است که برای کاهش کلسترول و بهبود هضم مفید است. موز حاوی پکتین، یک فیبر منحصربه فرد، است.

مهر،

 

ارسال شده در 28 اردیبهشت 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع خواص میوه و سبزیجات

پیشنهاد سردبیر

  • بیسکویت بدون تخم مرغ مخصوص گیاهخواران
  • مرطوب کننده ها چه کاری روی پوست انجام میدهند
  • مهار چربی خون بالا با برخی روش های موثر
  • این غذا ها چربی شما را می سوزاند
  • مهمترین عوارض سیگار کشیدن برای اطفال
  • بهتری ترفندها برای خودآرایی سریع
  • اساسی ترین اطلاعات پیرامون سرما خوردگی روانی
  • مباحثی درباره عارضه داروهای گیاهی
  • نظرات و عقاید در زمینه آرتریت روماتوئید
  • تنبلی بیشتر و عدم تحرک با پشت میز نشینی
  • منابع مختلف برای دریافت ویتامین B12
  • کفش هایی که با افزایش سن و رشد پاها بزرگتر می شوند
  • بانیونِت یا پینه انگشت خیاطان ؛ از تشخیص تا درمان
  • فوتبال سبب افزایش خطر ابتلا به بیماری های مغزی
  • رژیم 480 دقیقه ای
  • محبوبترین ها

  • نقش املاح یا مواد معدنی
  • 5 مواد غذایی زیبایی برای سم زدایی گیاه خواران
  • سنگ کلیه و راهکار هایی برای دفع راحت آن
  • مفید بودن سیر در روند معالجه سرطان
  • لاغر شدن به کمک رژیم صفر کالری
  • فعالیت های مختلف بدنی و مصرف چربی ها
  • رژیم های بی ارزش
  • تا چه اندازه با پروتئین بدن خود آشنایید؟
  • به چند علت از این نوشیدنی ها بپرهیزید
  • بررسی کالری خرمالو
  • از نفخ کردن شکمتان اینگونه پیشگیری کنید
  • بالاخره قهوه فایده دارد یا ضرر؟
  • نقش ویتامین D در تناسب اندام شما
  • اگر سر کار ناهار می خورید ، بخوانید
  • ارزش تغذیه ای توت سفید خشک
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است