مشاوره زیبایی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک دندانپزشکی پارسا/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی پارسا
ایمپلنتوژیست
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر عارفی
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری های لثه

سونا

ساده ترین سونا عبارت است از اتاقکی که با چوب روسازی شده و دارای نیمکت یا نیمکت های چوبی برای نشستن باشد. در این اتاقک کوره ای گرم کننده (که به طور معمول دارای المنت های برقی است) قرار دارد و بر روی آن توده ای سنگ که گاه بر روی آن آب آمیخته به مواد خوشبو کننده (بخور اوکالیپتوس) می باشند تا هوای سونا را گرم تر و عمل تنفس را آسان تر سازد. یک سونا خوب باید سه قسمت داشته باشد: رختکن، اتاق شستشو (دوش) تو گرم خانه (سونا).
سونا با بدن تقریبا برهنه انجام می گیرد و افراد به طور معمول نباید جز یک مایو پوشیده باشند. نخستین گام در استفاده از سونا، شستن سر و تن با لیف و صابون است تا بدین وسیله روزنه های پوشت بازتر شود و عمل تعریق و تنفس پوستی آسان تر صورت گیرد آنگاه باید وارد سونا شد. هنگام ورود به سونا شخص خود را در هوای بسیار گرم می یابد که حرارت موجود در آن 95 درجه سانتی گراد و یا نزدیک به 100 و گاه بالاتر است  اما باید دانست که درجه حرارت در قسمت های مختلف اتاق سونا یکسان نیست و تبعا به جهت خاصیت بالا رونده هوای گرم، گرمای کف اتاق کمتر از درجه حرارت در سکوهای بالاتر است. برای هماهنگ کردن تدریجی بدن با حرارت سونا بهتر است که به محض ورود از نشستن در بالاترین سکو خودداری ورزید. چند دقیقه نشستن در سکوی پایین و آنگاه رفتن به سکوی دوم و سرانجام نشستن در سکو آخر بهترین راه انطباق دادن بدن با حرارت سونا و کمک به تعریق بیشتر و بهتر است در این حالت ها گرم شدن بدن تدریجی است.
در بدو ورود به سونا رطوبت سطح پوست به سرعت از بین می رود و احساس گرمای شدیدی دست می دهد اما به محض این که عمل تعریق شروع شود درجه حرارت پایین می آید و فضا قابل تحمل تر می شود. مدت نشستن در چنین سونایی که به سونای خشک شهرت دارد متناسب است با استعداد بدن و تحمل شخص.
به اشخاصی که تازه شروع به استفاده از سونا کرده اند و هنوز بدن آن ها تجربه لازم برای تحمل حرارت بالا را ندارد توصیه می شود که بیش از 5 یا 6 دقیقه در سونا نمانند ولی در جلسات بعدی می توان حداکثر تا 15 دقیقه در سونا نشست.
آخرین مرحله یک سونا کامل، شستشو سر و بدن با آب گرم و کشیدن لیف و صابون به تمام بدن و آبکشی صحیح و همه جانبه و سپس خشک کردن با حوله پاکیزه است. بازگشت بدن به حرارت طبیعی معمولا از نیم ساعت تا یک ساعت پس از سونا به طول می انجامد که این مدت باید همراه با نرمش باشد.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

5 1000
ارسال شده در 27 اردیبهشت 1395 توسط با موضوع ورزش و سلامتی
کد کم چیست؟

کدکم می تواند از دندان ها اسکن سه بعدی بگیرد و در همان لحظه اقدام به ساخت کل یا بخشی از دندان با ظرافت فوق بالا نماید.

اطلاعات بیشتر
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x