Fotolia_44978323_Subscription_XXL تکنیک های تغذیه ای موثر برای کم شدن وزن

 برخی ترفندهای کوچک اما موثر برای کاهش وزن را به شما آموزش میدهیم توصیه می کنیم برای رسیدن به تناسب اندام از آن ها پیروی کنید

برای قرار گرفتن در مسیر کاهش وزن گاهی فقط به چند ثانیه احتیاج دارید، به یک لحظه فکر و تصمیم گیری.

یک بسته آدامس باز کنید

تحقیقات دانشگاه رود آیلند نشان داده وقتی افراد بالغ صبح ها به مدت یک ساعت آدامس می جوند، تا حدود زیادی کمتر احساس گرسنگی می کنند و موقع ناهار 67 کالری کمتر غذا می خورند. این عدد شاید به نظر کم بیاید، اما اگر مرتب این کار را بکنید ماجرا فرق خواهد کرد. از آدامس نعنایی استفاده کنید تا، بیش از پیش بتوانید گرسنگی را سرکوب کنید.

نگاهی به بسته غذایی کنید تا حجم هر وعده را متوجه شوید

قبل از اینکه شروع به خوردن یک میان وعده به نظر کم کالری کنید، مثل یک بسته کوچک چیپس، ابتدا نگاه کنید هر بسته شامل چند وعده می شود. ممکن است بدون آنکه بدانید دو برابر یا حتی سه برابر وعده ای که باید، کالری دریافت کنید.

قبل از نوشیدن کمی مکث کنید

یک برنامه غذایی سالم را دنبال می کنید اما به نتیجه دلخواه نمیرسید؟ ممکن است حواستان به کالری موجود در نوشیدنی ها نباشد، نوشیدنی هایی مانند آب میوه و نوشابه. بیشتر افراد در روز حدود 300 کالری فقط از نوشیدنی ها دریافت می کنند. می توانید با یک جایگزینی ساده جلوی این مقدار اضافی کالری را بگیرید، پیشنهاد ما آب خنک یا بهتر آب طعم دار است.

یک لیوان بزرگ بردارید

تامین آب بدن می تواند گرسنگی تان را کنترل کند، مخصوصا اینکه بیشتر مردم متاسفانه احساس گرسنگی را با احساس تشنگی اشتباه می گیرند. دفعه بعد که فکر کردید به یک میان وعده نیاز دارید، یک لیوان آب بنوشید و 30 دقیقه منتظر بمانید، در بیشتر مواقع خواهید دید که احساس گرسنگی تان فرو می نشیند.

نقدی پرداخت کنید

دفعه بعد که خواستید با کارت کشیدن یک بسته شکلات بخرید، با پول نقد حسابش کنید. بر اساس تحقیقات خریداران زمانی که با کارت های اعتباری خرید خود را انجام میدهند بیشتر میل به هزینه کردن برای شکلات و شیرینی دارند. وقتی با پول نقدی پرداخت می یکنید بیشتر رنج از دست دادن پول را حس می کنید، بنابراین لذت خرید برایتان کم می شود.

از نمکدان فاصله بگیرید

نمک اضافی در برنامه غذایی تان حبس آب و نفخ را افزایش می دهد. دفعه بعد که خواستید روی غذا نمک بریزید بیشتر فکر کنید، تغییر در وزن آب بدن به معنای تغییر روی ترازو است.

فلفل اضافه کنید

با اضافه کردن فلفل به برنامه غذایی علاوه بر زبانتان می توانید مقداری کالری اضافی نیز بسوزانید. کپسایسین موجود در فلفل که مزه تندی به آن میدهد می تواند آدرنالین را افزایش دهد، و سوخت و ساز بدن را تقویت کند. فلفل تند می تواند اشتها را سرکوب کند طوری که کمتر میل به غذا داشته باشید.

روزی یکبار نه بگویید

خیلی غیر واقع گرایانه است که بخواهید کل برنامه غذایی تان را یک روزه متحول کنید. با گام های کوچک شروع کنید و هر روز چیزی پرکالری را از برنامه غذایی خود حذف کنید. همینطور خرد خرد که پیش بروید در نهایت به نتیجه ای بزرگ دست پیدا می کنید. بیشتر به سراغ آنهایی بروید که زیاد جلو راهتان قرار می گیرند، این کار باعث می شود سریعتر وزن کم کنید.

از خامه چشم پوشی کنید

خامه قهوه تنها از روغن هیدروژنه، شکر، و غلیظ کننده ها ساخته شده، به همین دلیل می تواند یکی از ناسالم ترین غذاها در برنامه غذایی تان باشد. قندهای مصنوعی در انواع بدون چرب یا بدون قند آنها را بهتر نمی کند. اگر نمی توانید قهوه را سیاه میل کنید، کالری های غیر ضروری را حذف کنید و مقداری شیر واقعی در قهوه خود بریزید.

در یک ظرف کوچک غذا میل کنید

ظرف های بزرگتان را با ظرف های کوچک جایگزین کنید. در یک تحقیق به دو گروه از داوطلبان در بشقاب های بزرگ و کوچک غذا داده شد، گروهی که بشقاب هایشان بزرگتر بود 16 درصد بیشتر غذا خوردند، با این حال این افراد فکر می کردند از گروه دیگر غذای کمتری خورده اند.

سایت دکتر کرمانی

 

ارسال شده در 29 اردیبهشت 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • رابطه جنسی زناشویی را چطوری بهبود دهیم
  • الفبای یک رژیم غذایی سالم پوست
  • روغن همه کاره و مفید برای بدن
  • کدام ورزش ها عمر شما را طولانی میکند؟
  • صبحانه مناسب هر گروه سنی قسمت دوم ( یک تا دوسال)
  • برطرف کردن مشکلات بینی در بارداری
  • هندوانه و تاثیر آن در زیبایی
  • اگر دل پیچه دارید زیتون سبز بخورید
  • نکاتی برای مراقبت از پوست در آب و هوای موسمی
  • تاثیر مشکلات جسمی و فیزیکی بر اخلاق کودک
  • رابطه شکل اندام با سلامتی
  • ۱۴ عادت افراد حرفه ای، قبل از شروع کار
  • 5 سوالی که در 30 سالگی باید از پزشک‌تان بپرسید
  • خوراکی های مفید برای بهبود حافظه
  • دستکاری و ترکاندن مدام جوش ها
  • محبوبترین ها

  • برای چه بیماری هایی بوتاکس ضرر دارد
  • به چه روشی در منزل پوست را آبرسانی کنیم؟
  • برای سفید کردن پوست صورت این 5 ماسک را یادبگیرید
  • تهدیدات مختلف برای سلامت پوست افراد شاغل
  • با توجه به نوع پوستتان ، شستشو دهنده مناسب را انتخاب کنید
  • آیا دیر شده و پوستتان چین و چروک برداشته است؟
  • چگونه درپنجاه سالگی ده سال جوانتر به نظر برسید!
  • وجود آمار بالای شپش سر در مدارس و مهد کودک ها
  • حساسیت با وجود این کرم ها
  • نوع آرایش برای پوست های سفید و چشم های مشکی
  • استفاده از موبر های حاوی مواد شیمیایی
  • پرسش های آرایشی و پیرایشی رایج بانوان و پاسخ به آن ها
  • پوستی شاداب تر با رعایت این نکات تغذیه ای
  • آموزش ساخت رژ لب براق و خوب
  • افزایش مقاومت پوست دربرابر شل شدگی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است