55
مشکلات افسردگی و اضطراب را با چه نوع درمان های خانگی می توانیم برطرف کنیم توصیه های روانشناسان در این زمینه چیست بد نیست نگاهی به این راهنمایی ها بیندازید

اختلالات اضطرابی اغلب افسردگی را نیز به دنبال خود دارند و توصیه کارشناسان سلامت روان بر این است که هر دو به طور همزمان درمان شوند.

در واقع این دو اختلال دو روی یک سکه هستند به طوری که نیمی از افراد مبتلا به افسردگی با درجاتی از اضطراب دست و پنجه نرم می کنند.

افراد با اختلالات اضطرابی از قبیل اختلال اضطراب اجتماعی، اختلال اضطراب منتشر، اختلال وسواس، و … تلفات عاطفی بزرگ ناشی از افسردگی را تجربه می کنند.

با این حال برای هر دو شرایط پزشکی راه های درمان مناسب و اقدامات کنترلی وجود دارد:

درمان و مشاوره: یک درمان گر حرفه ای می تواند یک طرح برای درمان اضطراب و افسردگی را در یک زمان ارائه دهد. برخی از انواع درمان ها می تواند به تنظیم افکار و اعمال، برقراری ارتباط بهتر، مهارت های حل مساله، و مدیریت علائم بیماری کمک کند.

دارو: پزشک شما ممکن است داروهای ضد افسردگی را که هر دو اختلال افسردگی و اضطراب را درمان می کند، از جمله مهار کننده های انتخابی بازجذب سروتونین و مهارکننده بازجذب نوراپی نفرین و یا داروهایی از قبیل بوپروپیون، و میرتازاپین را تجویز کند.

برخی از انواع مهارکننده های بازجذب سروتونین از این قرارند: سیتالوپرام، فلوکستین، فلووکسامین، پاروکستین، سرترالین و برخی از نمونه های بازجذب نوراپی نفرین عبارتند از دولوکستین، ونلافاکسین و …

پزشک شما با توجه به تمام علائم تان تصمیم به تجویز بهترین نوع داروها می گیرد. به خاطر داشته باشید که ممکن است چند هفته و یا چند ماه برای نتیجه گرفتن از درمان های پزشکی نیاز باشد. اما دارو درمانی پایان درمان افسردگی و اضطراب توامان نیست و شما نیاز به تغییرات گسترده در زندگی روزمره خود برای جلوگیری از ابتلا یا عود این دو اختلال دارید:

ورزش: ثابت شده که ورزش تقویت کننده خلق و خوی است و عزت نفس و اعتماد به نفس را افزایش می دهد. فعالیت بدنی منظم، یک درمان قطعی برای افسردگی های خفیف تا متوسط است. حتی یک پیاده روی سریع می تواند میزان اندورفین، هورمون مرتبط با احساس خوب را افزایش دهد. هدف انجام 3 تا 5 بار ورزش متوسط تا شدید در هفته است.

تکنیک های تمدد اعصاب: یوگا، مدیتیشن و ورزش تای چی را برای رفع علائم افسردگی و اضطراب امتحان کنید. انجام این ورزش ها فقط به میزان 15 دقیقه در روز و متمرکز بر تنفس عمیق و تصویرسازی ذهنی، می تواند اضطراب را کاهش داده و خلق و خوی را بهبود بخشد.

بررسی رژیم غذایی: کربوهیدرات های ساده و تصفیه شده، نشانه های اضطراب و افسردگی را هدف قرار می دهند. پس سعی کنید انواع کربوهیدرات های پیچیده، پروتئین های بدون چربی و میوه ها و سبزیجات را وارد رژیم غذایی خود کنید، از الکل به شدت پرهیز کنید و قند و کافئین را محدود نمایید.

نوشتن احساسات: اینطور ثابت شده، افرادی که هنگام ناراحتی، عمیق ‌ترین احساساتشان را روی کاغذ می ‌آورند، کمتر از کسانی که همه چیز را در ذهن حفظ می‌ کنند، دچار اضطراب و افسردگی می‌ شوند و آنها به طور کل به زندگی نگاه مثبت ‌تری دارند. روزانه 15 دقیقه به خودتان وقت دهید و به سوال ‌هایی از این قبیل پاسخ دهید: چرا این موضوع تا این حد مرا ناراحت کرد؟ یا ترجیح می ‌دادم چه اتفاقی پیش بیاید؟ و غیره.

کمک‌های داوطلبانه: کمک به دیگران موثرترین روش بالا بردن روحیه و رهایی از افسردگی است. نوع دوستی و داوطلب شدن در یاری رساندن به دیگران احساس ‌تان را نسبت به خود خوب کرده و شما را از روزمرگی نجات می‌دهد.
منبع:www.webmd.com

آوای سلامت

ارسال شده در 29 اردیبهشت 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • مرز شب‎ادراری‎
  • رشد باورنکردنی دندان در دهان این کودک
  • لاغری: کاهش کارایی عضلانی و زیاد کردن انرژی مصرفی
  • نوعی سوپ ترکیه به اسم kesme
  • هشدار خسروی زنجانی در خصوص ادویه های فله ای
  • معضل چاقی در میان مردم نقاط مختلف دنیا
  • آلزایمر و زندگی افراد در کودکی
  • فلفل دلمه ای مهربان با قلب
  • رفع عوارض یائسگی با مصرف سیب و چغندر
  • شایع ترین علتهای ترک خوردن گوشه لبها
  • پای شست چرا خشک می شود و درد می گیرد
  • تاثیرات منفی اختلاف سنی بر روابط زوجین
  • مایکروفر و وارد کردن سموم به بدن
  • شیوه هایی برای دوری از چاقی
  • آموزش سفید کردن پوست گردن
  • محبوبترین ها

  • با سفیداب نقره این ۵ ماسک ایده آل را درست کنید
  • افزایش استحکام موها
  • رنگ کردن مو و این ملاحظات
  • زیبایی بیشتر پوست و مو با این توصیه ها
  • توصیه متخصصان پوست درباره استفاده از برق لب
  • ترفندهای مراقبت از رنگ موی بلوند
  • رتبه جنجالی ایران در جراحی بینی
  • آموزش چند ماسک برای از بین بردن چربی اضافی پوست
  • شرط داشتن ابروهای پهن
  • صورتی چاقتر و تپل ترمی خواهید ؟
  • خال های روی پوست از سلامتی شما خبر می دهند
  • چطوری پوست خود را مثل آینه صاف کنیم
  • رنگ کردن کلاه گیس چگونه انجام می شود
  • بهترین ماسک ها برای فصل تابستان
  • دستور آرایشی: زردچوبه برای مراقبت از پوست
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است