آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر افشین قرایی
افشین قرایی
کارشناس شنوایی سنجی
دکتر عامری
دکتر محمدحسن عامری
متخصص گوش،حلق بینی و جراحی سر و گردن
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک دیبا
دندانپزشکی دیبا
کلینیک تخصصی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
دندانپزشکی عمومی
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
دکتر نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
دکتر محمدرضا کاظمی
دکتر محمدرضا کاظمی
فوق‌تخصص درد
دکتر وحید عارفی
دکتر وحید عارفی
متخصص لمینیت و زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت

index

کفش تنها پوشاکی است که به ویژه در عرصه ورزش بیشترین و متنوع ترین مدل ها و تغییرات را به خود اختصاص داده است. کفش نامناسب با ایجاد فشارهای مزمن به پا، می تواند پس از مدتی موجب ایجاد تاول، پنبه و تغییر شکل های ساختاری شود و ضمن ایجاد اختلالات بیومکانیکی، بر تعادل کل بدن تاثیر منفی داشته باشد. در مجموع کفش باید دارای دو عملکرد عمده باشد: گرفتن ضربه و کنترل حرکت.
کفش ورزشی به عنوان بخشی از ابزار ورزشی برخلاف کفش های معمولی باید وظایف زیادی را انجام دهند و علاوه ببر حفظ عمل طبیعی پا باید نسبت به فشارهای مختلف و شدید ورزشی مقاوم باشد.
به طور کلی سه نقش اصلی را می توان برای کفش در نظر گرفت:
1. نقش شکل دهی و ظرافت بخشی: کفش شکل و ظرافت ویژه ای به راه رفتن می دهد به طوری که بدون کفش راه رفتن انسان شکل ناخوشایندی به خود می گیرد.
2. نقش حمایتی و حفاظتی: حمایت از پا مهمترین وظیفه کفش است و بعنوان یک ابزار حفاظتی از مهمترین اهرم حرکتی انسان در مقابل نیروهای واکنشی زمین هنگام راه رفتن، دویدن، پریدن و سایر فعالیت های حرکتی حمایت می کند.
3. نقش ورزشی: این نقش بسیار اختصاصی است و از این رو کفش باید نه فقط با الگوهای حرکتی هر رشته سازگار باشد بلکه باید به اوج اجرا مک و از صدمات ورزشی نیز جلوگیری کند. کفش در ورزش باید پا را از عوامل آسیب رسان خارجی حفظ کند و هیچ گونه تاثیر منفی بر شتاب، دویدن، پریدن، چرخش، سر خوردن و تغییر مسیر
نداشته باشد.
احتمالا بسیاری از عادات نادرست مانند راه رفتن غلط، ایستادن و نشستن غیر اصولی و کفش نامناسب با عوارض و ناهنجاری های مختلف اسکلتی در پایین تنه ارتباط دارد. همچنین پژوهش ها نشان می دهد که برخی دردهای ساق، زانو، کمر یا پیچ خوردگی مکرر مچ پا با کفش های نامناسب ارتباط دارد.
رافه رفتن و فعالیت روزمره شما فشارهای قابل توجهی بر پاهایتان وارد می کند. این فشارها در جریان تمرین ورزشی چندین برابر می شود به اندازه ای که در هنگام دویدن و در زمان تماس پا با زمین فشاری معادل 3 تا 4 برابر وزن بدن به پاها وارد می شود. هنگام انتخاب کفش های ورزشی باید به عوامل متعددی توجه داشت که شامل برنامه تمرینی هدفدار، سطح مورد استفاده، آناتومی پا، آسیب های قبلی و ملاحظات خاص ورزش موردنظر است.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

5 1000
ارسال شده در 29 اردیبهشت 1395 توسط با موضوع ورزش و سلامتی

ارکید
تلگرام دکتر سلام
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x