grass-fed-beef-2-fatty-foods-make-you-skinny

برخی خوردنی های چرب هم می توانند باعث کاهش چربی خونتان شوند روش طبخ و استفاده شما از آن ها بسیار حائز اهمیت است

بدن هر انسانی به چربی غذایی نیاز دارد. چربی سالم احساس سیری را افزایش می دهد، سوخت و ساز بدن را به حداکثر می رساند، از بدن در برابر بیماری های قلبی محافظت می کند ، روند انتقال مواد مغذی را در بدن سرعت می دهد و جذب ویتامین محلول در چربی را بیشتر می کند .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، ناگفته نماند که بیشتر غذا های دارای چربی دارای مواد مغذی مهم از ویتامین گرفته تا مواد معدنی و رادیکال های آزاد است.اما سوالی که پیش می آید این است که کدام چربی را باید و کدام را نباید مصرف کرد؟

*شکلات تلخ
حاوی بالاترین میزان کره کاکائوی خالص است که روند هضم چربی های اشباع شده به نام اسید استئاریک را کُند می کند.از آن جا که زمان بیشتری برای پردازش می برد باعث کاهش وزن می شود.علاوه بر چربی های سالم حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند پلی فنولز است که با رادیکال های آزاد مقابله می کند و روند خون رسانی به مغز را بهبود می دهد.

*آجیل
چربی های اشباع نشده در این خوراکی ژن هایی را که ذخیره چربی را کاهش می دهد و سوخت و ساز انسولین را بهبود می بخشد فعال می کند.

*تخم مرغ کامل
چربی زرده تخم مرغ بیشتر چربی اشباع نشده است و به روند کاهش میزان کلسترول مضر کمک می کند.علاوه بر آن ماده ای به نام کولین در آن، مکانیزم سوخت وساز چربی در اطراف کبد را تحریک می کند.

*ماست یونانی
سرشار از پروتئین،کلسیم و پروبیوتیک برای کاهش وزن مفید است.به خصوص ماست پر چرب که نسبت به کم چرب دارای پروتئین و چربی بیشتر و قند کمتر است در نتیجه گرسنگی را برطرف می کند.پروتئین دیرتر شکسته می شود و چربی نیز احساس سیری ایجاد می کند.

*روغن زیتون
سر شار از پلی فنولز است که با سرطان مقابله می کند و دارای تک چربی اشباع نشده از جمله اسید اولئیک است که قلب را تقویت می کند .این نوع چربی باعث کاهش وزن می شود.

 

ارسال شده در 30 اردیبهشت 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • روغن نارگیل و خواص و طرز تهیه آن درمنزل
  • اهمیت صبحانه در دوره های مختلف
  • ایجاد تغییرات ساده رژیم غذایی برای زندگی طولانی تر
  • یک دنیا خاصیت برای توت سفید
  • تضمین و تقویت سلامت بدن کودک با این خوراکی ها
  • گذراندن حاملگی بدون خطر
  • به چه دلیل بعضی از افراد موسیقی برایشان خوشایند نیست؟
  • عکس های سیستم جمع آوری اتومات خون
  • تمرین کگل و تاثیرات مفید آن بر زنان باردار
  • پیشگیری و درمان افتادگی رحم
  • کاهش ریسک ام اس در کودک با دریافت ویتامین D کافی در بارداری
  • تیپ مورد پسند همه بانوان
  • مشخصه بارز افسردگی
  • دسری با پوره خرمالو و موز
  • انتقادات وارد شده بر سونا
  • محبوبترین ها

  • روش های توسعه قدرت و تمرينات قدرتی
  • کنترل اشتها با فعالیت ورزشی شاد
  • پیامدهای مصرف داروهای استروئیدی
  • اطلاعات کامل در خصوص شوتوکان کاراته
  • مقابله با سردرد در حین ورزش
  • ورزش های قدرتی و این آسیب ها
  • انعطاف پذیری پویا
  • جام حذفی ایران چه تاریخچه ای دارد؟
  • در ۴ هفته سینه‌های قوی‌تردرست کنید
  • چرا خانمها نسبت به آقایان فعالیت ورزشی کمی دارند؟
  • انقباض عضله چه زاوایایی دارد؟
  • بهترین ماده برای لایه بیرونی لباس ورزشی
  • نحوه بازی اسنوکر وتجهیزات مربوط به آن
  • ورزش تناوبی چه کار آیی دارد که اینقدر توصیه می شود؟
  • آیا اهمیت از پله بالا رفتن اینقدر زیاد است؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است