دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر آزاده آقازاده
دکتر آزاده آقازاده
ماموگرافی، سونوگرافی دیجیتال
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص گوارش و كبد و آندوسكوپی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست

ورزش و قوی کردن پاها مغز سالم و قوی مشغله ذهنی قویت کارکردهای شناختی مغز قوی بودن سایر اعضای بدن قدرت مغز داشتن ذهن و مغزی قوی تقویت پاها افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن

 

آیا میدانستید مشغولیات فکری چه تاثیراتی روی ذهن میگذارند با چه روش هایی می توانیم ذهن و حافظه خود را پرورش دهیم.

مطالعات اخیر نشان می دهد مشغله ذهنی برای مغز مفید است و علاوه بر افزایش حافظه و استدلال منطقی، عملکرد شناختی مغز را افزایش می دهد.

اکثر افراد از اینکه مشغله ذهنی دارند و مجبورند به صورت فشرده به تمام موارد رسیدگی کنند، ناراضی هستند. ولی مطالعات محققان دانشگاه تگزاس نشان می دهد عملکرد شناختی و قابلیت های مغز افرادیکه برنامه فشرده ای دارند، بیشتر است و برنامه فشرده روزانه یکی از فاکتورهای سلامت مغز است.
به گزارش ساینس، در این مطالعه به مشغله ذهنی مفید اشاره شده است و اکیدا توصیه می شود که مشغله توام با استرس و تنش روحی، اثرات مخربی بر حافظه و عملکرد مغز دارد. محققان توصیه می کنند که با برنامه ریزی دقیق می توان چند کار را به طور همزمان مدیریت کرد. مشغله های مثبت شامل پرداختن به امور الهام بخش و مفیدی است که با انگیزه انجام می شود و برای بدن و مغز مفید است.
زندگی سالم و پرمشغله علاوه بر اینکه فرصت رشد و یادگیری را فراهم کرده و به افزایش حافظه کمک می کند، منجر به ایجاد ارتباطات عصبی جدید در مغز می شود. در ادامه این مطالعه آمده است که شیوه زندگی پرمشغله سبب افزایش سرعت پردازش مغز، بهبود حافظه و استدلال منطقی و افزایش دامنه واژگان می شود.
محققان به افراد و به ویژه افراد میانسال و سالمند توصیه می کنند که برای داشتن ذهن قوی، همواره فعال بمانند و به انجام فعالیت هایی بپردازند که سبب نرمش ذهن می شود. یکی دیگر از مزیت های فعالیت ذهنی، پیشگیری از افسردگی است.
نتایج این تحقیقات در نشریه Frontiers in Aging Neuroscience منتشر شده است.
ایرنا

 

5 1000
ارسال شده در 30 اردیبهشت 1395 توسط با موضوع مغز و اعصاب

پیشنهاد سردبیر

  • جعفر والی به بیمارستانی دیگر منتقل شد
  • اگر ازماشین ظرفشویی استفاده می کنید دست نگه دارید
  • باید و نباید های پیتزا خوردن در دوران حاملگی
  • خوراکی های تابستانی که باعث کاهش وزن می شوند
  • 5 ادویه ای که قند خونتان را تنظیم می کند
  • تاثیرات مثبت چربی های سالم بر بدن
  • تازه ترین فناوری برای تشخیص اعتیاد
  • هرآنچه باید درباره مفصل زانو بدانیم
  • محبوبترین ها

  • بوتاکس برای درمان میگرن؟ درمانهای جایگزین میگرن
  • پس از حجامت، خون ندهید
  • درمان با هورمون تهدیدی برای سرطان سینه
  • رابطه ی پوکی استخوان، بیماری های هورمونی و پریودنتال
  • مسری بودن اضافه وزن
  • بررسی علل و روش های درمان بی خوابی و بد خوابی (اینسومنیا)
  • یک گوشی پزشکی به انضمام یک دستگاه نوار قلبی
  • با انواع بی خوابی از اضطراب تا بی برنامگی آشنا شوید
  • رپورتاژ

  • غربالگری نوزادان جهت بیماری متابولیک
  • ترک سیگار با جدیدترین روش توسط دکتر احیایی
  • زیباتر شدن چهره با روش های نوین
  • دندان تاجی از زیبایی
  • لیزرهای نوین راه حلی آسان برای زیبایی لبخند
  • ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x