48879 خوراکی های التهاب آور

چه مواد غذایی در بروز التهاب در بدن تاثیرگذارند و باعث بروز آن می شوند چه توصیه ها و پرهیزهای غذایی در این زمینه باید در نظر بگیریم

التهاب واکنش طبیعی بدن به جراحت و عفونت است. زمانی که واکنش التهابی بدن شدید و طولانی باشد، به التهاب مزمن تبدیل می شود. التهاب مزمن احتمال بروز دیابت و بیماری های قلبی را افزایش می دهد.

مطالعات اخیر محققان دانشگاه منچستر نشان می دهد واکنش های التهابی بدن با مصرف ترکیباتی به نام پلی فنول مرتبط است. پلی فنول یک ترکیب گیاهای است که از بدن در برابر پاتوژن های مضر (عوامل بیماری زا) محافظت می کند.

به گزارش ساینس،این مطالعه با تمرکز بر ارتباط بین پلی فنول و یک نشانگر التهاب به نام سیتوکین، نشان می دهد که ترشح سیتوکین بستگی به میزان مصرف میوه و سبزیجات دارد. این مطالعه نشان می دهد هرچه میزان مصرف میوه ها و سبزیجاتی مانند پیاز، انگور قرمز، زردچوبه، چای سبز و انواع توت بیشتر باشد، التهاب کمتری در بدن دیده می شود.
مواد غذایی حاوی پلی فنول بر اساس نشریه اروپایی علوم تغذیه عبارتند از :
-پونه و نعنای خشک
-پودر کاکائو
-کرفس
-شکلات سیاه
-تخم کتان
-فندق
-رزماری
-آویشن خشک
-زغال اخته
-زیتون سیاه
-آرد سویا
-سرکه
-هویج
-انگور
-گلابی
-شیرسویا
-شلیل
-سیب زمینی
-بادام
-مارچوبه
-سیب
-چای سیاه و سبز
-اسفناج
-موسیر
-پیاز
معمولا بیماری های التهابی مزمن با داروهای گلوکوکورتیکوئید که یک خانواده از هورمون های استروییدی هستند درمان می شوند که عوارض جانبی جدی دارند.
اضافه وزن، ضعف سیستم استخوانی، دیابت، افزایش فشار خون، تحریکات پوستی، آکنه، قاعدگی نامنظم، خستگی مزمن و افسردگی از شایع ترین عوارض جانبی این دارو ها محسوب می شوند.
مطالعات دیگر صورت گرفته توسط محققان مرکز تحقیقاتی کلیولند آمریکا تحقیقات نشان می دهد که سبزیجات حاوی لیکوپن و کاروتنوئیدهای دیگر باعث کاهش التهاب در بدن می شوند و در صورت مصرف منظم آنها، دیگر نیازی به استفاده از داروهای استروییدی نیست.
لیکوپن به رنگدانه های کاروتنویید قرمز رنگ موجود در سبزیجات و فرنگی جات گفته می شود. گوجه فرنگی حاوی بیشترین مقدار لیکوپن است. انواع توت ها، فلفل، هویج و اسفناج نیز حاوی کاروتنویید هستند و از بروز التهاب جلوگیری می کنند.
در ادامه تحقیقات آمده است که زردچوبه، زنجبیل و بذر کتان نیز در سرکوب التهاب بدن موثر هستند.
آرتریت روماتویید یکی از شایع ترین بیماری های مرتبط با التهاب است. میزان التهاب با افزایش سن بیشتر در بدن دیده می شود. انواع آجیل و غلات سبوس دار نیز دارای خواص ضد التهابی هستند.نتایج این تحقیقات در نشریه British Journal of Nutrition منتشر شده است.

ایرنا

 

ارسال شده در 30 اردیبهشت 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع بیماری ها

پیشنهاد سردبیر

  • موز را از قلم نیندازید
  • هرآنچه که درباره سیاهی دور چشم نمی دانستید
  • نگاهی به اصول موفقیت دیگران
  • اهمیت کسب مهارت در برابر مشکلات روانی
  • افزایش شیر مادر با این روش ها
  • فعالیت های گروهی در دانش آموزان
  • توصیه هایی برای رهایی از سردی روابط در ازدواج
  • علائم مخفی برای آپاندیس
  • آفت کش ها دشمن نیروی جنسی مردان
  • همه چیز درمورد عفونت قارچی دستگاه تناسلی
  • 10 خصلتی که شما را دوست داشتنی میکند
  • خورد و خوراک یک خانم شیرده
  • بهداشت نزدیکی و مقاربت | بهداشت جنسی بالغین
  • باید و نبایدهایی که باید پذیرفت
  • 5 چای سالم که باید امتحان کنید
  • محبوبترین ها

  • خواص طلایی سنجد را بشناسیم
  • نکاتی بسیار مهم درمورد انتخاب آجیل
  • به پاکسازی بدنتان اهمیت دهید
  • توضیحاتی پیرامون بهتر کردن تغذیه
  • اگر زیاد خرما می خورید بخوانید
  • رنگینک و خواص آن
  • لیست غذایی که باعث طول عمر و سلامتی میشود
  • فراموش نکنید برای لاغر شدن ویتامین ث و کلسیم را
  • فیبروکیستیک و کنترل های رژیمی
  • 7 نکته در ارتباط با افزایش وزن طبیعی و سالم
  • چگونه می توانیم خوردن شکر را کنار بگذاریم
  • مصرف چای کیسه ای،هرگز!
  • این طعم دهنده های رژیمی هم عوارض دارند!
  • استفاده پی در پی از کاهو و سالاد برای کاهش وزن خوبست
  • کند شدن ذهن با این ماده خوراکی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است