کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر خرازی
دکتر محمدرضا خرازی
جراحی زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
858996_913
اگر به تازگی وارد یک جمع دوستانه یا محیط شغلی یا تحصیلی یا اجتماعی جدید شده اید و می خواهید سر صحبت را باز کنید توصیه می کنیم از برخی راه و روش های موثر در این زمینه را در اختیارتان قرار میدهیم

وقتی شغلتان به نحوه مکالمه تان با دیگران متکی باشد، درس های زیادی در مورد گفت و گو با دیگران می آموزید. واقعیت این است که اکثر ما تبحر چندانی در گفت و گو نداریم. «سلست هدلی» چندین دهه به عنوان گوینده رادیو فعالیت کرده است و با عناصر تشکیل دهنده یک گفت و گوی خوب کاملا آشناست؛ صداقت، ایجاز، شفافیت و گوش دادن کافی. هدلی، در این سخنرانی روشنگرانه ما را با 10 قانون گفت و گوی موثر آشنا می کند.

گفت و گو یا مشاجره؟

می خواهم سوالی را مطرح کنم. در صورتی که پاسختان مثبت است، دست هایتان را بالا ببرید. چند نفر از شما تا به حال شخصی را، به دلیل آنکه درباره سیاست، مذهب، نحوه نگهداری از فرزندان یا غذا اظهارنظری توهین آمیز کرده است، از فهرست دوستان خود در فیس بوک حذف کرده اید؟

چند نفر از شما تنها به دلیل آنکه نمی خواهید با کسی صحبت کنید، از او دوری می کنید؟
سال ها پیش از این، می توانستیم تنها با تکیه بر توصیه هنری هیگینز مکالمه ای خوب داشته باشیم. توصیه هیگینز چیزی نبود که جز محدودکردن گفت و گو به احوالپرسی و اظهارنظر درباره وضعیت آب و هوا. اما امروز سوژه های گفت و گو آن چنان متنوع شده اند که این دو موضوع دیگر جالب به نظر نمی رسند.

در جهان ما، هر گفت و گویی پتانسیل تبدیل شدن به یک مشاجره را دارد. در این جهان، سیاستمداران نمی توانند با یکدیگر گفت و گو کنند و حتی درباره پیش پاافتاده ترین مسائل، منازعه هایی پرشور درمی گیرد. این وضعیت به هیچ وجه طبیعی نیست. مرکز پژوهشی «پو» ده هزار بزرگ سال را در آمریکا مورد بررسی قرار داده و به این نتیجه رسیده که انسان هرگز تا این حد قطبی و چنددسته نبوده است. اکنون، انسان ها کمتر اهل سازش و مصالحه هستند و این بدان معناست که عادت نداریم به یکدیگر گوش بدهیم.

تصمیمات مان درباره انتخاب محل زندگی، همسر و دوستانمان برمبنای آنچه که پیش از این به آن باور داشته ایم، شکل می گیرند؛ پس انسان ها به یکدیگر گوش نمی دهند. گفت و گو مستلزم برقراری تعادل بین گفتن و شنیدن است؛ تعادلی که مدت هاست از دست رفته است.

فناوری یکی از دلایل بروز این شرایط است. تلفن های همراه هوشمندی که یا در دستانتان هستند یا چنان نزدیک به شما قرار گرفته اند که در کسری از ثانیه به آن دسترسی خواهید داشت نیز بخشی از این فناوری هستند. فرزندانمان روزانه ساعت ها را پشت صفحه های نمایش به مواجه با یکدیگر و ایده های مختلف اختصاص می دهند و به ندرت فرصتی برای تقویت مهارت های ارتباطی بین فردی به دست می آورند. همه با باید یک سوال را که شاید خنده دار هم به نظر برسد از خودمان بپرسیم: «آیا به نظر شما در قرن بیست و یکم میلادی، مهارتی مهم تر از حفظ مکالمه ای منسجم و مطمئن وجود دارد؟»

10 نکته و یک مفهوم مشترک

شغل من صحبت کردن با دیگران است؛ با برندگان جایزه نوبل، راننده های کامیون، میلیاردرها، مربیان مهدکودک، دولتمردان و لوله کش ها. من با انسان هایی که دوست دارم و دوست ندارم صحبت می کنم. با انسان هایی که سر موضوعی خاص با آنها اختلاف نظر شدید دارم هم مکالمه دارم. اما این اختلاف ها مانع نمی شوند که گفت و گویم با این افراد خوب نباشد. در ادامه نکاتی را مطرح می کنم که به شما در خوب صحبت کردن و خوب گوش دادن کمک می کنند.

1- چند کار را هم زمان انجام ندهید: منظورم این نیست که در یک لحظه فقط گوشی تلفن همراهتان را در دست بگیرید و کار دیگری نکنید. منظورم این است که در لحظه حاضر باشید. هنگام مکالمه، به دعوای امروز با رییستان یا به غذایی که قرار است برای شام داشته باشید، فکر نکنید. اگر می خواهید مکالمه را قطع کنید، درنگ نکنید و درست به این کار بزنید. نباید نیمی از شما درگیر گفت و گو و نیم دیگرتان درگیر مسائل دیگر باشد.

2- فضل فروشی نکنید: اگر می خواهی فرصت اظهارنظر، پاسخ، بحث، مقاومت یا تفصیل را به دیگران ندهید، وبلاگ بنویسید.

3- از سوال های باز استفاده کنید: در این مورد می توانید روزنامه نگارها را الگو قرار دهید. از عباراتی مانند چه کسی، چه چیزی، چه وقت، کجا، چرا و چگونه بهره ببرید. اگر سوالتان پیچیده باشد، پاسخی بیش از اندازه ساده دریافت خواهید کرد.

4- با جریان حرکت کنید: نگذارید افکاری که هنگام گفت و گو به یک باره به ذهنتان هجوم می آورند. شما را از موضوع صحبت غافل کنند. احتمالا مصاحبه های تلویزیونی مختلفی را دیده اید که در آن ها، مصاحبه شونده به مدت چند دقیقه صحبت می کند و مصاحبه کننده ناگهانی سوالی را می پرسد که کاملا بی ربط بوده یا قبلا پاسخ داده شده است. این امر نشان می دهد که مصاحبه کننده چند دقیقه ای از جریان خارج شده و به صحبت های طرف مقابل گوش داده است.

5- از گفتن «نمی دانم» نترسید: افرادی که در رادیو صحبت می کنند می دانند که صدایشان ضبط می شود و به همین دلیل درباره آنچه که در آن ادعای تخصص می کنند و نیز در مورد دانسته ها قطعی شان محتاط هستند. شما نیز جانب احتیاط را در این زمینه رعایت کنید و از گفتن «نمی دانم» ابایی نداشته باشید؛ چون گفته هایتان نباید بی ارزش باشد.

6- تجربه خودتان را با تجربه طرف مقابل برابر ندانید: اگر طرف صحبتتان درباره از دست دادن یکی از اعضای خانواده اش به شما گفت، شما از تجربه مشابهتان چیزی نگویید و یا اگر درباره مشکلی در محل کار برایتان حرف زد، با ابراز تنفر از شغل خودتان با او همدردی نکنید؛ چون تجربیات دو انسان هرگز به یکدیگر شبیه نخواهدبود. مهم تر از آن، موضوع صحبت شما نیستید، گفت و گو را فرصتی برای تبلیغات ندانید.

7- از تکرار بپرهیزید: تکرار نظرات و سخنانتان به طرف مقابل القا می کند که قصد برتری جویی را بر او دارید و از آن مهم تر این که مکالمه خسته کننده و کسالت بار است. این اتفاق در محیط کار یا هنگام گفت و گوی والدین و فرزندان به وفور رخ می دهد. می خواهیم حرفمان را به کرسی بنشانیم و در همین راستا، نظرمان را بارها و بارها در قالب های مختلف تکرار می کنیم. مرتکب این اشتباه نشوید.

8- به حاشیه نروید: صادقانه بگویم که دیگران به نام ها، سال ها، تاریخ ها و همه جزییاتی که تلاش می کنید در ذهنتان پیدا کنید، اهمیتی نمی دهند. این خود شما هستید که برایشان مهم هستید. آن ها درباره خصوصیات شما و نقاط مشترکتان با یکدیگر کنجکاو هستند. حواشی را کنار بگذارید.

9- گوش دهید: مهم ترین نکته، گوش دادن است. از آدم های مهم زیادی شنیده ام که گوش دادن مهم ترین مهارتی است که هر انسان می تواند در خود پرورش بدهد. «اگر دهانت همیشه باز باشد، چیزی یاد نمی گیری»؛ این نقل قولی شرقی با اندکی تغییر بد. «استفان کاوی» هم انظهارنظر جالبی در این مورد کرده است: «اکثر ما نه هدف درک کردن بلکه با هدف پاسخ دادن به دیگران گوش می دهیم.»

10- موجز باشید: سخنان موجز هم جذاب هستند و هم موضوع اصلی را پوشش می دهند.

همه این ده نکته در یک مفهوم خلاصه می شوند و آن، اینکه به دیگران توجه و علاقه نشان دهید.پس وارد اجتماع شوید، با مردم صحبت کنید، به مردم گوش دهید و مهم تر از همه، آماده شگفت زده شدن باشید.

دو هفته نامه موفقیت – مریم اردکانی

 

5 1000
ارسال شده در 29 اردیبهشت 1395 توسط با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • خستگی نشانه خوبی نیست
  • زیبایی پوست با لایه برداری
  • لیموناد گریپ فروتی
  • جوش های این نواحی صورت را هرگز نترکانید
  • روش های روشن کردن پوست سبزه
  • مردان بیشتر از زنان دچار سرطان دهان میشوند،چرا؟
  • اگر دچار افسردگی هستید این اقدامات را انجام دهید
  • تاثیرمستقیم نگرش اقتصادی افراد بر سلامت آنان
  • محبوبترین ها

  • خستگی آدرنال و موارد مهم در این باره
  • عوارض جانبی خوردن سالاد همراه با غذا
  • ایران دارای برچسب چراغ راهنمای تغذیه
  • بیماری عروسک گردان کلاه قرمزی
  • حد نرمال کم شدن وزن در ماه
  • توصیه هایی هنگام سرگیجه داشتن
  • مضرات چای کله مورچه ای و باروتی
  • اشتباه پزشکی این بار برای خواننده دردسر ساز شد
  • رپورتاژ

  • لبخند را به عنوان امضاء خاص چهره خود اضافه کنید!
  • مرجع فروش انواع ویلچر, ویلچر برقی, واکر, عصا
  • دکتر صابر گوگانی متخصص ارتودنسی دندان
  • خدمات دندانپزشکی دکتر فريال حاجی زاده
  • آیا شیر گاو کلسیم مورد نیاز مادران در دوره شیردهی را تأمین می‌کند؟
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام (NEW) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی