لباس گشاد لباس تنگ لایه زیر؛ لباس ورزشی لایه داخلی لباس ورزشی لایه خارجی لباس ورزشی

لباس ورزشی باید طوری باشد که از تعریق پوستی شما جلوگیری کند. از باندهای کشی و یا پارچه های جاذب رطوبت، در پیشانی خود می توانید به عنوان جلوگیری از ورود عرق به چشمانتان استفاده کنید. چه مرد و چه زن باید لباس های زیر مناسبی بر تن داشته باشند که از بدن آن ها محافظت نماید. عملکرد انسان در دمای حدود 99 درجه فارنهایت یا 38 درجه سانتی گراد به بهترین شکل ممکن است و برای حفظ این دما می توانیم گرما را از راه انتقال، تشعشع و تعریق تلف کرده و کاهش دهیم. با پوشیدن لباس های گشاد و خنک می توان از گرمازدگی ناشی از فعالیت های شدید بدنی اجتناب کرد. اتلاف حرارت و کاهش گرما از طریق تبخیر بیشتر هنگام ملبس بودن اتفاق می افتد اما این امر برای اینکه باعث تبخیر کامل عرق بدن شود کافی نیست.
در خلال فعالیت بدنی بلندمدت، به ویژه در زمستان ورزشکاران باید بر اساس قاعده چند لایه لباس بپوشند. پوشیدن چند لایه لباس نازک گرمای بدن را بهتر نگه می دارد تا
لایه های کمتری از لباس های ضخیم.

لایه داخلی:
لباس زیرین باید شامل جلیقه ای باشد که موجب تبخیر آسان عرق بدن شود و از تماس رطوبت و پوست پیشگیری نماید. این لباس از جنس کتان و دارای شیارهای عمودی است که قطره های عرق را جذب می کند و به سرعت پراکنده می سازد. در زمستان زیرپوش باید آستین بلند و گشاد باشد و درزهای سفتی نداشته نباشد.
لایه میانی:
این لایه باید در پوشش و حفظ گرما سهیم باشد و ممکن است شامل یک پیراهن یا ژاکت پشمی و یا کتانی باشد. در زمستان پوشیدن لباس پشمی مفید است زیرا ظرفیت خوبی از نظر پوشش، حفظ گرما و اجازه عبور رطوبت دارد.
لایه خارجی:
لباس رویی ممکن است یک بالا پوش بلند بادگیر و ترجیحا ضد آب و دو لایه باشد تا تهویه به طور منظم انجام شود. بالا پوش باید اجازه تبخیر و رطوبت را بدهد.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 30 اردیبهشت 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • چگونه از بلوغ زودرس دختران باخبر شویم؟
  • سرطان آندومترچه نوع سرطانی است؟
  • تاثیرپذیری رابطه جنسی از سرطان پستان
  • قهرمان شدن چه مشخصه هایی دارد؟
  • برای بالا بردن انگیزه این شیوه ها را به یاد داشته باشید
  • آیا هر مواد غذایی که برای سلامتی مفید باشد برای دندانها هم مفید است؟
  • روشی خانگی برای تسکین کمردرد
  • هزار راه حل برای شاد شدن
  • عمل کاشت مو انجام دهیم یا نه
  • نشانه های دیابت بارداری و راه تشخیصی
  • برای کنترل کلسترول 6 هفته سویا بخورید
  • روغنی برای کاهش آسیب به دندان
  • رفتارهای مهم در روز اول کاری
  • مویز و خاصیت سلامت زای آن
  • توصیه هایی برای داشتن حس بهتر به زندگی
  • محبوبترین ها

  • سختی بیشتر،مقاومت افزون تر
  • اهمیت مراقبت مادران از سلامتی شان
  • از مقایسه کردن همسرتان با دیگران بپرهیزید
  • کابوس در شب با این عوامل
  • تشخیص زود هنگام اختلال خوردن
  • ویژگی های شخصیتی در علم روانشناسی
  • سادگی از یاد رفت و شادی مصنوعی شد!
  • با این روش ها مغز خود را سلامت نگاه دارید
  • چگونه خلاقانه تر رفتار کنیم
  • 7 رفتار عجیبی که دست انسان نیست
  • هرآنچه درباره استرس باید بدانید
  • راه های پای بند کردن شوهرتان به زندگی زناشویی
  • مقاله ای در رابطه با اسکیزوفرنی
  • تنهایی و بالا رفتن احتمال بروز اختلالات روانی
  • چگونه میتوان اختلال دو قطبی را تشخیص داد؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است