دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر آزاده آقازاده
دکتر آزاده آقازاده
ماموگرافی، سونوگرافی دیجیتال
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص گوارش و كبد و آندوسكوپی
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا

images

گرم کردن به حرکات آهستگی و فعالیت های سبک قبل از تمرین اصلی یا مسابقه گفته می شود که هدف آن آماده کردن بدن عضلات و مفاصل برای تمرین شدید یا مسابقه است. گرم کردن بدن شامل چند دقیقه حرکات سبک قبل از هر گونه تمرین شدید یا مسابقه ورزشی و حتی فعالیت های جسمانی روزمره که شدید باشد ضروری است. نیاز به گرم کردن با توجه به شدت تمرین یا مسابقه متغیر است. هر چه شدت تمرین یا مسابقه بیشتر باشد زمان بیشتری برای گرم کردن نیاز است و حرکات نرمشی و کششی برای تمام قسمت های مختلف بدن باید کامل تر انجام شود.
شدت گرم کردن باید به حدی باشد که ضربان قلب حدود 30 تا 60 ضربه در دقیقه افزایش یابد و به حدود 90 تا 120 ضربه در دقیقه برسد. شدت فعالیت باید به قدری باشد که دمای بدن و عضلات را حدود یک درجه سانتی گراد افزایش دهد و پس از 3 تا 5 دقیقه عرق کردن در دمای معمولی شروع شود. البته زمان عرق کردن شاخص دقیقی نیست چون به عوامل محیطی مثل درجه دما و رطوبت بستگی دارد.
مدت زمان گرم کردن به شدت آن بستگی دارد اما حداقل 3 تا 5 دقیقه زمان لازم است با افزایش سن مدت بیشتری برای گرم کردن بدن نیاز است. برای رسیدن به حداکثر فواید گرم کردن توصیه می شود فعالیت اصلی چند دقیقه بعد از گرم کردن انجام شود.
میزان گرم کردن فقط به شدت تمرین و مسابقه بستگی دارد و نه به خود ورزشکار این تصور که ورزشکاران حرفه ای به دلیل داشتن توانایی های جسمانی باال به گرم کردن احتیاج ندارند اشتباه است. ورزشکاران مبتدی، آماتور یا حرفه ای همگی به گرم کردن قبل از تمرین نیاز دارند. البته با توجه به این که ورزشکاران حرفه ای تمرینات شدیدتری را انجام می دهند یا اینکه یک باره فشار زیادی را در مسابقه به بدن وارد می کنند معمولا به گرم کردن بیشتری نیاز دارند.
گرم کردن بیش از حد از نظر جسمانی خسته کننده و از نظر روانی کسل کننده است. به همین دلیل نباید در گرم کردن افراط کرد.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

5 1000
ارسال شده در 30 اردیبهشت 1395 توسط با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • گوشه چه نوع بیماری است و چگونه درمان میشود؟
  • نقش غدد جنسی در بلوغ
  • 20 داروی گیاهی فوق العاده برای چربی شکم-قسمت1
  • افزایش میل اطفال به تناول کردن غذا
  • بحث های عاشقانه میان زوجین
  • روش هایی برای بهتر خوردن دارو
  • در مورد سس های خوشمزه قاره آمریکا بیشتر بدانید(1)
  • برای دیابت سم زدایی کنید
  • محبوبترین ها

  • متعادل نبودن بیوانرژتیک در سلولهای بتا و مبتلا به دیابت نوع 2
  • آشنایی بیشتر با جدیدترین شیرین کننده مصنوعی
  • مصرف قندهای رژیمی برای افراد دیابتی
  • ورزش کردن در این ساعات برای افراد دیابتی بسیار مفید است
  • دیابت و بارداری
  • افزایش خطر بیماری قلبی با دیابت بارداری در دوران میانسالی
  • غلظت یک آنزیم کبدی با ریسک ابتلا به دیابت حاملگی چه ارتباطی دارد
  • تشخیص دیابت نوع با یک روش تشخیصی جدید
  • رپورتاژ

  • سونوگرافی،ماموگرافی و رادیولوژی مهر ایرانیان
  • ليزر موهای زائد با الکس کوترا
  • قدر کلیه هایتان را بیشتر بدانید
  • محصولات دارویی و گیاهی
  • طرز تهیه اسموتی های خوشمزه و چربی سوز
  • ارکید
    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x