گرم کردن بدن قبل از ورزش فعالیت ورزشی سرد کردن بدن تمرین کششی آسیب های جسمانی

گرم کردن به حرکات آهستگی و فعالیت های سبک قبل از تمرین اصلی یا مسابقه گفته می شود که هدف آن آماده کردن بدن عضلات و مفاصل برای تمرین شدید یا مسابقه است. گرم کردن بدن شامل چند دقیقه حرکات سبک قبل از هر گونه تمرین شدید یا مسابقه ورزشی و حتی فعالیت های جسمانی روزمره که شدید باشد ضروری است. نیاز به گرم کردن با توجه به شدت تمرین یا مسابقه متغیر است. هر چه شدت تمرین یا مسابقه بیشتر باشد زمان بیشتری برای گرم کردن نیاز است و حرکات نرمشی و کششی برای تمام قسمت های مختلف بدن باید کامل تر انجام شود.
شدت گرم کردن باید به حدی باشد که ضربان قلب حدود 30 تا 60 ضربه در دقیقه افزایش یابد و به حدود 90 تا 120 ضربه در دقیقه برسد. شدت فعالیت باید به قدری باشد که دمای بدن و عضلات را حدود یک درجه سانتی گراد افزایش دهد و پس از 3 تا 5 دقیقه عرق کردن در دمای معمولی شروع شود. البته زمان عرق کردن شاخص دقیقی نیست چون به عوامل محیطی مثل درجه دما و رطوبت بستگی دارد.
مدت زمان گرم کردن به شدت آن بستگی دارد اما حداقل 3 تا 5 دقیقه زمان لازم است با افزایش سن مدت بیشتری برای گرم کردن بدن نیاز است. برای رسیدن به حداکثر فواید گرم کردن توصیه می شود فعالیت اصلی چند دقیقه بعد از گرم کردن انجام شود.
میزان گرم کردن فقط به شدت تمرین و مسابقه بستگی دارد و نه به خود ورزشکار این تصور که ورزشکاران حرفه ای به دلیل داشتن توانایی های جسمانی باال به گرم کردن احتیاج ندارند اشتباه است. ورزشکاران مبتدی، آماتور یا حرفه ای همگی به گرم کردن قبل از تمرین نیاز دارند. البته با توجه به این که ورزشکاران حرفه ای تمرینات شدیدتری را انجام می دهند یا اینکه یک باره فشار زیادی را در مسابقه به بدن وارد می کنند معمولا به گرم کردن بیشتری نیاز دارند.
گرم کردن بیش از حد از نظر جسمانی خسته کننده و از نظر روانی کسل کننده است. به همین دلیل نباید در گرم کردن افراط کرد.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 30 اردیبهشت 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • تنهایی ورزش کردن و مضرات آن
  • اضافه وزن و حجیم شدن شکم با این عوامل
  • با ارزان ترین روش وزن خود را کم کنید
  • جلوگیری از بروز کم شنوایی در زنان با مصرف ماهی
  • اینطوری دسر بخورید تا چاق نشوید
  • رفع خشکی و چروکیده شدن پوست با آبرسانی
  • کدام خوراکی را برای کدام عضو بدن آفریده شده است
  • کم خوابی و بیقراری از مهمترین نشانه های کودکان بیش فعال است
  • محبوبترین ها

  • نحوه صحیح مقابله با خطای اطفال
  • پرورش چندقلوها و این ترفندها
  • نوع تغذیه آلرژی زا در اطفال
  • مناسب ترین مکان تحصیلی برای کودکان
  • شیرخواران زیر 6 ماه و رعایت این نکات
  • خجالت در سنین پایین
  • مواد غذایی که برروی ضریب هوشی کودک تاثیرگذارند
  • خانواده و بد غذا شدن بچه
  • رپورتاژ

  • همه چیز درباره کم‌خونی
  • ایمپلنت؛ تنها جایگزین دندان از دست رفته
  • بیماری های پستان (اعمال جراحی-کنترل و بررسی توده ها و سرطان پستان)
  • کلینیک سیب سرخ -گونه‌گذاری،فرم‌دهی چانه، برجسته‌سازی لب
  • درمانی بدون درد در نهایت آرامش با یک دندانپزشک حرفه ای
  • الو دکتر

    نخ دندان ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    دکتر هومن عشقی
    پرپین آلا

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است