images

گرم کردن به حرکات آهستگی و فعالیت های سبک قبل از تمرین اصلی یا مسابقه گفته می شود که هدف آن آماده کردن بدن عضلات و مفاصل برای تمرین شدید یا مسابقه است. گرم کردن بدن شامل چند دقیقه حرکات سبک قبل از هر گونه تمرین شدید یا مسابقه ورزشی و حتی فعالیت های جسمانی روزمره که شدید باشد ضروری است. نیاز به گرم کردن با توجه به شدت تمرین یا مسابقه متغیر است. هر چه شدت تمرین یا مسابقه بیشتر باشد زمان بیشتری برای گرم کردن نیاز است و حرکات نرمشی و کششی برای تمام قسمت های مختلف بدن باید کامل تر انجام شود.
شدت گرم کردن باید به حدی باشد که ضربان قلب حدود 30 تا 60 ضربه در دقیقه افزایش یابد و به حدود 90 تا 120 ضربه در دقیقه برسد. شدت فعالیت باید به قدری باشد که دمای بدن و عضلات را حدود یک درجه سانتی گراد افزایش دهد و پس از 3 تا 5 دقیقه عرق کردن در دمای معمولی شروع شود. البته زمان عرق کردن شاخص دقیقی نیست چون به عوامل محیطی مثل درجه دما و رطوبت بستگی دارد.
مدت زمان گرم کردن به شدت آن بستگی دارد اما حداقل 3 تا 5 دقیقه زمان لازم است با افزایش سن مدت بیشتری برای گرم کردن بدن نیاز است. برای رسیدن به حداکثر فواید گرم کردن توصیه می شود فعالیت اصلی چند دقیقه بعد از گرم کردن انجام شود.
میزان گرم کردن فقط به شدت تمرین و مسابقه بستگی دارد و نه به خود ورزشکار این تصور که ورزشکاران حرفه ای به دلیل داشتن توانایی های جسمانی باال به گرم کردن احتیاج ندارند اشتباه است. ورزشکاران مبتدی، آماتور یا حرفه ای همگی به گرم کردن قبل از تمرین نیاز دارند. البته با توجه به این که ورزشکاران حرفه ای تمرینات شدیدتری را انجام می دهند یا اینکه یک باره فشار زیادی را در مسابقه به بدن وارد می کنند معمولا به گرم کردن بیشتری نیاز دارند.
گرم کردن بیش از حد از نظر جسمانی خسته کننده و از نظر روانی کسل کننده است. به همین دلیل نباید در گرم کردن افراط کرد.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 30 اردیبهشت 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • پیشگیری از سرطان کبد با مصرف قهوه
  • یک گوشی پزشکی به انضمام یک دستگاه نوار قلبی
  • مواد لازم برای پای گوشت به سبک ایتالیایی
  • یبوست در سنین پایین
  • برای کاهش چربی شکم یک میان وعده‌ عالی
  • بهترین رژیم غذایی برای بیماران دارای فشار خون و دیابت
  • مسکن های طبیعی و پرخاصیت
  • مبتلا شدن به آبله مرغان در بزرگسالی
  • چگونه ماسکارا (ریمل) بزنید؟ آموزش کامل ریمل زدن
  • پیش بینی و تشخیص زود هنگام افسردگی
  • نامطبوع ترین بوهای بدن و راههای رفع هر کدام
  • تقویت قوای جنسی با ورزش
  • جهت تجدید قوای جنسی با روش گیاهی
  • اهمیت و ارزش وعده شام برای سلامتی
  • هنگام گرسنگی یک لیوان آب خنک بنوشید
  • محبوبترین ها

  • آیا آب معدنی برای پیشگیری از بیماریهای مغزی خوب است؟
  • حبوبات و نشاسته را باهم مصرف نکنید
  • اگر می خواهید به آرتروز مبتلا نشوید بخوانید
  • تکنیک های ورزشی برای کاهش اشتها در کودک
  • چگونه طی یک ماه وزنتان را پائین بیاورید
  • بررسی کالری زردآلو
  • کمبود آهن و مشکل جذب آن
  • بخور نخورهای 3 روزه برای تناسب اندام
  • چگونه بدون رژیم غذایی لاغر شویم؟بخش دوم
  • لیستی از غذا های مناسب برای خانم های باردار
  • ارتباط استرس مزمن و چاقی
  • به این دلایل دوغ مفید است ، به این دلایل مضر
  • همه چیز درمورد فواید و مضرات انواع شکلات
  • مادران باردار تخم مرغ مصرف کنند
  • خطر خفگی با این میوه پرطرفدار
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است