864279_257

با تشویق اطفال به وزش های دسته جمعی می توانیم آن ها را اجتماعی تر و خوشحال تر ببینیم به آن ها کمک کنیم شاداب تر  و باهوش تر از قبل شوند

 کودکان نیاز دارند که فعال باشند، ورزش کنند ، بدوند، کوه نوردی کنند، برقصند، بازی های رایانه ای انجام دهند و فوتبال بازی کنند، آنها احساس بهتری خواهند داشت، سالم تر خواهند بود و قادر خواهند بود به آسانی یاد بگیرند.

بازی فوتبال برای کودکان :

بازی فوتبال به کودکان کمک می کند که مهارت های اجتماعی همانند اشتراک گذاری، رعایت کردن نوبت، همکاری کردن و یادگیری شکست و پیروزی را در خود به وجود آورند و مهارت های فیزیکی مانند دویدن، هماهنگی چشم و دست و مهارت کنترل توپ را تقویت کنند.

همچنین زمانی که کودک با کودکان دیگر مشغول انجام کاری است یک حس تعلق و مشارکت پیدا می کند.

ورزش کودک همچنین یک آزادکننده خوب برای استرس است و می تواند به کودکی که درخوابیدن، تمرکز کردن و ارتباط با دوستان مشکل دارد کمک کند. قدم زدن زیاد به صورت فعالیت روزانه ،می تواند به سالم نگه داشتن وزن کودک کمک کند. کودکانی که فعال هستند احتمال تبدیل شدن آنها به یک بزرگ سال فعال بیشتر است.

چند ساعت فعالیت بدنی برای کودکان لازم است؟

کودکان(و بزرگسالان) نیاز دارند همه روزه با هر چند راهی که می توانند فعال باشند.

خردسالان(۱ تا ۳ ساله) و کودکان پیش دبستانی(۳ تا ۵ ساله) باید هر روز به مدت حداقل ۳ ساعت و به صورت پراکنده در طول روز فعالیت فیزیکی داشته باشند.

کودکان نوپا نیازی ندارند که تمام فعالیت فیزیکی سه ساعته شان را با هم دیگر و بصورت یک جا انجام دهند، این فعالیت فیزیکی می تواند در طول روز متراکم شود و شامل فعالیت های سبک مانند بشین وپاشو، قدم زدن در اطراف خانه و به همان اندازه شامل انجام دادن فعالیت های شدید مانند دویدن و پریدن شود، بازی فعال بهترین راه برای فعالیت فیزیکی کودکان نوپا است.

کودکان ۵ الی ۱۲ ساله ترکیبی از فعالیت های متوسط و شدید به مدت ۶۰ دقیقه در روز توصیه می شود، مثال های فعالیت های متوسط شامل پیاده روی سریع، دوچرخه سواری یا هر نوع از بازی فعال می شوند.

فعالیت های شدید کودکان را به نفس نفس زدن می اندازد و شامل ورزش های حرفه ای مانند فوتبال و والیبال و به همان اندازه فعالیت های مانند رقص ورزشی، دویدن و مسابقات شنا می شود.کودکان معمولا فعالیت را در ترتیب های متناوب که از چند ثانیه تا چندین دقیقه تنظیم شده اند متراکم و فشرده می کنند، بنابراین هر نوع بازی فعالی معمولا شامل چند فعالیت شدید و فشرده می شود.

از همه مهم تر آنکه کودکان به فرصتی نیاز دارند تا در انواع فعالیت هایی که سرگرم کننده هستند و متناسب توانایی ها، مهارت ها و علاقمندی های آنها است شرکت کنند.تنوع همچنین سلسله ای از سود های سلامتی، تجربیات و چالش ها را به کودکتان ارائه می دهد.

ورزش سالم برای کودک

اگر ورزش شروع بر غلبه کردن بر زندگی کودک کرد این شمایید که باید بیاندیشید که آیا مشکلی وجود دارد که نیاز باشد شما به جستجوی آن بپردازید، کودکان و افراد جوانی که بیش از حد ورزش می کنند احتمال اینکه آسیب ببینند و دچار مشکلات جسمی شوند بیشتر از نفع بردن آنها از ورزش کردن است.آنها ممکن است بیش ازحد ورزش کنند بخاطر اینکه مشکلاتی در زندگی یشان وجود دارد، بسیاری از افراد جوان با اختلالات تغذیه ای نیز بیش از حد ورزش می کنند، در این مورد با کودکتان صحبت کنید و از پزشکتان راهنمایی بخواهید.

نکته های برای فعال نگه داشتن کودکان

کودکان باید از فعالیت فیزیکی لذت ببرند.

اگر دیگر افراد خانواده زندگی فعالی داشته باشند احتمال آنکه کودکان نیز فعال شوند بیشتر است، بدین ترتیب اینکه شما نیز فعال باشید برای سلامتی آنها مهم است.

تشویق کردن کودکان بزرگتر، مانند آنهایی که درمقطع دبیرستان هستند به ادامه ی فعالیت ها نیز حائز اهمیت است.

کودکان نوپا تا حداقل به سن ۸ یا ۹سالگی و بعضی اوقات بیشتر نرسند برای ورزش های رقابتی آماده نیستند.

هر چند که کودکان نوپا به قواعد بازی علاقه مند هستند، اما آنها نمی توانند تا زمانی که بزرگتر نشوند قوانین بازی را دنبال کنند.

     پیاده روی کنید، بپرید، دوچرخه سواری کنید و بجای سوار ماشین شدن از یک اسکیتر(شکل زیر) یا مکان های دو استفاده کنید.

دنبال زمین بازی های حوالی خودتان بگردید.

به توپ ها ضربه بزنید و آنها را پرتاب کنید.

فعالیت های آبی می تواند سرگرم کننده باشد اما به نظارت نیاز دارد.

رقص، ژیمناستیک، حرکات نرمشی یا هنرهای رزمی در یک سطح ابتدایی و غیررقابتی فعالیت های سرگرم کننده وجالبی هستند.

بسیاری از کودکان از باشگاه های ورزشی مخصوص کودکان لذت می برند.

از ورزش کودکتان حمایت کنید،علاقه مندیتان را نشان دهید،با ورزش کردن و تماشا کردن و ماندن در کنار آنها به آنها دل گرمی بدهید.

اگر در خانه باغچه ای دارید کودکتان را تشویق کنید که به شما در این امر کمک کند.

وب‌سایت مامانم:

ارسال شده در 31 اردیبهشت 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • اشخاصی که در طی دوران رژیم ضعف میکنند
  • شما چگونه خشم و عصبانیت خود را کنترل می کنید؟
  • پیشنهادات روانشناسی برای خیانت زوجین
  • میوه به را فراموش نکنید
  • نان فلفلی
  • آفت دهان و دلایل به وجود آمدن آن
  • عکس های سیم چین انتهایی دندانپزشکی
  • اعتقادات رایج در زمینه شپش سر
  • اختلال افسردگی شدید در اوایل بزرگسالی
  • تازه مادرها چه بخورند
  • تنها راه به دنیا آمدن نوزادان از مادران معتاد به تریاک
  • شیو ه های جالب برای کاهش درد
  • عیب های پوست قهوه ای
  • سنتی ها و شیوه های ترک سیگارشان
  • دیدگاه طب سنتی درباره خواب
  • محبوبترین ها

  • ویژگی درمانی برای عرق بهارنارنج
  • همه چیز درباره مصرف آرتیشو
  • با عرق کاسنی تنبلی کبد را درمان کنید
  • 11 داروی خانگی برای درمان دردها
  • پیشگیری از بروز از سرطان با طب سنتی
  • تشخیص عرقیات سالم از ناسالم
  • گل داوودی، گیاه درمانگر
  • ژل رویال را دست کم نگیرید
  • مخلوط زردچوبه با شیر
  • داروخانه طب سنتی برای هرکدام از مشکلاتتان
  • اهمیت اصلاح طبع برای چاقی و لاغری
  • رفع انفلوانزا با این گیاه پرفایده
  • توصیه های طب سنتی را در ارتباط با آب کرفس بخوانید
  • درمان های خانگی برای خشکی چشم
  • با کشمش و چای زنجبیل ترش کردن را درمان کنید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است