hhs3020 فواید فیزیولوژیکی گرم کردن

مکانیسم های زیادی وجود دارد که موجب می شود گرم کردن در بهبود اجرا موثر باشد. بروکس (1997) پنج فایده اصلی برای گرم کردن نام برده است:
1. گرم کردن نیازهای متابولیکی را افزایش می دهد.
افزایش سوخت و ساز بدن موجب افزایش انتقال میوگلوبین به عضلات در حال فعالیت و مصرف اکسیژن می شود و در نتیجه اجرای جسمانی کارآمدتر و موثرتر خواهد شد.
2. از تجمع اسید لاکتیک و خستگی زود هنگام جلوگیری می کند.
در گرم کردن جریان خون به عضلات افزایش می یابد و در نتیجه اکسیژن و مواد غذایی بیشتری در اختیار عضلات قرار می گیرد و مواد دفعی از جمله اسیدلاکتیک با سرعت بیشتری از عضلات خارج می شود.
3. دمای عضلات به تدریج افزایش می یابد.
گرم کردن نارنجی بدن موجب افزاش قابلیت کشش عضلات و در نتیجه کاهش احتمال آسیب به بافت های نرم مثل عضله و غلاف آن و کاهش کشیدگی بیش از حد می شود. این مورد به ویژه برای ورزش هایی که به دامنه حرکتی بیشتری در مفصل نیاز دارند مفید است. علاوه بر آن گرم کردن عضلات کارایی مکانیکی عضلات را از طریق کاهش مقاومت چسبندگی افزایش می دهد.

4. سرعت انتقال پیام های عصبی افزایش می یابد.
اجرای مهارت های حرکتی در دمای بالاتر به دلیل افزایش سرعت انتقال پیام های عصبی بهبود می یابد. سرعت انقباض و استراحت عضله نیز بیشتر می شود. در ورزش هایی که به هماهنگی، زمان عکس العمل و چابکی نیاز است از این ویژگی گرم کردن سود برده می شود.
5. در گرم کردن مشکلات عضلانی و قلبی- تنفسی قبل از حاد شدن در حین تمرین اصلی یا مسابقه نمایان می شود.
برخی از مشکلات جسمانی و بیماری های مزمن در گرم کردن شناخته می شود که این مورد در ورزش های با شدت بالا بیشتر تاثیر دارد.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 31 اردیبهشت 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • تازه ترین نشانه های آلزایمر که نمی دانستید
  • زمینه های علاقه مند شدن جوانان به مواد مخدر
  • تفاوت اسید لاکتیک با لاکتات
  • برطرف شدن مشکلات خواب با برنج
  • آب پیاز و عسل درمان طبیعی ریزش مو
  • توصیه های مفید برای مصرف انواع ویتامین ب
  • با چه روش هایی می توان سالم بودن چشم را حدس زد
  • خواص فوق العاده عرق پونه
  • عادات غذایی که ترک کردن آنها خالی از لطف نیست
  • عکس های دستگاه سفالوگراف
  • خطرناک ترین اختلال در کیسه صفرا
  • رژیم 21 روزه لاغری لاغرشو – روز دوم
  • سخنانی که نباید به بیماران سرطانی گفته شود
  • هرگز بند ناف کودک را چرب نکنید
  • ماهی خوردن و کمک به رفع افسردگی
  • محبوبترین ها

  • نجات از سرطان سینه با این روغن
  • کاهش حواس پنجگانه در هنگام پیری
  • زیبایی بینی بدون جراحی
  • تماشای تلویزیون ممکن است باعث چاقی شود
  • یک دستگاه نوار قلبی خیلی کوچک که به بدن وصل نمی شود
  • کمبود ویتامین A چه عوارض مرگباری دارد
  • آیا کوچک کردن شکم به شیوه آبدومینوپلاستی کارساز است؟
  • نمک با امراض خود ایمنی چه ارتباطی دارد؟
  • بیماری های قلبی و مشکلات مالی
  • فشار خون پایین چه درد سرهایی دارد؟
  • علائم هشداردهنده برای سلامت بدن
  • کمبود آنتی اکسیدان در بدن
  • گیاهان خانگی و جلوگیری از سرطان
  • حساسیت به گردگل ها را بطور کامل درمان کنید
  • مصرف مسکن ها بعد از تصادفات برای کاهش درد
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است