index

تغذیه یکی از اصول اساسی زندگی بوده و تغذیه ورزشی نیز از اساسی ترین اصول ورزش محسوب می شود. شواهد بسیاری نشان دهنده رابطه بین مصرف غذا و انجام ورزش ها هستند. یک رژیم غذایی بد به طور یقین اثر منفی بر انجام حرکات ورزشی، حتی اگر به صورت غیر حرفه ای باشند دارد اما اگر یک رژیم غذایی که شامل مقدار کافی از کالری، ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین باشد. انرژی لازم برای انجام یک مسابقه و یا یک ورزش تفریحی را تامین می کند.
ارتباط تغذیه با ورزش از پیش از عصر طلایی یونان شناخته شده بوده است. توجه به فعالیت های جسمانی، غذای مناسب و در کل سلامت عمومی بدن ذهن دانشمندان سامورائی، هندی، مصری، ایرانی و دیگر تمدن های قدیمی را به خود مشغول نموده بود. بیابانگردان اولیه از غذاهایی چون ماهی، گوشت حیوانات وحشی، دانه ها، حبوبات، غلات و میوه های وحشی دردسترس استفاده می کردند. در واقع می توان عده ای از آماده ترین افراد این گروه از لحاظ جسمانی را اولین ورزشکاران تاریخ نامید چرا که اغلب مسافت های طولانی را در زمین دشمن یا اقلیم های ناآشنا برای به دست آوردن غذا طی
می کردند.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 31 اردیبهشت 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • دریافت آهن در دوران حاملگی
  • ناباروری در بین مردان تا چه حد شایع است
  • داروی کمکیVTP-30472 برای دیابت نوع 2 بی اثر است
  • در تمرینات قدرتی و پرورش اندام این سه قانون را مد نظر داشته باشید
  • پرورش مهارت کودک در زمینه اقتصاد
  • نشانه های کاهش قند خون در اطفال
  • علت اعتیاد آورشدن بستنی در بدن
  • صحبت با صدای بلند و ضعف شنوایی
  • سرکوب عطش با این عرقیات
  • رموز طلایی درباره انتخاب قهوه آسیاب شده
  • تاثیرات مختلف آلوی خشک بر بدن
  • راههای تقویت متابولیسم برای کاهش چربی
  • صبحانه سرشار از ویتامین برای کودکان بالای 6 ماه
  • هوس ناگهانی و میل خوردن
  • مواد طبیعی افزایش دهنده دوپامین
  • محبوبترین ها

  • 14 راه معجزه آسا برای تنظیم سطح قند خون
  • عوامل تغذیه ای مهم در ایجاد ناباروری مردان
  • فایده های استفاده از ترشی در کنار غذا
  • افراد معروف برای روز عروسی‌ از چه رژیمهایی استفاده میکنند
  • تاثیرات بی نظیر خام خواری
  • سلامتی بیشتر با غذاهای دریایی
  • آبمیوه ای شگفت انگیز برای کاهش کلسترول
  • ارزش تغذیه ای ماکارونی
  • تاثیر ریز مغذی‏ها و درشت مغذی‏ها در اضافه وزن وکاهش وزن چیست؟
  • روغن زیتون انتخاب خوبی برای پخت و پز نیست
  • مناسبترین نوشیدنی آرامش بخش قبل از خواب
  • ید و هورمونهای تیروئیدی
  • کنجد را بهترین اتفاق زندگی خود حساب کنید
  • فولات و آهن به چه دلیل و چه اندازه
  • معرفی 5 قانون ساده و مؤثر برای کاهش وزن
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است