ویتامین ها و ورزش ویتامین ث مواد معدنی و ورزش منبع ویتامین ب پروتئین و ورزش

در دو دهه گذشته به ورزشکاران اینگونه توصیه می شد که:
«غذای حاوی پروتئین اضافی مصرف کنید. در روزهای قبل از مسابقه کم غذا بخورید. از نوشابه و نوشیدنی های سرد در طول مسابقه استفاده نککنید. در زمان تعریق بیش از اندازه از قرص نمک استفاده کنید و در روزهای پس از مساویتابقه کمتر از حالت عادی غذا مصرف کنید».
اما امروزه ثابت شده است که این توصیه ها بیش از آنکه سودمند باشد برای ورزشکاران زیان آور است. لذا در این فصل سعی می شود تا با بررسی مسایل بهداشتی مرتبط با تغذبیه به ورزشکاران کمک شود تا بازدهی بهتری در حین تمرین و مسابقه داشته باشند.
ویتامین ها: شامل غلات، دانه های روغنی، میوه و سبزی جات، حبوبات، محتوی ویتامین های گروه B و ویتامین C و فولات که برای ورزشکار ضروری هستند می باشند.
متاسفانه ویتامین B12 در محصولات گیاهی یافت نمی شود و منبع اصلی آن غذاها با منشا حیوانی و گوشت می باشد. به همین خاطر گیاه خواران برای تامین ویتامین B12 باید از محصولاتی که از نظر این ویتامین غنی شده اند استفاده کنند مانند انواع سویای غنی شده.
مواد معدنی: استفاده از مقادیر زیاد فیتات و اگزالات (غلات با فیبر بالا، سبزیجات برگ سبز و…) می تواند باعث کاهش میزان برخی از مواد معدنی در بدن شود. روی ماده ای است معدنی، که اغلب در رژیم ورزشکاران زن مطرح است و کمبود آن معمولا در زنان وزشکار مشاهده می شود. از منابع غنی روی می توان به گوشت، حبوبات، محصولات دریایی، غلات سبوس دار و دانه های روغنی اشاره کرد. استفاده ی زیاد از آهن غیر هم، فیبرهای غذایی و اسید فیتیک می تواند جذب روی را کاهش دهد. همچنین مطالعاتی که اخیرا صورت گرفته نشان می دهد محصولاتی که از سویا به دست می آیند نیز می توانند اثرات منفی در جذب روی در بدن داشته باشند.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

امتیاز بدین ! 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...
ارسال شده در 31 اردیبهشت 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • دلایل مختلف برای اشک ریختن خردسالان
  • سرد کردن خون چگونه ممکن است؟
  • عوارض ریشه کن کردن موهای زائد به صورت خودسرانه
  • پرهیزات لازم برای تقویت حافظه
  • ساخت حافظه‌های با قابلیت انتقال اطلاعات بسیار بالا
  • بر عضله سازی و تناسب اندام خود ارضایی چه نتایجی دارد؟
  • مطالبی در ارتباط با تجمع سرومن ( واکس گوش) Cerumen Impaction
  • خشکی پوست شناگران
  • محبوبترین ها

  • درمان های مختلف برای تبخال زمستانی
  • شیوه ای برای سنجش اندازه گیری مقدار گلوکز
  • ۵ نشانه ی بیماری کرون که لازم است بدانید
  • فرمول طبیعی کاهش ریز مو
  • برای پیشگیری از بوجود آمدن رگ های عنکبوتی این ۵ شیوه موثر است
  • ایجاد زخم مزمن با برخی بیماری ها
  • بیش فعالی و اهمیت دادن به آن
  • چیکار کنیم امسال سرما نخوریم؟
  • رپورتاژ

  • لیفت‌پلاس، آخرین تکنیک لیفت صورت، گردن و ابرو
  • فروشگاه تجهیزات پزشکی بازار طب
  • کمک به بهبود هضم و افزایش ایمنی
  • سالن زیبایی و عروس مریم رئوف
  • دندانپزشک زیبایی- ایمپلنتولوژیست – لمینیت
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    محبوبیت داروهای گیاهی در بین بیماران قلبی
    نخ دندان ارکید
    رفع جای نیش حشرات با استفاده از کرم های مختلف
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است