index

درصدی که برای مصرف کربوهیدرات ها در رژیم غذایی ورزشکاران پیشنهاد شده است روزانه 65 درصد کالری مورد نیاز است. کربوهیدرات ها باید عمده نیاز کالری روزانه بدن را تامین کنند. قندهای مرکب در سیب زمینی دانه های خشک، میوه های تازه، سبزیجات، تمام نان های گندمی و حبوبات یافت می شوند. این ها همچنین فیبر و سلولز روزانه که عامل بسیار مهمی در تسهیل وظایف روده است را تامین می کنند. قندهای مرکب، گلوکز لازم را برای کبد و سلول های عضلانی فراهم می کنند. این قندها به صورت گلیکوژن ذخیره و در هنگام نیاز در زمان تمرین به گلوکز تبدیل می شوند.
عیب بعضی از مواد غذایی کربوهیدراتی حجم زیاد آن هاست. این حالت به لحاظ دارا بودن آب و نشاسته می باشد. لذا به نظر می رسد در مورد ورزشکارانی که دارای تمرینات شدید هستند از مواد قندی متراکم مانند کیک، میوه های خشک (کشمش، خرما، توت و انجیر)، شکلات و عسل برای جبران مواد قندی استفاده شود.
مهمترین مواد قندی که برای تولید انرژی مناسب هستند مونوساکاریدها می باشند زیرا که زودتر و آسان تر هضم و جذب می شوند و تولید انرژی می کنند. عسل که مخلوطی از فروکتوز و گلوکز می باشد نیز برای منظور فوق خیلی مناسب می باشد.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 31 اردیبهشت 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • آنچه باید درباره بی‌اشتهایی عصبی بدانید
  • برطرف کردن مشکلات جنسی مردانه
  • اقدامات موثر برای پرورش ذهن
  • پوستی به شفافیت آینه با ماسکهای طبیعی
  • نظر سقراط درباره پیروز شدن
  • برطرف کردن مشکل یبوست با این روش ها
  • موهایتان را با روغن های گیاهی پرپشت کنید
  • 6 راه برای مقابله با حسادت شوهر بخاطر موفقیت شما
  • فضای منزلتان را شاد کنید
  • 6 کلید طلایی برای آغاز ورزش کردن
  • فرآورده های دارویی آنتی بیوتیک
  • 7 نکته مهم درباره ایمپلنت دندانی
  • آشنایی با ضد التهاب های ساده
  • تاثیرات مثبت بوتاکس بر بدن
  • سوپی که از آنفولانزا و سرما خوردگی محافظت می کند
  • محبوبترین ها

  • خوراک مرغ رژیمی با سبزیجات
  • 6 اشتباه هنگام درست کردن بلغور جو
  • پیراشکی له معجون در فر
  • سالاد جالب ویژه شب یلدا
  • بقچه گل نواری با پنیر و جعفری
  • طرز تهیه نان خامه ای با رویه شکلاتی مثل قنادی ها
  • کدو حلوایی ادویه دار در فر- مناسب برای رژیم ها
  • کاسه صبحانه متشکل از آجیل و میوه
  • آموزش تهیه مافین خانگی
  • سالاد آنتی اکسیدان سالاد سلامتی
  • الویه ای جدید همراه با طعم لبو
  • کیک توت فرنگی با سس شکلاتی
  • سوتلاج کدو حلوایی دسر مخصوص ترکیه
  • یک پیتزای خوش طعم خانگی
  • دسرساده با موز و شکلات
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است