859588_811

لوبیا یک یاز حبوبات بسیار مغذی و مفید برای بدن به شمار میرود استفاده از خوراکی های حاوی حبوبات به نفع سلامتی ماست در ادامه روش  تهیه خوراکی جدید با لوبیا را به شما آموزش میدهیم

 خوراک لوبیای کبابی را طبق دستور و همانند آبگوشت بپزید و برای جا افتادن، آن را بر روی باربیکیو بگذارید.

مواد لازم:

  • کره : 60 گرم
  •  پیاز بزرگ , خرد شده : 1 عدد
  •  سیر , له شده : 2 حبه
  •  هویج , ورقه شده : 2 عدد
  • ساقه کرفس , خرد شده : 2 عدد
  •  فلفل پاپریکا : 1 قاشق غذاخوری
  • پودر زیره : 2 قاشق غذاخوری
  •  گوجه فرنگی کنسروی , خرد شده : 400 گرم
  •  انواع حبوبات کنسروی , آبکش شده : 425 گرم
  • عصاره سبزیجات : 150 میلی لیتر
  •  شیره قند : 1 قاشق غذاخوری
  •  سویا یا کورن ( پروتیین گیاهی ) : 350 گرم
  •  نمک : به میزان لازم
  • فلفل : به میزان لازم
  •  نان فرانسوی برشته جهت سرو : مقداری

طرز تهیه:

1. کره را در یک قابلمه پیرکس یا سفالی بزرگ آب نمایید. پیاز و سیر را با حرارت متوسط تفت دهید و به مدت 5 دقیقه هم بزنید تا طلایی شوند.

2. هویج و کرفس را اضافه نموده, 2 دقیقه دیگر به پخت ادامه دهید, سپس فلفل پاپریکا و پودر زیره را بیافزایید و هم بزنید.

3. حبوبات و گوجه فرنگی را اضافه نمایید. عصاره سبزیجات را به همراه شکر یا شیره قند داخل قابلمه بریزید. مخلوط را به جوش آورده, سپس حرارت را کم نمایید تا آهسته بجوشد. بگذارید بدون درپوش به مدت 30 دقیقه بجوشد.

4. کورن یا سویا را افزوده , درب قابلمه را ببندید و به مدت 20 دقیقه دیگر به پخت ادامه داده و گاهی مواد را هم بزنید .

5. چاشنی غذا را با نمک و فلفل اندازه نمایید, سپس قابلمه را روی باربیکیو قرار دهید. ظرف را جایی بگذارید تا خوراک داغ بماند.

6. غذا را داخل بشقاب های مخصوص پذیرایی کشیده و با نان فرانسوی برشته سرو نمایید.

توصیه سرآشپز:

در صورت تمایل, می توانید از مرحله 3 به بعد قابلمه را در فری که از قبل گرم شده روی حرارت 190 درجه سانتیگراد یا 375 درجه فارنهایت یا عدد 5 فرهای گازی قرار دهید تا بپزد, ولی درب قابلمه را حتما ببندید. همچنین به جای مخلوط حبوبات هم می توانید از یک یا چند نوع حبوبات کنسروی مورد علاقه تان, استفاده نمایید.

وب‌سایت آوای سلامتی

ارسال شده در 1 خرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع آشپزی رژیمی و سالم

پیشنهاد سردبیر

  • فاجعه مادران و کودکان معتاد
  • سرکه دشمن هوای گرد و خاکی این روزها
  • تا بحال همبرگر به این رنگ دیده بودید؟
  • اگر از نارسایى قلب رنج می برید این مطلب را بخوانید
  • کاهش کلسيم با مصرف داروهاي ضد تشنج در کودکان صرعي
  • مصرف این مواد غذایی آسیب های جبران ناپذیری به بار می آورد
  • دندان درد در سنین زیر یک سال
  • نکاتی برای عدم ابتلای خانم ها به سرطان
  • یاد بگیریم چگونه با رژیم غذایی سالم از قلبمان مراقبت کنیم
  • از بریچ بودن جنین چه میدانید؟
  • مقایسه تب برهای معروف با یکدیگر
  • راه های درمان فشار خون
  • سلولیت و این روش های درمانی
  • سی پی در اطفال و مشکلات مربوط به آن
  • در درمان سندورم متابولیک آجیل درختی چه فوایدی دارد؟
  • محبوبترین ها

  • همه چیز در مورد بهداشت میوه و سبزیجات
  • حساس گرسنگی با رژیم گرفتن
  • نمک و ریسک دچار شدن به یک سرطان کشنده
  • خورد و خوراک در روز اول نامزدی
  • 6 توصیه لاغری برای افرادی که اهل رژیم نیستند
  • تصورات رایج در مورد مصرف سالاد
  • خوردن کافئین؛ ضروری ولی به اندازه
  • پرخوری یکی از ایجاد کننده های کمردرد
  • این مواد غذایی خواب آور هستند
  • ویتامین C بدن خود را با این مواد غذایی تامین کند
  • رژیم سه هفته ای که سالم لاغر میکند
  • کربوهیدرات‌های بی‌ ارزش عامل یائسگی زودرس
  • 10 ماده مقوی که در خوراکی های حیوانی نیست
  • این غذا ها دشمن قلبتان است
  • بی اشتهایی هنگام آلودگی هوا
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است